Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.6.2014 18:15
Ei katsuri niitä saa vaatia.noin vanhassa mopossa.
18.6.2014 16:57
Mulla on menny moposta "töötti" eli äänimerkki rikki, enkä tiedä missä se sijaitsee
.
Elikkä haluaisin tietää mistä tämä "töötti" löytyy. Olen koittanut etsiä mutten vielä ole löytänyt sitä
. (Mopon on Aprilia Rx Vuosimallia -05).
18.6.2014 16:58
Omassa Räxässäni oli ainakin tankin alla, samassa pultissa kiinni kuin tuorevoitelusäiliö.
18.6.2014 17:09
Siellä se varmaan sitte on (jos se on ees olemassa). En nähny kyllä sitä äskö ku katoin ku tehari vähä peitti sitä aluetta
EDIT: Pitääkö katteita irrotella jos haluu sen vaihtaa?
EDIT 2: Siellä ei oo samassa pultissa mitään kii mutta siinä vieresää roikkuu kaks johtoo joissa lukee JEV12 (samanlaiset ku vilkkureleen johot) nii meniskö se niihi kii?
18.6.2014 18:29
Jos et pääse käsiks ilman ni kyllä tarvii. Noiden johtojen tarkistus on niin helppoa että isket yleismittarin johtoihin kiinni ja painat töötin nappia ja katot mitä tapahtuu.
18.6.2014 18:59
Juu testasin vilkkureleen avulla niin johot on oikeat
18.6.2014 20:24
Jollain tietoja tästä:
http://www.powerfactory.fi/product_info2.php?products_id=7464 ? Oli tarkoitus rakentaa yksi AM6 MVT:n osilla, mutta sylinteriä ei ole hetkeen saatavilla. Seuraava vaihtoehto voisi olla tuo Italkit.
19.6.2014 14:01
Mitä veikkaatte et on menny paskaksi ja paljon huolto maksaa eli siis ku ajoin niin mopo sammu ja moottori oli helvetin kuuma ja sit ku pisti köyntii nii se pysy käynnissä vain ku paino kaasua ja sit päätin ajaa sen kotii nopee ja sit seuraavan päivän ku kävin kokeilee nii ku paino käynnistyspoljinta nii kuulu semmonen ääni et joku raastais jotain ja avattii pytty nii pytty ja mäntä oli kunnossa ja sit painoin käynnistyspoljinta hiljaa nii se ääni kuului kampiakselin kohalta tai sieltä kammiosta en osaa selittää tarkemmin eli siis mitä sieltä on voinut mennä paskaksi ja mopolla ajettu 17tkm
19.6.2014 15:40
Jätkä kirjottaa viis riviä tekstiä ilman yhtään välimerkkiä... Ihan oikeesti, ei tässä äikän tunnilla olla mutta koita ny helevetti edes yrittää, ei tuommosta jaksa lukee. Jotenki musta tuntuu että sulta loppu öljy. Kampura, pytty, mäntä paskana.
19.6.2014 16:46
Ei voinu nyt noin pahasti mennä tunteisiin, mutta siis mäntä ja pytty on kunnossa. Eli taitaa jäädä vaa se yks vaihtoehto
ja mitä öljyä siis luulet, että mult on loppunu koska ite en tajuu paljoo näistä mopoista.
19.6.2014 17:18
Kakstahtiöljy, jos kyseessä siis ko. vehje. Jos on nelari kyseessä niin voi olla että kone on syöny moottoriöljyt ja lämpöleikannu. Vaihteistoöljykin kannattaa tarkistaa jos on kakstahti. Kannattaa mennä tonne profiilis asetuksiin ja lisätä pyöräs merkki ja malli niin ei tarvi aina erikseen kysellä.
23.6.2014 13:33
Mulla on derbissä ducatin rajoittamaton cdi boksi ja olen vaihtamassa rajoitetun cdi:n. Onko rajoitetussa eri johtoja ja meneekö paikoilleen samalla tavalla kun rajottamaton? Tarviiko piuhojen kans säätää...
23.6.2014 14:23
Olen ajatellut vaihtaa omaan Derbi xtremeen välit, vakiot ovat 12:65. Ajattelin, että laitan 14h eturattaan, mutta tuli myös mieleen, että jos laittaisin taakse vähän pienempää. Mikä merkitys on sillä, että toisessa rattaassa pitää olla pariton määrä hampaita ja toisessa parillinen? Koska ajattelin ,että laitan taakse 63, mutta eihän sellasta löytyny niin 62 ei sitten vissiin käy kun ovat molemmat parillisia
?
29.6.2014 21:05
Ei sillä oo mitää merkitystä onko parillisia molemmat tai ei
30.6.2014 15:58
Vikana on että bensaa tulee vain jos letku on irti kaasarista (ON/OFF hana)