Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.8.2013 3:44
Ja uutta ongelmaa puskee heti perään. Eli kone vuotaa öljyä öljypumpun kohalta. Toisesta pumpun kiinnikekohasta kierteet ihan paskana mutta toisessa ehjät. Voiko tuon tiivistää siten että kiristän pumpun sillä toisella ruuvilla ja levitän tiivistemassaa siihen pumppuun sekä kytkinkoppaan pumpun kohdalle?
1.8.2013 3:51
Aina sitä voi koittaa
Mulla vuosi kanssa samasta paikkaa, mut mulla oli yks stefa menny. Vuosi siis moottoriöljyä, eikä 2-T öljyä..
1.8.2013 4:21
Niin siis lootaöljyä miullakin siellä vuotaa.
1.8.2013 20:46
No sullakin vois sit olla joku stefa sielt paskana
Mut oma kysymys; Onko hiilikuituläpistä+läppärungosta hyötyä teharin kanssa? Aattelin Malossin VL6 hommata..
1.8.2013 20:53
Joo enää ei vuoda. Vuotaminen johtu siitä että vesipumpun vaihdon yhteydessä otin tuorevoitelun rattaat pois ja sen toisen rattaan tapin. Sitten miulla oli siinä semmone peitelevy niin se ei tiivistäny tarpeeks sitä ku siihe tuli tavallaan "reikä". No heitin sit öljypumpun siihe tilalle ku se menee sinne "reikään" sisälle ja siinä on o-rengas mukana ja nyt tiivistää.
3.8.2013 0:34
On muuten hauska toi nappirajotin
vapaalla kun kierrättää niin paisari ja änkkä paukkuu kuin joku 600cm³< nelari XD Ajaessa rajotin on ihan normaali..
Laitan videoo, kun saan ladattua sen koneelle tästä kännykästä..
E:
http://www.youtube.com/watch?v=UVv2YRKA ... e=youtu.be Se pauke alkaa siin puolessa välissä kun pistän rajoittimen päälle..
5.8.2013 16:40
vaikuttaako jäykemmät kytkinjouset derbissä millä tavalla?
5.8.2013 18:11
Jos kytkin ei luista niin ei vaikutusta, ps Derbissä on rabasa ei Minarelli am6.
7.8.2013 13:32
Moi, huomasin tossa että akselissa jolla eturatas on, esiintyy muutaman millin välystä.. Onkohan tää kamalan vakavaa, ja miten sais korjattua/tulevaisutta varten ehkäistyä tämän? Mopohan on Motorhispania Furia Max.
E: niin siis sivuttaisvälystä
:d
7.8.2013 14:44
Kertokaas joku että mitä eroa näillä 2 pytyllä on?
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... i-am6.htmlhttp://www.scootfast.net/store/moto/pie ... fonte.htmlOman käsityksen mukaan toi "fonte" vastaa vakiopyttyä mitoiltaan?
7.8.2013 15:57
M3TH_K!NG kirjoitti:Moi, huomasin tossa että akselissa jolla eturatas on, esiintyy muutaman millin välystä.. Onkohan tää kamalan vakavaa, ja miten sais korjattua/tulevaisutta varten ehkäistyä tämän? Mopohan on Motorhispania Furia Max.
E: niin siis sivuttaisvälystä
:d
Tarkotat siis että jos vedät eturatasta itteäs kohti kun oot mopon vieressä niin se vähän klappaa? Ihan normaalia, itelläkin klappaa se pari milliä ja mitä kavereitten minarelleista oon kokeillu niin kaikilla on klapannu se.
7.8.2013 17:33
Porkola^^ kirjoitti:Oman käsityksen mukaan toi "fonte" vastaa vakiopyttyä mitoiltaan?
kyllä vain, mutta ei se 0,5cc enemmän tai vähemmän vaikuta mitään
joten osta kumpi vaan, ei niillä kauheasti näyttäisi olevan eroa.
7.8.2013 18:28
@varpaat_suussa, tuotapa juur tarkotin (:
Sitä mäki ajattelin, piti vaan saada varmistus asiasta isäpuolelle. :d
8.8.2013 0:59
missäs vois olla vika kun ilmeisesti vuotaa öljyä koneen pohjasta, kun pohja on öljyinen. ja öljyn tarkistus ruuvista ei tullut öljyä. ajossa en ole vielä huomannut mitään outoa ja lisäsinkin öljyä vaihteistoon. onko joku stefa hajalla mikä ja mistä ja miten vaikea vaihtaa? ja mites sitten tuo kytkinlevyjen vaihto onko vaikea homma? kun pitäs vaihtaa kun kytkin luistaa
8.8.2013 2:34
Pistä mopos huoltopallille (tai nojaamaan seinään), että se on suorassa. Tätä ennen pyyhit kaikki öljyt sieltä pohjasta. Aamulla huomaat tarkemmin mistä vuotaa.
^Tämä sen takia siis, että kun sun mopos on jalalla, niin kaikki öljyy valuu sille puolelle johon mopos nojaa.