Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.5.2014 1:48

Kerros nyt vähä enemmän, paljonko on ajettu, millon viimeks vaihdettu mäntää, tekeekö tota lämmettyään vai mitä?

Jatketaanpas siitä täällä
Vauhtiviivatarra

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2014 15:54

Tietopankista en löytänyt vastausta ongelmaan tai sitten en älynnyt yksinkertaisesti, mutta kyseessä on pikkuveljen Gilera SMT 50cc vm. -08

Kipinä toimii satunnaisesti jos on ollut käyttämättä hetken niin toimii n. 30sec-1min, sitten sammuu kuin seinään eikä enää käynnisty, puola on vaihdettu, tulppa vaihdettu, tulpanhattu vaihdettu ja staattori vaihdettu.
Käynnistetty viimeksi tänään, toimi minuutin verran ja illalla jos kokeilisi toimisi taas minuutin verran suunnilleen. Ei niin mitään ideaa missä vika voisi olla.

-Kiitos jo valmiiksi (:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2014 19:36

Ookko varma, että sytytyksessä vika? Jos vaikka jäähynesteet vuotaa ja kastelee tulpan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2014 20:05

SX_Henkka kirjoitti:Ookko varma, että sytytyksessä vika? Jos vaikka jäähynesteet vuotaa ja kastelee tulpan.



Nesteet kunnossa, ei siis kastele tulppaa. Kipinä vaan jotenkin kummasti katoaa hetken toimittuaan, eikä tule takaisin tulppaa vaihtamallakaan ainakaan tuntiin. Bensaakin saa, että vika ei ole siinäkään.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.5.2014 8:49

Jo on mystinen vika, jos kerran kaikki sytytykseen liittyvät osat on vaihdettu :eek:...

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.5.2014 14:06

SX_Henkka kirjoitti:Jo on mystinen vika, jos kerran kaikki sytytykseen liittyvät osat on vaihdettu :eek:...



Vika paikallistettu tänään aamulla erittäin kummallisesta paikasta :D valokatkasijan piuhat nappastiin poijes ja toimii taas ku unelma, piuhat ku pisti takas ni ei taas toiminu :D et edellisen omistajan sähköviritelmät perseellään aika kiitettävästi, kaikki piuhat vuorattu sähköteipillä kokonaisuudessaan ni oli vähä hankala päästä käsiks :D kivoja amispatentteja :x

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.5.2014 19:31

Morjensta !
Mulla olis tossa Helkama Supermoto 2 ja siihen rajoittamaton cdi-boxi pitäs hommata niin mä oon löytänyt vaan yhen mutta siinä on Supermoto että meneeköhän se tohon supermoto 1 vai tarkotetaanko sillä nyt kaikkia helkaman supermotoja . Tuossa linkki siihen mitä löysin : http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 5n5hhfgu44

Ja muutes jos ei sovi niin olisi kivat jos pistäisit linkin jossa sopii ! Ja sitten esitän samalla toisen kysymykseni että mitkä olis hyvät ajolasit ja mielullaa aika halvat mutta hienot eikä mitää lasten malleja. Kaikille vastaajille jo etukäteen suuri kiitos !

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.5.2014 20:44

Sama kone niissä molemmissa on. Laseja mennään ettimään kaupasta.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.5.2014 13:35

miten kannattaisi ajaa sisään kun on 70cc airsal riejussa ja 21mm lortto. että ajanko vakioputkella vai teharilla? onko sillä merkitystä? ja miten tuo tuorevoitelu? ei varmaan kannata jättää pelkän tuorevoitelu järjestelmän varaan? kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.5.2014 15:01

Kannattaa ainakin laittaa vähän lisäöljyä bensan sekaan sisäänajon ajaksi.

Meitsi ainakin sisäänajeli tehoputkella, tosin mulla on kierrosrajotin 9 tuhanteen.

En usko että kauheesti on merkitystä putkella, kunhan ei vaan kierrätä liikaa ja ajelee vaihtelevasti, ei pelkkää tasakaasua. Tehopiikkiä kannattaa varoa ettei lyö liikaa kierroksia, ajele korkeintaan siinä piikin "päällä".

JOS putkella on merkitystä, kertokaahan mullekin, niin ollaan taas yhdessä asiassa viisaampia :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.5.2014 15:59

Juu jos yläkiertonen tehari ni kannattaa välttää piikille vetämistä, ainakin loppuun saakka. Ite ajelin aikoinaan Enoxin kanssa sisään miitissä, ja miitin jälkee jo vähän vedättelin :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.5.2014 18:26

Kyllä sille pitää kiekkaakin antaa. Eli kunhan on kunnolla säädetty ja aina lämmitetty kone ni voi kiihdytellä kunnolla, kunhan nyt ei täysillä kierroksilla huudata koko aikaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.6.2014 1:50

Sopivampaa topiccia en löytäny . Elikkäs mielessä ois monken kantta hiema avarrella koska alavääntöjä ei laisinkaan mutta kierroksilla jaksaa mennä. kaasarina toimii jonkusortin kiinan kaasari 15mm ja imukaula jotai 15-20mm. ja imua/pakoa en muista mutta just ja just mahtuu sormi koloon. Että meneekö nyt parempaan suuntaan vai huonompaan jos hieman lähemmäs imukaulan ja pakoputken kokoja avartelen , ettei olisi niin suurta pykälää virtauksissa? ja putkena siis honlein avarampi putki.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.6.2014 11:17

Jos se on vakiokansi ja siinä on onnettoman pienet venttiilit ni kanavien avartelu yms ei paljoo mitää vaikuta kun venat ei virtaa paremmin. Eli jostain 110cc kantta ettimään mis on isommat venat.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.6.2014 0:24

Onkos normaalia, että omassa detsissä (07) välillä kun painaa kytkimen pohjaan vauhdissa kun on kierroksia about 6k-9k niin moottori jää pyöriin noilla kierroslukemilla?

Kysytääs samalla toinen kysymys. Kun mopo on käynnissä, on vaihteen vapaalle saaminen ykköseltä erittäin vaikeaa ja jäykkää, mutta kun mopon sammuttaa, vaihde menee helposti vapaalle. Mikäs logiikka tässä on?