Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.2.2015 17:49
Terve. Mopon kaasarin pohjan ja rungon välistä vuotaa bensaa. Kuinka hankalaa on se tiivisteiden vaihto ja mistä kannattaa paketti tilata.
26.2.2015 22:41
Missähän mahtas olla vika kun käyttämätön Motoforce PHBG 19mm kaasari vuotaa bensaa kun bensaletkun laittaa kiinni? Bensa siis tulee kaasuttimen kurkusta pisaroina pihalle vaikka kaasari on irti moposta (ja kaasuvaijerista). Pari kertaa olen kaasarin kokonaan purkanut pöydälle mutta mitään halkeamaa yms en löytänyt.
27.2.2015 12:03
Oiskos bensanpinta liian alhainen jolloin neulaventtiili ei sulje bensantuloa--> kaasutin tulvii
E: siis liian korkea
Viimeksi muokannut ketjuveto päivämäärä 27.2.2015 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran
27.2.2015 15:19
Bensanpintahan pitää nousta liian ylös että se tulvii, eihän se tulvi jos siellä on "liian vähän" bensaa.
27.2.2015 17:42
kiinasta on tulossa
tuommonen 24mm koso pwk. Olis kiva tietää minkä kokosella suuttimella se on ja minkä kokosia pitäs tilata että pääsee säätämisessä alkuun...
tuota oon siis laittamassa sekä pikkasen puristuksiltaan kiristettyyn 107cc monkey-typeen ja 75cc pv:n läpiskään viilattuna ja diy-putkella varustettuna, hakusessa olis ~10hp@10000rpm..
28.2.2015 0:20
Noista kiinankaasareistahan ei koskaan tiedä mitä sinne sattuvat laittamaan...
Ja niin ärsyttävältä kuin se kuulostaakin, niin säätäminenhän kannattaa aina aloittaa siitä suuttimesta joka on kiinni ja tunnustella mihin suuntaan lähdetään.
28.2.2015 4:21
no joo tuo on kyllä totta mutta kun ei oo mitään käryä tuleeko sieltä nyt kaasari 80, 120 vai 200 suuttimella ja miltä alueelta kannattas lähtee hakemaan oikeeta. toki jos tilaa varman päältä kaikki koot 60-200. löytyy kyllä oikee mutta taas vastaavasti menee useempi kymppi hukkaan suuttimiin joita ei koskaan tartte. hakusessa oli siis suurpiirteinen alue. onko se 80+-20 vai 150+-20 tai jotain muuta?
28.2.2015 9:32
itellä oli tuo samainen kaasari derbissä jossa oli viilattu 70cc yms... niin piti olla 138.suutin
28.2.2015 11:08
no tuosta voi jo lähtee haarukoimaan... onko käsitystä voima puolesta/pytyn ja putken mittoja?
6.3.2015 21:16
Terve! Mites kun derbissäni oli vakiona 14mm kaasari ja nyt ostin 21mm dellorton. Kertokaahan et kun tankista tulee 2 letkua kaasariin niin uudessa 21mm kaasarissa ei ole kuin 1 paikka mihin laittaa letku? Mikä se toinen letku on joka lähtee tankista?
TOINEN KYSYMYS: voinko ottaa vanhasta vakio ilmanputsarista "letkun" joka lähti kaasarista ilmanputsariin koska nykyinen vaapaasti virtaava putsari ei mahdu koneen ja iskarin väliin mutta sillä letkulla saisin vedettyä sen vaikka underin ja takaiskarin väliin?
6.3.2015 21:24
Kyseessä alipaineletku. Joko ostat toisen kaasarin ailpaineletkun paikalla, ostat imukaulan jossa alipaineletkun paikka, tai vaihdat alipainekraanan normaalilla bensahanalla.
Ilmanputsarin väliputkea voi toki käyttää kunhan sisähalkaisija on sopiva.
6.3.2015 22:15
Mulla on imukaula jossa on semmone "letkun" paikka, voinko laittaa siihen sen alipaine letkun?
6.3.2015 23:17
Sinnehän se kuuluu. Kato vaan että on oikea letku.
6.3.2015 23:21
Kiitos sulle paljon nopeista vastauksista!
7.3.2015 11:43
Daamn! Rupesin laittamaan 21 millistä kaasaria 14 mm tilalle, ja huomasin kun avasin 21 että sehän on paljon pitempi se jousi siellä kaasarin sisällä
sitä joustahan pitää rutistaa aika paljon jos sen saa laitettua siihen isompaan kaasariin? Käykö siis vakio kaasuvaijeri 21mm kanssa vai joudunko ostamaan pitemmän vaijerin?