Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.7.2013 0:08
Elikkä ongelmana on että DT lämpenee normaalia enemmän. Vaihoin tossa kaiken mitä vesipumpun korjaussarjassa tulee+sen rattaan, mutta ei mitään apua. Säädöistä en usko sen johtuvan koska vika tuli muutama päivä sitten. Voiskohan johtua termostaatista? Sehän ei tietääkseni ole kesällä edes pakollinen?
31.7.2013 0:37
monta palkkia lämpömittari näytää?
31.7.2013 0:56
Ajossa näyttää välillä 4 mutta välillä taas nousee jopa 6. Ja aina kun sammuttaa mopon niin näyttää 7-8 ja välillä syttyy lämpövalo palamaan. Oon tässä justiinsa renderoimassa ajovideota missä näkyy lämmöt.
31.7.2013 2:27
Oletko vaihtanut jäähdytysnesteet? Jos et, niin vaihda. Jos olet, niin muistithan ilmata sen järjestelmän?
Katso siitä jäähdytysjärjestelmän korkin reiästä sisään ja katso onko jäähdytys nestettä liian vähän.
On voinut lähteä joku ilmakupla liikkeelle kun olet ajanut, näin ollen jäähdytysnesteen pinta laskenut ja jäähdytysteho laskenut siinä samassa.
31.7.2013 2:38
No jäähdytysnesteet tottakai vaihdoin siinä samassa kun vesipumpunkin. Ja näillä motot.netin ohjeilla se on ilmattu. Nesteitä on oikea määrä eikä niitä ikinä ole kadonnutkaan mihinkään. En ole kerennyt tosiaa vielä päiväsaikaan (yli 20 astetta lämmintä) ajamaan tolla uudella vesipumpulla, mutta äsken kävin ajamassa kun oli 16 astetta ja ajossa pysyi lämmöt aika hyvin kurissa mutta heti kun sammuttaa mopon niin ne pomppaa täysille.
31.7.2013 3:06
Eikös se ole normaalia, jos ne sammuttamisen jälkeen kohoavat? Koska moottorihan lämpenee 2min sammuttamisen jälkeen. Korjatkaa jos olen väärässä
31.7.2013 3:18
Kyllähän se kai on koska vesipumppu ei pyöri eikä ilmavirtaa tule, mutta ennen lämmöt on noussu sinne 6-7 palkkiin kuumina päivinä kun sammuttaa ja nyt nousee tappiin vaikka on 15 astetta lämmintä. Tein äsken myös sellaisia havaintoja että ajon jälkeen syylarin yläosa on kaikista kuumin osa, pytty on hieman viileämpi ja syylarin alaosa on viilein?
31.7.2013 4:23
No koita huvikses jos sulla olis liian pieni suutin.
Vaikka sanoit säätöjen olevan kunnossa..
Mitä tapahtuu kun olet sammuttanut moottorin (--> lämmöt nousee sinne 6-7 palkkiin) ja käynnistät uudelleen? Lähteekö palkkeja välittömästi pois? Sitä vaan että kun koko vehje on sammunnut niin se voi näyttää mitä tykkää? :S No en minä noista jammuista tiedä..
Mut jos ei kansitiiviste pala, eikä lämpöleikkaa, niin kovaa ajoa vaan
Niin joo käytätkö täys-synteettistä öljyä? Voin suositella..
E: Olisko Malossi VL6 läppärungosta ja läpistä mitään hyötyä teharin kanssa
?
31.7.2013 14:01
Toi suutin on kyllä käyny mielessä, miulla on vaa rajotin tossa joka rajottaa 7900 ni en voi oikeen kokeilla onko oikeen kokone suutin. Pitää nyt käydä heittää pieni testilenkki kun on 24 astetta lämmintä, viimeeks nousi lämmöt päiväsaikaan ajossakin aika korkeelle. Ja kyllähän ne lämmöt vähän tippuu kun käynnistää uusiks. Öljynä teboilin 2t bike.
E: Nyt testilenkit ajettu, ajossa lämmöt heitteli 4-6 palkin välillä ja heti kun sammutti pomppas tappiin ja lämpövalo paloi aina välillä hetken aikaa. Sitte ku käynnistin niin lämmöt tipahti 7->3
Mutta ei kauaa kerenny ajaa niin ne oli taas siellä 6 palkin tietämillä.
31.7.2013 17:55
No anna olla
Sillo kun se on sammuksissa niin se saa näyttää vaikka 76 palkkia..
Kyl ne lämmöt saa kesällä vähän noustakkin.
Mut jos se vieläkin kaivaa persettäs, niin käy jossain Yamaha Centterissä kysymässä.
31.7.2013 19:34
Niin no kyllähän se pistää vähän vituttamaan ettei voi aurinkoisina päivinä lähteä muutamaa kilsaa kaemmas eikä voi keulia. Kyllähän tossa joku vika selvästi on koska kylmänä se lämpenee jo muutaman sadan metrin jälkeen siihen puoleenväliin, kun ennen siihen on mennyt parikin kilsaa. Yhessä korjaamossa kävin jo kyselemässä ja sanoi että vesipumppu paskana. Sen sitten vaihdoin mutta tuloksetta.
31.7.2013 19:54
Nojoo
Itteä vitutti kun suli aina se paisarin ja välipillin välissä oleva kumi, no ei sula enää kun on Giannellin paisari
Mut oireileeko se muuten? Et onko ainut vika se, että se näyttää että lämmöt on liian korkeella? Meinaan sehän lämpömittari vois olla paskana..
31.7.2013 20:17
En oikeestaan oo huomannu mitään oireita, seuraavana onkin vuorossa lämpöanturin putsaus. Se vois ehkä johtua siitä kun esim kerran sammutin mopon niin varmaan 15min jälkeen näyttää että lämmöt olis vieläkin tapissa vaikka pytty ei edes polttanut sormia. Sitten käänsin virrat pois ja takas niin näytti about puoltaväliä. Toisaalta miulla on kuun alussa tehty aika kallis remppa tohon niin ei kehtais pelkästään sen lämpöanturin varaan jättää tota.
31.7.2013 20:33
Jaa jaa
No, kato se lämpöanturi. Mutta en mä kauheeta stressiä ottais.
31.7.2013 22:12
Edelleen sama kysymys; Mikä näissä on suositeltu käynti- ja päittäisvälys?