Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.5.2014 15:58
Mulle ei nyt oikeen aukee tää juttu. Eikö siinä sun vehkeessäs toimi jarrut vai täh...?
21.5.2014 7:10
Toimii toimii, mut tajusin just et voin vaa valoihin tullessa laittaa kytkimen pohjaan, jarrutella, ja naputella vaihteen ykköselle samalla.
Vai?
21.5.2014 9:30
Juurikin näin
ykkönen vasta ku vauhti loppuu nii ei rusahda
21.5.2014 21:39
En nyt oo varma kuuluuko tää tänne, mut testataas.
Eli millä kaikilla tavoilla saa sammutettua mopon?
Kun mulla lähtee ilman avaimia käyntiin eikä myöskään sammu avaimella,
joten joudun sammuttamaan vaihteella. (Toimii valot+ rattilukko)
Joten jos vaikkapa hirttää kaasu niin miten saan sammutettua?
21.5.2014 21:48
Mikä mopo, kai sulla joku tappokytkin on? Tosiaan vaihteella saa sammutettua, vaikka kaasu hirttäiskin niin vaihde kutoselle vaan ja kytkin ylös!
Jos ilmanputsari puuttuu
joka mopon kunnosta päätellen saattaa ollakin näin niin kädellä voi peittää ilmanottoaukon. Lämpimällä koneella ryypyn laittaminen saa koneen sammumaan, etenkin jos tyhjäkäynnin pistää matalalle. Jos viitsii pari minuuttia työtä tehdä niin voit pistää kytkimen vaikkapa puolan johtoon tai johonkin CDI:n johdoista ja vetää sen vaikka katteeseen kiinni.
21.5.2014 21:55
Derbi X-Treme 05, ei mitään tappokytkintä :p
Edit: Kun ei virtalukko pelaa niin ei varmaan myöskään saa tappokatkaisinta
mitenkään kyhättyä?
21.5.2014 22:23
Nopea konsti jos pyörä on kyljellään eikä tappokatkaisijaa löydy, on ottaa tulpanjohto irti jolloin sytytys häviää.
Edit: Niin mikäli tulpanjohtoon pääsee nopeesti käsiksi!
22.5.2014 3:54
Tulpanjohtoa sorkkimalla vaan saa hyvin helposti sähköiskun!
Kyllä sä saat tappokytkimen tehtyy. Käväset motonetistä ostamassa minkä tahansa on/off kytkimen, pistät mopon käymään ja alat yksi kerrallaan nyppimään CDI:stä johtoja. Kun löytyy johto jonka katkaisu sammuttaa koneen, pidennät vaan johtoa, pistät kytkimen väliin ja kytkin katteeseen, tankoon, minne vaan.
22.5.2014 6:42
Oonko mä tyhmä vai ihan tosi tyhmä;
Kun katkon niitä johtoja niin täytyy varmaan myös sit liittää ne jotenki takasin?
Mites kun mulla on rajotettu CDÍ tossa nii setä sinisethän saattaa luulla tuota rajoittimen on/off kytkimeksi?
Ja jos tommosen kyhään niin alkaako se toimimaan myös virtakatkaisimena että siitä täytyy olla ON asento että mopo käy? :p
22.5.2014 9:27
Juurikin näin. Mutta yleisempi tapa on ryöstää puolalle menevästä johdosta sivuhaara, ja laittaa se menemään runkoon. Väliin tietysti kytkin tai painonappi. Kun nappi on kiinni eli johto osuu runkoon, mopo sammuu eikä käynnisty. Auki ollessaan taas sitten käy.
22.5.2014 10:37
Ja ei ne poliisit mitään robotteja ole. Sanot vaan että son virtakytkin ja jos epäilee niin koittakoon ihan vapaasti.
22.5.2014 14:16
Oon aika alottelija vielä koko mopohommissa mutta isoveli varmaan voi jelppaa ton laitossa sit :p Ja vielä että voiko tosta olla mitään haittaa mopolle?
22.5.2014 14:26
Kunhan et vetele johtoja turhaan maihin tai ristiin mistiin.
22.5.2014 14:35
Mites sitte, tossa mun CDI-boxissa (?) lukee allekkain "Bianco" "Rosso" "Verde" ja "Stop" kaikissa muissa on johto paitsi tossa "stop" kohdassa. Kuuluisko siinä olla johto?
22.5.2014 15:03
Pistä mopo käyntiin ja jollakin johdonpätkällä kytket sen Stop-navan runkoon. Jos sammuu ni ei muuta kun johto kiinni, kytkin väliin ja son siinä.