Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.12.2014 1:05
Mihinkä suuntaan lähtis Derbin säätöjä kokeilemaan? Nyt toimii piikillä ja tyhjäkäynnillä hyvin mutta keskikierroksilla on joku "tehokuoppa" ettei piikkiä tule ikinä ja heti joutuu lyömään pienempää pykälää sisään. Vireinä Metrakit Thrower ja kaasari on vakio 14mm.
Tällä hetkellä:
-Suutin 85
-Neula keskellä
-Tyhjäkäynti säädetty OK, suutin 36 ja ruuvi pari kiekkaa auki
26.12.2014 13:26
J11 kirjoitti:Ei ole merkitystä miten paksut läpät laitat.
Sitten kun se moottori alkaa kiertämään ajossa yli 13,000-14,000rpm, silloin alkaa läppien paksuudella olemaan merkitystä.
Ohkaset läpät alkaa 'lepattamaan', kun kierroksia on liikaa niille.
Se mikä on sitten liikaa niille, on eri asia (mie en ainakaan tiedä mitään tarkkaa max. kierroslukua eri paksuisille läpille + tietenkin materiaali pitää ottaa huomioon).
Noilla teharimopojen kierroksilla (korkeintaan) 12,000-13,000rpm ajossa) ei ole siis mitään merkitystä läppien paksuudella, perstuntumalla.
Ite oon joskus kokeillut eri paksuisten hiilikuituläppien vaikutusta ja perstuntumalla eroa ei ollut mitään. (Huom: tehariderbissä, jossa oli Gianelli ja sylinteriä jyrsitty vingulla).
Selvä nyt tuli sitten tämäkin selväksi
27.12.2014 0:19
Mikä olis hyvä suutin ja muutenkin kaasarin säätö nyt talvikeleille?
Kaasari Phbn 16 suutin 98.
Vireinä kuristamaton vakioputki ja hiilikuituläpät ja Pipercross.
Ja sitte savuttaa lämpimänä iha perkuleesti ku laittaa kaasua.
29.12.2014 14:46
Noista läpistä vielä, oliko se niin että kannatti aina käyttää ohkasinta vai paksuinta mahdollista läppää? Meinaan kestävyyden kannalta jos katotaan.
Kun mun muistaakseni jompi kumpi alko raottaa aikasemmin mitä toinen.
29.12.2014 19:00
Juu tohon jos vastaus löytyis!^
Vaikka ei kuulu tänne niin, asiasta toiseen millä voin tarkistaa vuotaako mg puolen kampuran stefa? Sillä nyt parin päivän aikana ei ole käynyt kunnolla/lähtenyt käyntiin ja välillä kun kiihdytät ja painat kytkmen pohjaan kierrokset jää huutamaan.... Kaasu ei hirtä, eikä imupuolella varmasti mitään vuotoa koska tiivistetty ja tutkittu vasta... Pakoputki vuotaa hieman paisarin lopusta ja alusta, mutta tuskimpa johtuu siitä kun ennenkin vuotanut
29.12.2014 19:37
Jos siellä stefan ympärillä on öljyä, todennäköisesti se vuotaa silloin.
Eli magneetto, staattori ja staattorin aluslevy irti.
9.1.2015 0:16
Jooh eli Derbi tekee kylmänä sitä että jos vääntää kaasua yli puolenvälin niin booaa ja kuulostaa siltä että kipinä katoaisi. Varovasti kaasua antaessa kiertää kyllä. Lämpösenä ei ongelmia. Vireinä Metra ja kaasarissa PS #90.
Kaasari 14mm Dellu ja luisti on vakion 30 sijaan jyrkemmällä leikkauksella oleva 40. Auttaiskohan tuon vaihto ja neulan nostaminen?
9.1.2015 2:17
Se käy kylmänä laihalla. Ehkä ryyppysuuttimen vois vaihtaa isompaan jos ryyppy päälä booailee.
Ei mitään muuta kannata tehä jos lämpymänä toimii. sehän se tärkein on, tolla kylmänä toimimisella ei ole sen kummempaa merkitystä, kunhan se on edes hiukan siedettävä ajaa.
28.1.2015 18:43
Elikkä elikkä dellorto phbn 16 (kai vakiona detseissä) niin tuorevoitelu on pois käytöstä ja mietin tässä että mitä nippoja tuosta saa tukkia? Lähinnä säätöruuvien puoleiset kolme nippaa ja nipan näköinen kiinteä putki mietityttää
eli siis mikä on näiden neljän nipan tehtävä on ja voiko ne tukkia? Messinkinen on kai öljynippa
28.1.2015 22:26
Jossei sulta tule pytystä ne kaasarin lämmitysletkut ni ne umpee ja sit se tuorevoitelu nippa. Ei enempää tarvi tukkii
29.1.2015 18:04
Mitkä ne lämmitysnipat on?
31.1.2015 1:36
Kaasarin kyljessä kaksi nippaa, joista toinen menee pytyn kannessa olevaan nippaan ja toinen jäähysyletkun haarakohtaan. Voi ottaa irti jos haluaa, helpoin tapa varmaan vetää kanteen menevä letku kumpaankin kaasarin nippaan ja jäähyletkusta suoraan kannen nippaan. En itse ainakaan ole lämmöissä mitään eroa huomannut.
31.1.2015 3:36
Eihän sen koneen lämpöihin olekaan tarkoitus vaikuttaa? Vesikierto on kaasarin pitämiseksi sulana.
Tosin, itsellä ei ole koskaan tuota ollut käytössä ja ei ainakaan tähän mennessä ole vetänyt kaasaria jäähän.
1.2.2015 2:43
Joo, en sitä meinannutkaan että lämpöihin se vaikuttaisi :D Mutta käsittääkseni se on kuitenkin osa vedenkiertosysteemiä, että missään nimessä ei saisi kannen ja jäähdytysletkun nippaa tukkia, tai nesteet eivät kierrä. Korjatkaa jos olen väärässä.
1.2.2015 11:51
Kyllä kiertää. Ite en oo ikinä lämmitystä käyttäny, eikä oo ikinä ollu ongelmia.