Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.11.2012 16:26
Noh, kai sitte keväällä tulee tollanen alumiininen 85cc tai 86cc Top Performances tohon DTseen... tai ehkä enemminkin vasta kesällä kun pikkuveljen riparirahoilla tuo tullaan rakentamaan
.. Voimaa toivottavasti saa ulos riittävissä määrin
Tietopankin Top Performances artikkelin mukaan männänvaihtoväli 3500-5000km... se menee vielä helposti, kun kesässä tulee ajettua max.5000km
Bensaahan tollanen hörppii varmaan saman verran kun nuo 2t-kevarit, mutta eipä siinäkään mitään haittaa, kun tehoja saman verran. Mitä nyt männänvaihtoväli hieman pienempi. Rauhallinen kaasukäsi mulla onneks on ja sen tulen kyllä broidillekin opettamaan. Jos jollain on enemmän tietoa vielä noista pytyistä niin saa kertoa.
14.11.2012 16:31
Juunish kirjoitti:Noh, kai sitte keväällä tulee tollanen alumiininen 85cc tai 86cc Top Performances tohon DTseen... tai ehkä enemminkin vasta kesällä kun pikkuveljen riparirahoilla tuo tullaan rakentamaan
.. Voimaa toivottavasti saa ulos riittävissä määrin
Tietopankin Top Performances artikkelin mukaan männänvaihtoväli 3500-5000km... se menee vielä helposti, kun kesässä tulee ajettua max.5000km
Bensaahan tollanen hörppii varmaan saman verran kun nuo 2t-kevarit, mutta eipä siinäkään mitään haittaa, kun tehoja saman verran. Mitä nyt männänvaihtoväli hieman pienempi. Rauhallinen kaasukäsi mulla onneks on ja sen tulen kyllä broidillekin opettamaan. Jos jollain on enemmän tietoa vielä noista pytyistä niin saa kertoa.
Jos se männänvaihtoväli on se 3-5tkm niin sit varmaan oot ostamassa sitä valurautapyttyä...siinä alumiinisessa on jo highend viritaso, eli 1-2tkm korkeintaan vaihtoväli. Tarttet myös pidempi iskuisen kampuran jos tota settiä meinaat laittaa.
Tehoja nyt noista tulee varmaa jotain 15-18hp jos sulla on perus pytty/kaasari/putki, et sä mitään TT piikki tehoja saa ulos perus vireillä (30hp). Voit vaik kattoo youtubesta ku joku penkittää hikisesti jotain 25hp noilla, mut sit siihen on panostettu tuhansia euroja (kaikki laakerit, sähköt, putki, kaasari, pytty, vaihteisto, uus kytkin yms).
14.11.2012 16:33
Siis bensaa hörppii saman verran kuin nuo 2tahtikevarit.. ei ollu tarkotus joo kirjottaa että tehoja saman verran
.. mitälie käyny mielessä. Täytyy kattoa ja kysellä vielä tuolta saksanmaalta paljon ne on ajellu yhdellä männällä yms.
14.11.2012 17:44
Voihan se olla et ajat 3tkm+ männällä vaikka oiski toi 85cc alumiinnipytty, mut muista et sä tarttet sit myös sen pidempi iskuisen kampuran. Gearparts24 myy ainaki koko setin eli kampura+ sylinteri yms yhessä paketissa.
14.11.2012 18:32
Joo siis tollasena pakettina oon tota ostamassa. Koneellakin on ajettu jo lähemmäs 15k, niin vaihtoa olisi muutenkin pian tiedossa. Kaiken lisäksi veli tarvitsee mopon ensi vuonna, niin tää on ihan hyvä vaihtoehto, kun ei se kuitenkaan vakiona tule pysymään. Semmonen hyvä kylärinkipeli, millä jätellään tehariderbit ja nauretaan nelitahtikevareille
Semmonen 3000tkm on kipuraja, että sen verran kun männällä ajelee niin ei vielä ongelmaa, mutta siitä alaspäin alkaa mennä vaihtoväli jo turhan pieneksi.
14.11.2012 19:13
Älä sit mitään leovince-ruikula putkee laita tohon settiin
. Näin galleriastasi et sul on sellane nyt kiinni...
Kyl sen arrow/gianelli/tk ainaki pitää olla
D. Kiekkaputket on parhaita, varsinkin suurempien sylinterien kanssa ku maksimitehot on korkeimmilla kierroksilla.
14.11.2012 19:25
Tulee todennäkösesti turbokit carrera 80cc
tai scrän joku putki, jonka saa sopuhintaan.
edit. Joo ja tosissaan toi leovince on myyty jo pois aikaa sitten, pitäis varmaan tuota allekirjotusta hieman vaihtaa... Tuli vaan ton mopon mukana, tiedän kyllä että on varmasti heikoimpia putkia mitä mopoon saa
15.11.2012 15:53
Nyt on se airsali 70racing kiinni, ja hyvin ottaa kiekkoja alhaalta ja ylhäältä giannellin kanssa! Vähän enemmän mopoista tietävä mies totesi, että hyvin tehdyt kanavat ja kaikki pytyssä. SUOSITTELEN! Kokoonpanoni oli: Giannelli, 70cc airsal racing ja 16mm kaasari 110suuttimella, ja pelaa täydellisesti.
15.11.2012 16:49
Ostat multa tohon vielä 21mm kaasarin ja laitat vaikka malossin koteloidun filtterin, niin sitte tulee vielä vähän vääntöjä lisää
15.11.2012 17:12
Taidan kyllä pitää näin ainakin toistaiseksi kun rahat on lopussa. Jos joskus kyllästyy noihin tehoihin niin sitten katselen kaasareita vasta.
15.11.2012 17:37
sooT kirjoitti:Nyt on se airsali 70racing kiinni, ja hyvin ottaa kiekkoja alhaalta ja ylhäältä giannellin kanssa! Vähän enemmän mopoista tietävä mies totesi, että hyvin tehdyt kanavat ja kaikki pytyssä. SUOSITTELEN! Kokoonpanoni oli: Giannelli, 70cc airsal racing ja 16mm kaasari 110suuttimella, ja pelaa täydellisesti.
No kylloot vähään tyytyväänen, itte vihasin airsalia
Ja airsalin huuhtelut nytte oli peruskamaa, ei mitään spesiaalia, Pro Racen huuhteluita kattellessa vasta käsittiki kuinka ne pitääs valaa
15.11.2012 19:34
No, hän vaan totesi että on aika hyvin tehty. Kyllä tuolla mielummin ajaa kun vakiopytyllä. Parasta ettei mitään tarvinnut vahvistella, paitsi stage6 jouset ja levyt laitoin kytkimeen.
16.11.2012 18:45
Airsal 70cc ihan hyvä pytty, jättää tehari derbit ja nelarikevarit lähdössä seisomaan ja ei tule kalliiksi (ite ostin tuon pytyn 45e
) ja männänvaihtovälitkin pitkiä. Mutta oma kysymys että mitenkäs tuo lasketaan että paljonko nuita kanavia uskaltaa avartaa? Tarkotuksena olisi keväälllä männänvaihdon yhteydessä vähän koululla laajentaa pakoaukkoa ja huuhteluita.
16.11.2012 18:55
Nimen omaan. Itsekkin suosin airsalia, koska on halpa, suht tehokas, pitkä männänvaihtoväli eikä tarvi vahvistella mitään. Ja nyt vielä pakko sanoa, että airsal on lussuimpia 70 pyttyjä , mutta tulee halvaksi.
16.11.2012 19:01
Ei airsalilla kyllä noita nestejäähy nelareita jätetä, faktajuttu
Siinä vaiheessa kun mopo kerää 70 lasiin niin kemmu tulee ohitse. Jonnejen turha tulla huutelemaan välityksien vaihdosta
Itte en viilaisi airsalin omia aukkoja isommaksi, pakoaukkokin jo sen verta leveä että männänvaihtoväli tiuhenee jos sitä viilaa. Huuhteluita tietysti voi siistiä. Sensijaan lohkojen huuhteluita voisi viilata airsalin alemman tiivisteen mukaiseksi, jolloin ne vastaisi sylinterin huuhtelu-tuloaukkoja.