Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.5.2013 23:25
Unoha toi enoxi jos väleillä meinaat kuristaa. Joutuisit varmaan laittaa jotku 10/70 välit että kulkis 60-65.
17.5.2013 23:41
Jos haluut Riejun kulkee alle 65 niin unohda se noxi. Jos haluut saada mopon kulkemaan alle 65 missä on tehari niin se huutaa aina kun joutuu laittaa sellaset tappovälit.
19.5.2013 12:06
Elikkä mitä välejä ehdottaisitte keeway tx:sään kun kulkee tällähetkellä 75 ja haluttaisiin kulkemaan sen n. 65 ? Sellaset välit pitäisi siis olla että vauhti vähenisi vähän ja kiihtyisi paremmin.
Kiitos vastauksista!
20.5.2013 0:37
Jos vaikka aluksi kertoisit mitkä välit siinä ovat nyt.
20.5.2013 23:57
Rissalaskuri antaa osviittaa mutta ei välttämättä absoluuttista totuutta.
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php
26.5.2013 15:41
Mistä voi johtua, että ketjut kiristyvät ja löystyvät kun mopoa liikuttelee edestakaisin? Vaihdoin juuri takarattaan ja luulin tämän aiemmin johtuneen kuluneesta rattaasta, mutta myös uudella rattaalla tapahtuu näin. Ratas on kyllä keskellä kiinni että ei pitäisi olla mitenkään epäkeskosti.
26.5.2013 19:32
Itellä teki samaa kun vaihdoin ketjujen ja rattaiden yhteydessä myös ketjulaaharin. DT:ssä kun on sellainen kaksosanen laahari minkä välistä ketjut kulkee niin se oli alkuun vähän tiukka ja teki tota että eteenpäin työntäessä kiristyi ja toisinpäin. Itteeni se ei haitannu vaa kiristin ketjut aina sen mukaan että eteenpäin työntäessä ovat sopivan kireet.
26.5.2013 23:52
Mulla menee siis niin että vaikka työntää vaan eteenpäin niin välillä kiristyy ja löystyy. Vaihtelee samalla tavalla työntää sitten eteen tai taakse. Sain kuitenkin kiristettyä siten että kireimmässä kohdassa on ehkä inan liian tiukat ja löysimmässä taas ehkä vähän löysät, eli keskimäärin sopivalla kireydellä.
7.6.2013 19:39
XPSsm kirjoitti:Shape kirjoitti:Suosittelen ketjuvahan käyttöä, ei sotke ja pysyy pitempään ketjussa. Esimerkiksi
Bel-Rayn Super Clean on aivan helvetin mahtavaa tavaraa.
...................
Kuis tuo tunkeutuu sinne ketjun sisään ja miten nätisti sitten kerää pölyä/hiekkaa..?
Ja miten ketjut voi pestä, jos tuo ei peseydy pois, vai lähteekö "kovemmilla" aineillä esim. bensalla/löpöllä?
Hyvin se sinne menee, kun tosiaan ruutaa ketjun sisäpuolelle. Paljon puhtaampana tuon kanssa on pysynyt ketjut, mitä öljyn kanssa.
Tiedoksi vain, että ketjuja ei pestä. Korkeintaan jollain ketjuharjalla ottaa mahdollinen irtolika, mutta koskaan niitä ei tule pestä, etenkään millään liuotinpitoisella.
7.6.2013 19:47
Mitä ketjut tykkäävät mopoa pestessä, kun painepesurilla huuhtoessa aina välillä ketjuillekkin lipsahtaa vaikka kuinka yrittäisi varoa?
7.6.2013 22:59
Shape kirjoitti:Tiedoksi vain, että ketjuja ei pestä. Korkeintaan jollain ketjuharjalla ottaa mahdollinen irtolika, mutta koskaan niitä ei tule pestä, etenkään millään liuotinpitoisella.
Kyl mie oon vaan löpöön viskannu ja sen jälkeen kuivaus ja muutamaks tunniks öljyyn uimaan.
Pittää varmaan tuota vahaa ostaa.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 8.6.2013 1:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.
9.6.2013 16:39
tuleeko uusien ketjujen mukana ketjulukko ?
9.6.2013 17:54
juu hyvä, pesin nimittäi ketjut liuotin pesulla ja nyt kuulin että se ei oo suositeltavaa ja muutenkin ketjut vaihon tarpeessa, minkäköhä kokoset olis passelit kun eessä 12h ja takana 52h, joku 420 tai 415 ?
9.6.2013 18:21
420 lenkkinen? Huhhuh
420 on se jako, toinen luku määrittää sen lenkkien määrän. Furiassa on alkuperäisenä luultavasti sama kuin DT:ssä ja Derbeissä eli juuri tuo 420. Tarkoitit varmaan, että montako lenkkiset noille väleille pitäisi olla?