Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.7.2011 21:39
Miten minusta tuntuu että nyt meinaa mennä puurot ja vellit sekaisin
Kysymys: Pitääkö tehdä muuta kuin korottaa sylinteriä jos laittaa pidempi iskusen kampiakselin? (Näin periaatteessa siis)
23.7.2011 23:03
Laittaa sille pitempi iskuselle kampiakselille tarkoitettu pytty?
Koska normaalisti jos jätät vakiopytyn pitempi iskuiselle kampiakselille, ja et laita niitä korotuspaloja, niin sitten mäntä ottaa kanteen kiinni, ja taas niiden palojen/palan kanssa männänlaki menee reilusti huuhteluja alemmas, eli niitä pitäisi sitten varmasti viilata alaspäin, samoiten pakoaukkoa on viilattava, seurauksia en toki tiedä kun ei ole tullut vielä vastaan tuommoista..
Mutta näin siis arvelisin!
24.7.2011 22:33
Pari kysymystä tohon pro-puolen kilpailuun liittyen:
1. Pitääkö minun laittaa kiihdytyksestäni joku videopätkä/vastaava johonkin, josta kattotaan tulos, vai riittääkö se, että mittaan tuloksen ja ilmotan tänne?
2. Miten pitkän matkan saan käyttää kiihdytykseeni suunnilleen metreissä?
Voisi itekkin laittaa tulokseni tänne jahka kun saan ton romun liikkeelle.
24.7.2011 23:31
402,25m mun ymmärtääkseni ja sit oli se 201,125m?
25.7.2011 0:25
Slerpa_ kirjoitti:Pari kysymystä tohon pro-puolen kilpailuun liittyen:
1. Pitääkö minun laittaa kiihdytyksestäni joku videopätkä/vastaava johonkin, josta kattotaan tulos, vai riittääkö se, että mittaan tuloksen ja ilmotan tänne?
2. Miten pitkän matkan saan käyttää kiihdytykseeni suunnilleen metreissä?
Voisi itekkin laittaa tulokseni tänne jahka kun saan ton romun liikkeelle.
Matkat ovat 150 m ja/tai 200 m. Mitään pakkoja ei tunneta. Tulos riittää. Jokainen kisaaja voi parhaan kykynsä ja omantuntonsa mukaan hoitaa käytännön järjestelyt (mopon rakentamisesta tasaisella maalla sijaitsevan testipätkän löytämiseen ja 150m/200m pätkien merkintään sekä ajanottoon). Videota voi laittaa jos huvittaa/onnistuu/osaa. Mielellään kuvia ja tarinaa moposta ja virityksestä. Pro-puolelle tästä jotain jorisin muutama päivä sitten.
25.7.2011 13:39
Topsa- kirjoitti:Laittaa sille pitempi iskuselle kampiakselille tarkoitettu pytty?
Koska normaalisti jos jätät vakiopytyn pitempi iskuiselle kampiakselille, ja et laita niitä korotuspaloja, niin sitten mäntä ottaa kanteen kiinni, ja taas niiden palojen/palan kanssa männänlaki menee reilusti huuhteluja alemmas, eli niitä pitäisi sitten varmasti viilata alaspäin, samoiten pakoaukkoa on viilattava, seurauksia en toki tiedä kun ei ole tullut vielä vastaan tuommoista..
Mutta näin siis arvelisin!
Kyllähän siinä noin käy kun oikein jaksoi pinnistellä jäljellä olevia aivosoluja. Enemmän asiasta ymmärtämättä voisi päätellä että ajoitukset ovat ns. perseellään.
Haittaa tuskin olisi millin lisäyksellä iskuun(sylinteriä vastaavasti tuon millin nostamalla), mutta ajatuksissa olikin 45mm tai 46mm iskulla oleva kampura vakion 39mm sijaan.
Kiva olisi vaan ollut nähdä miten MHR:stä tulee lisää vonkua tuollaisella. Vaihtaa sitten pytty myöhemmin ko. kampiakselille tarkoitettuun.
Mikähän olisi hyvä mutta kohtuuhintainen kampiakseli AM6:een? Top Performancesta en niin kauhean hyvää ole kuullut...
25.7.2011 13:52
Top Performance on juuri hyvä, ja laadukas. Tarkoittanet kuitenkin Top Racingin osia jotka on täyttä kuraa?
2.8.2011 11:39
Jaymz kirjoitti:Jossain sivuilla olen nähnyt pitkäiskuisten kankien ohessa myytävän ajoitusta muuttavia kiiloja, mutta en ole huomannut niistä paljon puhuttavan.
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... _TP9909180Ilmeisesti tälläsiä?
7.8.2011 15:03
onko italicitin hiilikuitu racing läpist mihkää 74 aircalin kanssa vastaukset yv:nä kiitos
7.8.2011 15:10
Ei oilee liity pro virittämisee.
Mutta ku tuolla viilaustopicissa on niin hiljaista, ni kertokaas mitä kaikkea pitää ottaa huomioo ku muokkaa sitä kanavaa mikä tulee läpiltä kampikammioo? Tossa skoden minarellissa se näyttää todella ahtaalta, ni jos vähä levennän esim. noita kohtia missä kanava alkaa levenemää kampikammioo, kun niissä on tollasia "kulmia" ja muutenki muokkaan vähä suuremmaksi, ni pitääkö ottaa mitää huomioo? Ajoituksia, yms. Vai onko toi vaa että koha on mahollisimman hyvi virtaava?
Itel on tuol yks oikein raato derbin kone missä oli pro race joskus kiinni, siinä oli muokattu tota kanavaa, tehoja löyty kuulemma todella hyvi, et ei ainakaa varmaa paljoo laskenukkaa ton yhteydessä.
7.8.2011 16:09
LaneKit kirjoitti:Ei oilee liity pro virittämisee.
Mutta ku tuolla viilaustopicissa on niin hiljaista, ni kertokaas mitä kaikkea pitää ottaa huomioo ku muokkaa sitä kanavaa mikä tulee läpiltä kampikammioo?
Läppien jälkeen oikeen mikään ei sielä kampikammiossa niihin ajoituksiin vaikuta. Läpiltä huuhteluittenlähdöille turhia kulmia ja esteitä pois jouhevasti.
Näin viilailin Suzuki Katanan lohkoja.
->
Sylinterin imupuolen helmaa tuli kanssa viilattua, kun sekin sielä hieman "edessä"..
Mutta mitä tulee siihen että mitä pitää ottaa huomioon, niin kannattaa ekana kattoa että onko materiaalivahvuudet viilattavilla alueilla mimmosia, ettei tapahdu puhkeamisia joita on sitten vittumainen paikkailla. Etukäteen suunnittelu ja järjenkäyttöä, niin harvoin niitä ongelmia tulee.
9.8.2011 12:52
Kiitoksia tästä, samalla ku asentelen kampuran katon noi kuntoo, ni sais vaikka ne viimosetki tehot ulos, ku noi on suunniteltu vähä hätäsesti tehtaalta
Sitä jos vielä kehtais kysyä, kun tuolla viilaustopicissa on vieläki jäätö päällä, että voisko joku linkata tai kertoa virallise nime sellaselle terälle dremelii millä vois viilata alumiinipyttyä, ettei pinnote mee pilalle?
11.8.2011 20:29
No siis hiova terä, kuten hiomakivet sun muut. Eikä sellanen jyrsivä ja lastuava.
Sen hiovan terän tulee tehdä pölyä, jyrsivän terän tulee tehdä lastua.
11.8.2011 20:44
Joo tonne viilauspuolellekki olit vastannut, nyt tuli selväksi. Timanttiterä laulaa
Sellane asia vielä, että itelle tulee kampikammion puristussuhdetta nostava kampiakseli, eli siellä on muovitäytettä limpuissa, kuulemma nostaa kiekkaherkkyyttä ja vääntöjä. Itseä alkoi kiinnostaa tämä asia, ja tuli seki mielee, että eikös jotku oo väsänny kampikammioo huohotusta, et mäntä pääsis vapaammi liikkumaa alas, jostaki näi luin. Kylhä toi kampura varmana auttaa, mutta jäi vähä vaivaamaa että mite toi "primary compressionin" nosto sit vaikuttaa.
11.8.2011 20:50
Toimisiko sen huohotussysteemin kanssa enää huuhtelut? Eihän siellä kampikammiossa ole enään painetta, jos ne on päästetty ulos sieltä, ja koitettu sillä saada mäntä liikkemaan nopeemmin?
li siellä on muovitäytettä limpuissa, kuulemma nostaa kiekkaherkkyyttä ja vääntöjä.
Ite muistelisin että jossain kirjassa sanottiin, että sen kampikammion pursitusten nosto nostaisi tehoaluetta korkeemmalle, ja laittaisi sitä kapeammalle alueelle? Joskushan oli trendinä se, että tehtiin ihan hikinen kampikammio. Saatiin hirmuset tehot törkeän kapealle alueelle niin että vaihteita täyty olla monta kymmentä, jotta sai mopedin kulkemaan tehoalueella koko ajan.