Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.12.2013 1:47
Saa liikaa ilmaa eli käy laihalla, vaiha isompaa suutinta.
20.12.2013 21:14
Mikä ois noilla vireillä hyvä, ku nyt isoin mikä mulla on niin on kiinni :S
21.12.2013 19:29
Itellä on riejussa 115 pelkällä tyhjällä putkella ja vaparilla, mutta derbit käsittääkseni toimii paljon pienemmillä. Kyllä se tosiaan vaikuttais laihalla käyvän, eli 95-100 väliltä vois löytyä oikee koko
22.12.2013 2:48
Mikä on ku pienellä kaasulla tökkii helvetisti ja taas täys kaasulla kulkee kun unelma. Ja ku on toi kaasukahva pirun tiukka eli miten sitä sais löysättyä
22.12.2013 11:16
Ensimmäiseen en osaa vastata, mutta jäykkyyteen auttaa yleensä kaasuvaijerin öljyäminen.
22.12.2013 16:23
kalle65 kirjoitti:Mikä on ku pienellä kaasulla tökkii helvetisti ja taas täys kaasulla kulkee kun unelma.
Luet tietopankista artikkelin 2t kaasuttimen säätäminen niin tiedätkin jo mitä tehdä. Voin kuitenkin paljastaa että neulansäätöpuuhiin pääset.
28.12.2013 0:09
Mikähän mahtaa olla vikana, kun ensin käynnistyy hyvin ja pysyy 30sek käynnissä ja sen jälkeen ei enään mitenkään käyntiin... Esim aamullla kokeilin ja illalla kun kokeilin uusiksi niin käynnistyi ekalla mutta sammui ja ei enää mitenkään käyntiin, edes työntämällä. Kyseessähän on siis kiinalainen Masai Db -08
Kurit on poistettu. Kipinän antaa ja bensaa saa. Suuttimen katsoin kun vanha omistaja sanoi että ollut joskus tukossa. Tarvis saada nopee kilpiin kun tekee mieli pärräämään
28.12.2013 13:18
mikä kaasari tossa on? ei taida noi masait pahemmin erota kiinalaisista mankeista?
voi olla et käy liian rikkaalla ja ylimääräiset bensat menee ilmanputsariin. -> tukehtuu.
voi olla myös kosketushäiriötä tossa. noissa kiinalaisissa mopoissa kun ne sähköt ei oo parhaimmasta päästä...
muistan, kun kiinan-manki ei kiertänyt oli 3000rpm ja rötöji niin saatanasti ja lopulta ei enään käynnistynyt. no, siellä oli imuventtiilin välys kadonnut olematoomiin -> suuremmalla välyksellä ei pahemmin vaikutusta. sitten penkki irti ja huomaan et maajohto irti.
eli suosittelen katsomaan sähköt iha ekana jossei kaasutinta säätelemällä sitä saa kuntoon.
28.12.2013 16:50
voi olla et käy liian rikkaalla ja ylimääräiset bensat menee ilmanputsariin
Miksi ne sinne ilmanputsariin menee? Ei pitäis mennä vaikka käviskin rikkaalla.
Katoppa että tankinkorkin ilmareikä ei oo tukossa ja bentsaa tulee hyvin letkusta ja varmuudeksi putsaa vielä kaasarin neulaventtiili. Tulppakin kannattaa katsoa, jos on pikimusta niin putsaa teräsharjalla ja cleanerilla tai mielummin vaihda uus tilalle.
28.12.2013 17:15
Miksi ne sinne ilmanputsariin menee?
joskus oli tallissa semmonen kiinan-manki ja siinä kun oli liian iso pääsuutin ja imuventtiilin välys perseellään (hieman liian pieni välys), niin meni putsariin bensaa -> sammui.
30.12.2013 13:45
Mikä vois olla vikana ku moposta kuluu jäähdytysnesteet ? Oon 2 kertaa laittanu sinne tankkiin siihe maksimirajaan sitä nestettä ja sitte se on tyhjentyny siihe minimirajalle. Mitää ulkoista vuotoo ei ainakaa oo.
30.12.2013 19:48
Jos ulkoista vuotokohtaa ei löydy, saattaa kannentiiviste vuotaa jäähdytysnesteet palotilaan. Toki ulkoinenkin vuoto saattaa olla sen verran vähäistä että sen havaitseminen on haastavaa.
4.1.2014 10:43
Kertokaapa miks Minarellin kytkin lakkaa toimimasta vähän ajan päästä, ei luista mutta vähän ajan päästä ei irrota hyvin ja kytkimen se irrottaja akseli jyrsii siihen vipuun semmosen loven vaikka kuulan laitoin viimeksi, ja voitelin sen loota öljyllä kunnolla. Toimii max viikon ja sitten siinä vipussa on jo lovi... Suorastaan vituttaa korjata se vipu... Ja uutta en osta koska ei kestäny ku saman ajan ja maksaa 54e...
4.1.2014 16:46
Jos sulla sattuu olemaa kireämmät kytkinjouset Italkitit tai muut vastaavat niin ne syö sitä tappia aika nopiaan. Minarellissa juurikin nuo kytkimen osat tuppaa kulumaan ihan kelvottomiks vähän liiankin nopiasti vaikkei tulisikaan rääkättyä niitä ajossa sen ihmeemmin.
5.1.2014 12:28
Italkitin jouset on, eli pitää laittaa takasin vakiot ja samalla säätää sitä painemutteria. jos se on liian tiukalla ni se tappi pyörii kokoajan. Eli eikös siellä pitäs olla vähäsen välystä sen mutterin ja 'lautasen' välissä ettei se lautastappi pyöri kokoaikaa?