Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.10.2012 23:37

Eiks toi ole joku sportti pytty, jos on nii ei kannata mitää C4. Ne ei ole sen kestävämpiä, ku C3 ainoo ero noissa on vaa väljykset.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.10.2012 13:38

Kiitos vastauksista.
Elikkäs tarkotin tolla polinilla koko settiä:
http://www.gearparts24.de/kupplungsbela ... on:a5.html
Eikös tuo arrowi kierrä ~14000 asti?
en vittis ostaa oikeen alakauttasta putkee, suuremmis kaupungeis niistä jää liian helposti kiinni, vaikka ei rälläilisäkään hirmu nopeuksilla keskustassa.
Ja itse ottaisin ehkä aijemmni noi c3 laakerit ja saman tie vforce3?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.10.2012 13:39

vizu kirjoitti:Eiks toi ole joku sportti pytty, jos on nii ei kannata mitää C4. Ne ei ole sen kestävämpiä, ku C3 ainoo ero noissa on vaa väljykset.

Sportti ja sportti athenasta lähteny parhaimmillaa tolla setillä minkä luettelin ja bidalotin putkella lähes 23hp :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.10.2012 13:44

arsori kirjoitti:No tuohon ite lisäisin vielä vaikka malossin läpät, toki ei tarvitse jos ei halua. Kytkinlevyjen kanssa jäykemmät jouset? Saattaa kyllä mennä vakiojousillakin jos heittää prikkaa alle.

Dopplerin kampiakselista ainakin itselläni hyviä kokemuksia, nätti ja hyvä paketointi, ja nyt oon tuolla kampuralla rullaillu 7tkm ilman ongelmia.

Laitahan samalla C4 laakerit tilaukseen kampuralle!

Vforceahan nuo ei tietenkään kyllä tarvitsisi, mutta malossin läpät vois kuulostaa hyvältä ja jos uuden putsarin vaikka ostais,

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.10.2012 14:44

eltzu kirjoitti:
vizu kirjoitti:Eiks toi ole joku sportti pytty, jos on nii ei kannata mitää C4. Ne ei ole sen kestävämpiä, ku C3 ainoo ero noissa on vaa väljykset.

Sportti ja sportti athenasta lähteny parhaimmillaa tolla setillä minkä luettelin ja bidalotin putkella lähes 23hp :lol:
kovat on haavehet :D ja nopeutta tiätty kertyny sen + 130 km/h :lol: Mutta otetaanpa huamiohon jos siitä tosiaankin irtuaa sen +20 hp niin kytkin, kisasähköt, kampura ja laakerit olkoon sitte mikä Cee tahtoo, läpät, vähintään 26 kaasari, pipercross tai vastaava, kunnon putki ja sääröt 99% kohrillensa + kattoo sitte kuinka ne lohkot ahristaa :)

Sitte se 20 hp on mahrollista, ja repääskääpä viälä jostaki se 1000e rahaa :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.10.2012 15:32

KarsTa kirjoitti:
eltzu kirjoitti:
vizu kirjoitti:Eiks toi ole joku sportti pytty, jos on nii ei kannata mitää C4. Ne ei ole sen kestävämpiä, ku C3 ainoo ero noissa on vaa väljykset.

Sportti ja sportti athenasta lähteny parhaimmillaa tolla setillä minkä luettelin ja bidalotin putkella lähes 23hp :lol:
kovat on haavehet :D ja nopeutta tiätty kertyny sen + 130 km/h :lol: Mutta otetaanpa huamiohon jos siitä tosiaankin irtuaa sen +20 hp niin kytkin, kisasähköt, kampura ja laakerit olkoon sitte mikä Cee tahtoo, läpät, vähintään 26 kaasari, pipercross tai vastaava, kunnon putki ja sääröt 99% kohrillensa + kattoo sitte kuinka ne lohkot ahristaa :)

Sitte se 20 hp on mahrollista, ja repääskääpä viälä jostaki se 1000e rahaa :)


Niiimen omaan nmen omaan.
Katsoppa huviksesi, en väitä että ei tarttisi uusia läppiä yms,
http://www.youtube.com/watch?v=_cvhDFnYk50

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.10.2012 21:59

Joka tapauksessa, jos aljan "rakentamaan" tätä detsiä olisko porukka innostunu seuraamaan? :P
Tein pientä suunnitelmaa osista, kuvassa ei ole putkea eikä kaikkea muuta pientä esim laakereita. :roll:
Mielipiteitä saa antaa ja pitääkin antaa mieluusti neuvovia.
PS, tietääkö kukaan paikkaa mistä ostaa arrowin putki? ;)
http://aijaa.com/mesqCj

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.10.2012 16:24

21 kaasari on liika piäni tolle, itie ostin gearpartsilta Stage 6 R/T PWK 28 ja sitä saa myäs 26mm ja 28mm, hintaa oli joku 98e ja tosi hyvä kaasari :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.10.2012 18:23

KarsTa kirjoitti:21 kaasari on liika piäni tolle, itie ostin gearpartsilta Stage 6 R/T PWK 28 ja sitä saa myäs 26mm ja 28mm, hintaa oli joku 98e ja tosi hyvä kaasari :)


On noita 21mm näyty mhr teamim kasikymppisiski, mut toi 28 olis aika bensasyöppö.
mut pitää varmaan harkita ostoo.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.10.2012 21:20

Itseasiassa toi 28 voisi viedä vähemmänkin bensaa mitä 21mm kaasari. 24mm voisi olla sopiva. Mulla vakiopytyllä oli 17,5mm kaasari, 110 suutin. Airsalin hankkiessa vaihdoin 19mm kaasarin kiinni, ps 90, 87 olisi aika finito, ja bensaa vie huomattavasti vähemmän, riippuen kaasukädestä :) Ei se isompi kaasari aina tarkota kovempaa bensankulutusta, säätöihin vaan :P

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.10.2012 21:53

miiggz kirjoitti:Itseasiassa toi 28 voisi viedä vähemmänkin bensaa mitä 21mm kaasari. 24mm voisi olla sopiva. Mulla vakiopytyllä oli 17,5mm kaasari, 110 suutin. Airsalin hankkiessa vaihdoin 19mm kaasarin kiinni, ps 90, 87 olisi aika finito, ja bensaa vie huomattavasti vähemmän, riippuen kaasukädestä :) Ei se isompi kaasari aina tarkota kovempaa bensankulutusta, säätöihin vaan :P


Ihan asiaa puhut, mutta toi oma kaasukäsi on mitä on :D
mut siinä ollaan samaa mieltä että 24 voisi olla bueno.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.10.2012 22:20

Hanki vaan iso kaasari, ettei kurista ja aiheuta turhaa lämpenemistä. Kun asia ei oikeasti ole niin että "Vaihdoin kaasarin 12mm->17,5mm, bensan kulutus vähintään vittu kolminkertastu isomman kaasarin takia!", vaan nimenomaan se bensankulutus riippuu aivan liian paljon kaasukädestä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.10.2012 1:04

Niiimen omaan nmen omaan.
Katsoppa huviksesi, en väitä että ei tarttisi uusia läppiä yms,
http://www.youtube.com/watch?v=_cvhDFnYk50


Tähän vielä lisäten, että videon mopedissahan on 44mm iskulla oleva kampura jolloinka kuutiota on 78cc. Eikä sylinterikään varmasti ole vakiokuntoinen, että 20hv haavet voi unohtaa vakio iskulla ja vakio kuntoisella sylinterillä. :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.10.2012 9:15

J3rSu kirjoitti:
Niiimen omaan nmen omaan.
Katsoppa huviksesi, en väitä että ei tarttisi uusia läppiä yms,
http://www.youtube.com/watch?v=_cvhDFnYk50


Tähän vielä lisäten, että videon mopedissahan on 44mm iskulla oleva kampura jolloinka kuutiota on 78cc. Eikä sylinterikään varmasti ole vakiokuntoinen, että 20hv haavet voi unohtaa vakio iskulla ja vakio kuntoisella sylinterillä. :)


Vaikka tyhmä olenkin lukutaidot ovat viellä tallella, eikä se mahdottomuus oo ostaa vaikka 45mm kampuraa :lol:
ps. Huomasin vasta jälkeenpäin että en ollu nähny kampuraa videossa joten pahoittelut :nolo:
Mutta mikään pakko ei ole 20heppaa edes saada irti, kyse oli vaan siitä että voi saada, mutta mutta moniko olisi kiinnostunut seuraamaan projektia...? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.10.2012 16:17

Pitää takertua tuahon, jotta jos ostaas 45 iskulla olevan kampuran ja pytty on 39 iskulla niin saattaa mäntä käylähtää kannes :lol: tiätty pitääs sitte pyttyä korottaa, eli sorvata semmoonen aluslevy ja muakkailla siihen ne huuhtelut ja saara viälä toimimahanki.

Ja kyllä itte ainaki seuraasin, kun ei täälä oo mitään muutakaa seurattavaa.