Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.6.2014 17:11
Nyt olis sellanen ongelma että vaihteet eivät vaihdu. Kun pistän lohkot kiinni vaihteet vaihtuvat aivan normaalisti, mutta kun kiristän lohkon ruuvit niin alkaa vaihteisto jumimaan. välillä liikkuu vapaalta yhdelle vaihteelle ja joskus siirtäjä ei liiku vaihteelta minnekkään.
1.6.2014 19:52
Löytyykö am6:sta kytkimelle säätöä muualta kuin kytkinkahvan vierestä ? Ei tahdo irrottaa kunnolla ja säätö on tapissaan kahvassa.
2.6.2014 8:22
Kytkimen painelevyssä on säätöruuvi, mutta kannattaa suoraan vaihtaa uudet kytkinlevyt
2.6.2014 8:24
Mpez kirjoitti:Kytkimen painelevyssä on säätöruuvi, mutta kannattaa suoraan vaihtaa uudet kytkinlevyt
Onko aihetta uusia samalla ja jouset vai meneekö vanhoilla ? Kytkin ei luista tälläkään hetkellä.
Ilmeisesti Mrt:ssä on aivan sama kone mitä muissakin Riejuissa joissa am6 moottori ? Kytkinlevyt Minarelli AM 345/6 70660, pitäskö nämä sopia tähän heittämällä ?
2.6.2014 9:26
Kyl noitten pitäis mennä, eiköhän kaikist mp-liikkeistä pitäis kysymälläkin löytyä. Ja ite vaihtaisin jousetkin kun eivät niin kalliita ole.
2.6.2014 15:36
Mikä vois olla tos am6:ssa vikana. Ajoin mopolla, niin kesken ajamisen löi vaihteiston jumiin niin että eturatas ei liiku. Purin moottorin ja vaihteiston eikä siellä näkynyt mitään vikaa. Vaikka kasaan vaihteiston videon ohjeiden mukaan niin se ei silti toimi, eli vetoakseli ei pyöri, joskus saattaa sellainen kohta löytyä että vetoakseli pyörii muutaman kierroksen mutta sitten taas jumittuu. mahd pikaisia vastauksia jos osaisitte sanoa
2.6.2014 20:38
Mulla meni derbissä kerran ykkösen vaihderatas jumiin, eli sen olisi pitänyt pyöriä vapaasti, mutta oli syystä tai toisesta jumittunu aivan kokonaan ja täytyi käyttää helvetisti lämpöä ja napakoita vasaran iskuja että vapautui, sen jälkeen ei ole enää ollut ongelmia tuon kanssa. Eli katsoppas että ne rattaat jotka kuuluu liikkua vapaasti, liikkuu vapaasti.
3.6.2014 16:07
kuuluuko vetoakselin ylimmän ja alimman rattaiden pyöriä vapaasti? nimittäin alin ratas ei pyöri ollenkaan
3.6.2014 22:15
Voisiko joku kertoa/linkata tuon vaihdelaatikon öljyjen vaihdon kun en mistään löytänyt?
3.6.2014 23:05
Koneen pohjassa on isohko pultti, ei voi erehtyä. Se auki ja öljyt valuu pois. Kannattaa ajaa lämpimäks ni valuu paremmin. Sitte koneen päältä muovitulppa pois ja siitä uutta sisään. Toki öljy valuu paremmin kun tulpan ottaa jo valmiiks pois. Sit kytkinkopasta keskeltä tarkistusruuvi auki, mopo suorassa kaataa sen verran öljyä että alkaa reiästä valua, sit ruuvi ja tulppa takas. Kovaa ajoa vaan sen jälkeen. Öljymäärä mikä menee oli muistaakseni 7 vai 7,5dl. Selvis vissiin alkuviestistäkin.
3.6.2014 23:13
Muuten oikein, mutta minarellin ilmoittama tarkka öljymäärä on 8,2 dl
pilk nusnus
3.6.2014 23:56
Aivan, sehä se oli. Iskostunu vissii toi 7,5dl RäMästä ku sitä viimeks ropannu. Täytys taas enemmän laitella noita mopoja ni muistais
5.6.2014 12:37
Mistä nämä kaksi prikkaa ovat? Ja miten päin? Tuo hammastettu on vähän kovera. En viiti läväyttää kuvaa tähän, mutta linkki ois
tässä. Kytkintä availin ja kohta huomasin pöydällä nämä.
6.6.2014 14:03
Ne rikat on sen kytkin kruunun alle meneviä. Itselläni ainakin on hampaallinen lohkon seinää vasten ja se toinen sen päällä.
Mitenkä kun meni pinnapultin kierteet lohkosta. Mikä olisi paras korjauskeino?
6.6.2014 22:49
Kuinkas paljon pitäisi pyttyä sisäänajaa porauksen jälkeen? Tietopankissahan lukee 1000km, mutta ohjeet on ilmeisesti lähinnä piikeille tarkoitettuja, eli riittääkö vaikkapa 500km?