Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.11.2012 0:41
Paras toki olis mittojen mukaan tehty, mutta yleisputkista varmaan Arrow, SCR Corse 50/70 ja muut vastaavat. Nää Sportin ja MidRacen välimaastossa asustelevat puikulat.
3.11.2012 1:15
Kumpi on tehokkaampi pytty airsalin 70cc vai 80cc?? Ja kuinka usein pitäs vaihteisto öljyt vaihtaa??
3.11.2012 1:17
No, käykö 21kaasari muka tuohon vakioimukaulaan, ja siitä sitten saisi vielä kaiken ilon irti? Ja kaasarin ei ole pakko olla dellun racingi, mutta mieluiten kaasari sitten missä on alipaineelle paikka, ettei tarvi alkaa räpeltämään mitään ylimääräistä:)
3.11.2012 1:47
sooT kirjoitti:No, käykö 21kaasari muka tuohon vakioimukaulaan, ja siitä sitten saisi vielä kaiken ilon irti? Ja kaasarin ei ole pakko olla dellun racingi, mutta mieluiten kaasari sitten missä on alipaineelle paikka, ettei tarvi alkaa räpeltämään mitään ylimääräistä:)
DTssä ilmeisesti menee, mutta ei se parinkympin lisäpanostus ainakaan mitään haittaa, jolloinka saat sitte varmasti sopivan kokoisen imukaulan. Tossa mun 21mm lortossa on alipainenipan paikka, mutta en taidakkaan myydä kun on omaa käyttöä sille
3.11.2012 2:35
Jos nyt välttämättä haluu hommata imukaulan, niin ostaa samantien sellasen missä on paikat tuorevoitelulle ja alipaineelle.
3.11.2012 9:05
16mm imukaula kuristaa isommalla pytyllä, läppärunkokin täytyy vaihtaa, koska vakiorungossa on levy kuristus.
En edes yrittäisi laittaa tuorevoitelua 70/80cc:n kanssa. Airsalissa molemmat alupyttyjä, minarellissa oleva mikunin pumppu on progressiivisella öljyntuotolla, eli mitä vähemmän kaasua, sitä vähemmän öljyä. Yläkiekoilta menee taasen tukkoon jos lisäät lorauksen öljyä tankkiin tuorevoitelun lisäksi.
Suosiolla se seosvoitelu käyttöön, ompahan kolme asiaa pois listalta jos leipasee.
(mm. pumpun vaijerin katkeaminen, pumpun hirttäminen, öljyn loppuminen)
3.11.2012 11:10
Huomaa, että puhuttiin alipainebensahanan paikasta
Ainakin kahessa viestissä ennen Reetuhain kommenttia. Toivottavasti kukaan ei oikeasti aja tuorevoitelun kanssa 70/80cc kanssa..
3.11.2012 13:43
Jep, en nyt todellakaan tarkottanut että kukaan hullu tuorevoitelua käyttäs, vaan alipainehanan takia sellanen imukaula missä on ne nipat. Toki voi laittaa manuaalisen hananki.
Mutta siis eikai DT:n imukaula kurista minkään perus 21mm kaasarin kanssa? Yläpää ei ainakaa(?), alapää vois kuristaa, muta sehän nyt on metallia ja sitä voi dremelöidä isommaks. Ja eikös läppärungostakin voi ottaa sen "bensanohjurin" pois, jollon ei pahemmin kurista?
3.11.2012 13:53
KarsTa kirjoitti:Jos joku pääsöö viilaamattomalla 70cc tai 80cc Racing airsalilla 110 km/h tasaasella, niin tarjuan sille nisukaffit ja koiviston kanelikorppuja
Tervetuloa tänne Hämeeseen siinä tapauksessa!
3.11.2012 17:33
Seosbensat on minulla ollut jo kauan. Mites tuo sitten toimisi jos laittaisi normaalin bensahanan? Siis mitense tapahtuisi?
3.11.2012 22:07
Vanha bensahana pois ja uus tilalle siitä letku kaasariin. Ei se niin vaikeaa ole.
4.11.2012 17:20
Minarellin vakioimukaulan ei pitäisi juurikaan kuristaa, mikäli valmistajaan on uskominen. Imukaulassa näkyy muistaakseni oikeassa alakulmassa merkki joka ilmoittaa halkaisijan olevan 21mm(vai 20mm).
Imukaulan reikä on soikea, ja leveämmästä kohdasta 21mm. Matalemmasta sitten 18mm, että siitä kyllä saa pienellä hiomisella kohtuu hyvän!
4.11.2012 18:21
minkä kokoista kaasaria suosittelisitte ? kun sylinteri on tuo TP Due Plus Rose 80cc (valurauta, Mid-Race) ? itse ajattelin 24mm pwk:ta ?
4.11.2012 19:49
Varmaan se 24 tai 26 olisi tolle aika näppärä.
6.11.2012 17:05
Pro race gene on ny talviteloolla ja, imukaulaa oon tekemäs, millä sen imuputken ja levyn välinen liitos tiivistäs parhaiten ? hitsauttaisko vai kuinka se oli paras ja vuotamattommin ? Mitä muute mieltä, jos maalaas koneen mustalla, vai pitääskö se olla vaan joku perus harmaa ?