Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.9.2020 10:17
Riejuilija kirjoitti:Voi sen laittaa rosvoliittimelläkin ja päälle ite vulkanoituva teippi.
Tällön ei tarvi kuoria ja kolvata mitään.
Mitenkäs nuo rosvoliittimet toimii
. Niillä liitetään se johto siihen mutta miten se oikeen laitetaan.
4.9.2020 15:26
Ja niin siis minkä väriseen cdi piuhaan se pitäis liittää
6.9.2020 11:51
rosvoliittimessä se alkuperäinen johto menee siihen koloon missä johto jatkuu läpi liittimen ja siihen toiseen reikään tökätään se uusi liitettävä johto.
Sitten vaan pihdeillä painetaan se metalli osa pohjaan jolloin lävistää johtojen kuoret ja tekee liitoksen. Sitten vaan läppä päälle ja homma valmis.
30.9.2020 1:01
Kaverilla vuotaa enoxin putki pirusti holkin ja alkukäyrän välistä, millä sitä vois tiivistää? Tiivistemassa ei toiminut
30.9.2020 7:50
pakoputken paikkausmassaa ohjeen mukaan käytetynä...tai mieluusti ensin siihen kuuluvalla tiivisteellä...
10.10.2020 0:57
Minkä mittanen rabasan putken holkki on sisäpuolelta halkasijalta? Netistä en löytäny
31.10.2020 13:23
Mennekö se um rabasan kampiakseli vm rabasan koneeseen?
31.10.2020 13:24
derbi man2 kirjoitti:Voiko vanhanmallin koneeseen laittaa uuden mallin kampuran suoraan vai tarviiko jonkunlaisia erikoisrattaita? Vai meneekö ollenkaan?
Löysitkö vastausta tähän?
4.12.2020 21:11
Deizzzz kirjoitti:Mennekö se um rabasan kampiakseli vm rabasan koneeseen?
ei mene minun tietääkseni
19.4.2021 23:05
Mikä on derpissä ku kytkin ei irrota ja vaihdoin levyt/jouset ja ei vieläkään irrota yhtään kaikki näytti kytkimessä kunnossa olevan vielä
11.5.2021 21:01
Vaihteet rusahtelee aika kova äänisesti vaihtaessa alaspäin. Riittääköhän että vaihtaa öljyt vaan?
12.5.2021 21:30
Siitä on toki hyvä aloittaa mutta voi olla että vaihteensiirtäjässäkin on pientä häikkää.
28.6.2021 0:06
Nyt tarvii pikasesti apua Derbin kampuroihin liittyen. Eli Derbissä joutuu melkein joka kuukausi vaihtamaan kampuran, koska sen neula laakeri hajoaa aina noin kuukauden välein.
Kone on aina kasattu mahdollisimman hyvin ja laakerien jännitykset poistettu ja liat puhdistettu yms. Pyttynä on sii aina ollut perus 50cc ja ei sen kummempia virityksiä.
Kampurakin aina kohdistettu ja ihan kaikkea yritetty.
Jos joku tietää tähän syyn nii kerro ihmeessä.
28.6.2021 19:58
Saa liian vähän öljyä. Lyhyillä välityksillä pintakaasulla ajo on myös omiaan kärventämään alapään neulalaakerin.
28.6.2021 21:08
Palezu kirjoitti:Saa liian vähän öljyä. Lyhyillä välityksillä pintakaasulla ajo on myös omiaan kärventämään alapään neulalaakerin.
Miten se voi saada liian vähän öljyä kun laitan aina 2-3% seokset välillä ehkä enemmänkin vahingossa. Onko tällänen yleistäkin mopoissa.