Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Ilmanpuhdistimet

8.9.2011 19:07

En tiedä mitä "hattua" tarkoitat, mutta bensalla ei vaahtomuovisia putsareita kannata pestä, sanottu täälläkin pari kertaa. Voi lähteä joku pinta tai jtn. siitä.

Re: Ilmanpuhdistimet

8.9.2011 20:04

Aina oon bensalla pessy putsarit mutta mitään kummempaa ei oo käyny... No, aina oppii uutta. Eli siis tuo missä on tuo logo, lähti irtoamaan siitä toisesta kappaleesta irti. Siis tavallaan se "pääty".

Re: Ilmanpuhdistimet

8.9.2011 20:11

Jaajuu okei. mjoo.. aina oppii uutta.

Re: Ilmanpuhdistimet

8.9.2011 21:14

Ehkä jos vaihtaa vakioputsarin koteloon jonkun malossin vaahdomuovin sen vakion tilalle, ja poraa isompaa reikää ettei ahdista enää niin sitten vois olla jo aika kilpailukykyinen noiden muitten putsarien kanssa,
Sittenhän se ei olisi enään vakioputsari, josta nyt puhuttiin..

Re: Ilmanpuhdistimet

8.9.2011 22:40

Niin toki ei olisikaan, mutta ainenkin niin minä tekisin jos jossain oikein paskasessa ympäristössä tekisin, ja aika varmasti tuo "kilpaa ajava" kaveri on tehnytkin tuolleen jos on "vakioputsari" :D

Re: Ilmanpuhdistimet

12.9.2011 19:26

joo sama, ku meitsi meinaa talvel ajaa ja tällee ni kelasin et otan sen ilmanputsarin töötin siit vaa pois ja ehkä teen siit reijät hiukka isomman, ku laittelen 21mm kaasarii kii tos joku pvä
ku ei jaksais sitä pipercrossii joka koulupäivä jälkee kuivatella :D

Re: Ilmanpuhdistimet

12.9.2011 19:51

Ei sitä mitään kuivatella tartte...

Re: Ilmanpuhdistimet

12.9.2011 20:17

Ei tarvii kuivatella jos käyttää öljyä ;)

Re: Ilmanpuhdistimet

11.10.2011 20:31

hommassin sitte pipercrossin kun ei käyny yksiin toi 20mm lortto ja vakioputsari ja onko sillä mitää väliä kuinka sen putsarin ja kaasarin kääntää, aattelin ku nytten ottaa iskariin se putsari ja kaasari jos pitäisin tollei, nii meinasin notta sillai sivuun sen kääntäs , niikun vasemmalle puolen kuskista katottuna. ei ainakaan pitäs olla mitä väliä. ja milläs se pistetähän kiinni se putsari menöökös normi klemmari siihe vai pitääkös pistää nippusire kummalaa pysyy paremmi? PS:tolla sivuun kääntämisellä meinaan imukaulan kääntämistä en kaasarin.

Re: Ilmanpuhdistimet

11.10.2011 21:04

Nippusiteellä tai sitten metallisella letkunkiristäjällä (pysyy varmasti kiinni). Ja ei haittaa jos kaasari on hieman vinossa, mutta jos se on ihan killissä niin saattaa kusta bensaa ulos kun ajat... Mieluiten vaa suoraa jollai modilla tms.

Re: Ilmanpuhdistimet

12.10.2011 7:16

Ei oo mitää väliä miten se on, kunhan pysyy kiinni. Mutta koitappa hankkii jostain jotain sopivan kokosta letkua siihen väliin ja pistä se putsari johonki muualle missä on tilaa.

Re: Ilmanpuhdistimet

18.10.2011 9:57

Nippusiteellä pysyy hyvin kiinni ja laita ilmanputsari öljyä, niin ei mitään ongelmia sadekeleilläkään.

Re: Ilmanpuhdistimet

18.10.2011 19:29

Tuomi_ kirjoitti:Nippusiteellä pysyy hyvin kiinni ja laita ilmanputsari öljyä, niin ei mitään ongelmia sadekeleilläkään.


tavallinen koneöljy hoitaa saman homman

Re: Ilmanpuhdistimet

18.10.2011 21:01

Enpä ole kokeillut ja jatkossakin aion tuhlata rahani juurikin ilmanputsariöljyyn.

Re: Ilmanpuhdistimet

18.10.2011 21:39

Minä olen, ja voin sanoa että en kummemmin huomaa eroa.
Ja voin sanoa, että pyykinpesupulveri on samaa tököttiä kuin nuo ilmanputsarien pesuaineet. Ainoa hyvä lisä No-Toilin huoltopaketissa oli se ns. tiivistetahna.