Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.11.2012 20:11

Joo ei soo mikää tykki :D Btw. Mun väsäämäni omateko Imukaula on melekehen valamis, viälä reikä aluslevyhyn, ja viäminen hitsattavaks niin solis siinä :) Sitte onki enää toisen syylärin asentamine+ kaasarin perusteelline säätö :roll: melekee moon sitä H-E moperia ny jo yli vuaren väsänny :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.11.2012 16:32

Auttaisko yhtää jos laittas 80cc airsalin seuraks tommose vapaasti virtaavan suodattimen? toisko yhtää lisä potkua? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.11.2012 17:25

Itsellä vaikutti jo tyhjän vakioputken kanssa. Että eiköhän se ole ihan fiksua laittaa! Kierrosherkkyys ja kaasuun vastaavuus parani perstuntumalla aika huomattavasti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.11.2012 17:54

Kyllä tuo tehoo jo huomattavasti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.11.2012 17:59

Vakiosylkällä ja kurittomalla vakioputkellakin sai huomattavasti lisää tehoa (ja imuääntä ;) )

Pääsuutinta joutui kylläkin vaihtamaan 20 kokoa isommaksi :s

Ja löytyy malossin hiilikuituläpätkin niinkuin tuossa alhaalla kehotetaan :D
Viimeksi muokannut arsori päivämäärä 19.11.2012 20:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.11.2012 19:58

+ Hiilikuituläpät siihe päälle niin hyvä tuloo :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.11.2012 17:30

+ Esim. Stage6 läppärunko.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.11.2012 18:10

Meinasin siis ihan koko läppärunkoo + läpät tolla :) Ittellä Malossi vl 15 hiilariläpät, ja ero vakioihin kuin yöllä ja päivällä ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.11.2012 22:28

auttasko pelkät läpät mitään? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.11.2012 22:31

Auttaa varmasti, mutta älä osta mitään boyeseneja vaan kunnon hiilikuituläpät suoraan ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.11.2012 23:13

Ne hiilikuituläpät on oikeasti aika huonot, ainakin italkitit rupeaa raottamaan siinä 2000km kieppeillä eikä niistä nyt niin paljon hyötyä ole :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.11.2012 17:15

Malossi vl15 kun laittoo vakiojen tilalle niin meinaan tuli viäläki kisaasempi, ja jos vakiopytylle ja teharille laittaa niin mitään maharottomia eroja tuski huamaa mutta laitappa High-End mopolle niin jo rupiaa selekiämähän :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.11.2012 18:56

Kyselinki että auttaako 80cc airsal pytyssä :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.11.2012 19:28

No kaippa ne jotain vaikuttaa, eipä tuolla Airsalin 70cc:llä paljon eroa huomannut vakioitten ja hiilikuitujen välillä. Ehkä sitten jos koko läppärungon vaihtaa niin sitten voi eron jopa huomata.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.11.2012 20:03

Hiilikuituläpät on yleensä ihan sentakia paremmat että tukee paremmin tehoaluetta.
Löysät(ohuemman tai lössömmästä matskusta) läpät tukee paremmin pienillä kierroksilla kun niitten vastus on vähäineisempi kuin jäykillä läpillä.
Jäykät(paksummat/jäykemmpi matsku) toimii paremmin korkealla kierroksilla.

Kuten kaksitahtisilla yleensäkkin, osat pitää täsmätä samoille kierroksille. Hiilikuitiläpät on vakiomopossa vain haittaa ja vakioläpät toimii huonosti kireällä korkeelta kiekuvalla
koneella.

Itse läppärunko taas vaikuttaa mm. virtaavuudella ja rajoitinläppien muodolla. Ne on sitten omia asioita.

Boysenit ja muut tuplaläpät voisi antaa teoriassa saman tuen korkeilla kieroksilla kuin optimaaliset läpät ja paremman tuen alemmilla kierroksilla. Teoriassa.