Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.3.2014 21:08
Oli tarkotus pistää kulkeen alle verorajan
mutta tota en tiiä kyl tuntuu vaa todella laiskalta ja kiihtyy TODELLA huonosti
oisko suutin liian iso?
29.3.2014 21:14
Liian ison suuttimen huomaisit hirveänä röpötyksenä eli en usko. Pettääkö meikäläisen muisti vai onkos noissa apikoissa vakiona rajoitettu cdi? Ainakin uudemmissa on, eli mopo menee helposti alle verojen kurittomalla putkella, sopivilla väleillä ja kiekkarajoitin paikallaan. Jos paikallaan on rajoittamaton boksi niin rajoitettuhan ei maksa kuin alle 50€.
30.3.2014 13:14
Juu, eli mikä voi olla 2010 hm derapagessa vikana ? Aloitti talvella temppuilemaan varsinkin märällä kelillä, pätki ja röpelsi eikä päästänyt piikille. Märät kelit jatku ja rupesi sammuilemaan, lähti kyllä heti käyntiin, mutta sammui nopeasti. Tuli pakkasta ja hm lähti noin 2-3s käyntiin ja sammui sen jälkeen. Nyt tehnyt pitkään tuota. Vaihdettiin isompaa kaasaria-18mm lortto, jolla toimi samoin noin 2-3s. Todettiin se hyödyttömäksi ja vakio 16 lortto phbn takaisin. Nyt ei ollenkaan käyntii, vaihdettu tulppa, putsattu kaasari, vaihdettu tulpan hattu, koitettu suoraan tulpanreiästä bensaa ja sytytyksen ajoitus tarkistettu, eikä vieläkään toimi. Tyhjä vakio putki, 92 suutin.
30.3.2014 15:37
Mulla teki derbi ihan samaa kun vaihdoin vakio ilmanputsarin tilalle pipercrossin vaahtomuovisuodattimen. Aina kun oli kostee keli niin se röpelti, pätki ja sammui satunnaisesti ajossa, mutta kun vaihdoin takaisin vakioon, niin ongelmat katosi kokonaan. Vaikka tulpanhattu on vaihdettu uuteen, niin kannattaa silti varmistaa että se on täysin vesitiivis, koska sillä voi olla ihan vastaavia vaikutuksia toimivuuteen.
30.3.2014 17:04
joo ihan vakio putsari on kiinni ja tulpan hattu on vesitiivis, ei ole niitten märkien säitten jälkeen toiminut
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 30.3.2014 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
30.3.2014 19:39
Mikä voisi olla vikana kun HM ei ota enään piikkiä. Ennen otti enoxilla hyvän piikin mutta nyt lähiaikoina se on huonontunut ja nyt ei ota enään ollenkaan. Männällä ajettu about 10tkm.
30.3.2014 23:49
Mäntä voi olla jo väljistynyt, tuntuuko puristuksia olevan saman verran kuin vähemmän ajetulla?
31.3.2014 9:13
-
Viimeksi muokannut aDDee_ päivämäärä 25.8.2014 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran
31.3.2014 14:52
Mulla hm:ssä sama, on puristuksia mutta joskus ollut ehkä enemmän
31.3.2014 14:58
Mikäs on apikassa vikana nyt kun ensin mopo ei meinannut lähteä muutaman tunnin seisonnan jälkeen käyntiin. Noh ryypyn kanssa sitten lopulta lähti pitkän polkemisen jälkeen ja rupesi huutamaan tyhjäkäynnillä kamalasti.. Sitten kun painaa kaasua ei reagoi ja booaa jonkunlaisesti ja kun päästää kytkintä niin mopo liikkuu ilman että painaa kaasua ollenkaan! Ja kun ajaa niin aina kytkin pohjassa rupeaa huutamaan.
31.3.2014 18:30
Kuulostaa imuvuodolta, tarkista imukaula halkeamien varalta, imukaulan ja lohkon/läppärungon välinen tiiviste ja kaasuttimen kiinnitys imukaulaan.
Tuohon HM ongelmaan; kurkkaa pakoaukosta mäntää ja sylinterin seinämiä jos on tullut leikkautumisjälkiä/männässä näkyy ohipuhalluksen aiheuttamaan tummumista m-renkaiden alapuolella.
1.4.2014 22:03
Noniin, viimeinkin sain riemun käymään, kampuran oikeelta puolelta puuttuu se o-rengas...
No nyt sellane ongelma että käyttäytyy tosi oudosti, käyntiin lähtee vain bensalla tulpanreiästä ja huutaa vähän, ruuvien kääntely ei juurikaan auta, voisiko olla imuvuotoa?
1.4.2014 22:38
Mä sivelen aina pahvitiivisteisiin vielä ohutta bensankestävää tiivistemassaa kummalekin puolelle, jotta mahdollisia vikoja olisi helpompi paikallistaa, kun voi olla varma siitä ettei ne tiivisteet ainakaan vuoda. Tiivistepinnan putsaus asetonilla, jonka jälkeen kummankin tiivistepinnan päälle ohut kerros niin ikään ohutta Hylomaria, jonka jälkeen antaa hylomarissa olevan asetonin haihtua(ei mee ku hetki) ja kasaa upouudella pahvitiivisteellä. Söisin hattuni, jos motti alkaisi vuotamaan vielä noiden toimenpiteiden jälkeen tiivisteistä. Tykään pelaa varmanpäälle.
2.4.2014 15:30
Mikähän mahtaa olla vanhanmallin RX:ässä kun takaa kuluu ihmeellinen humina ajaessa? Vauhdin noustessa huminakin nousee. Ääni on kuulunut ennen ja jälkeen pyöränlaakerien ja takarattaan vaihdon jälkeen.