Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.5.2009 14:08

Porausvara loppuu ja Malossiin vaaditaan ikkunamäntä!! Uskokaa jo. :lol:

19.5.2009 15:33

Kyllä sen tiedän, mutta oletko ikinä kuullut sellaisesta että sitä mäntää muokataan siihen pyttyyn sopivaksi, tai voihan se olla että on jätetty takaportit kiinni. Kyllä se kone silti käy ja toimii jotenkin, vaikkakin ehkäpä huonommin. :roll:
Porausvarasta en sitten tiedä.

Mutta lopetetaan OT . :)

19.5.2009 18:02

Veli-Vihannes kirjoitti:Porausvara loppuu ja Malossiin vaaditaan ikkunamäntä!! Uskokaa jo. :lol:

Ja ikkunamäntää ei sitten voi toteuttaa? Saatikka putkitusta.
Legendoja, legendoja...

19.5.2009 18:19

Tuli bongattua mielenkiintoinen IRC-keskustelu: http://ircquotes.fi/?132879 :D

19.5.2009 18:37

Veli-Vihannes kirjoitti:Tuli bongattua mielenkiintoinen IRC-keskustelu: http://ircquotes.fi/?132879 :D

heleposti, kainuu miitissä viime kesänä, kaks pvtä jotka kulki 50 kilosen kuskin alla 115kmh.

19.5.2009 21:57

yhtä juttuu en tajuu. MITE HELVETISSÄ JOKU USKALTAA AJAA YLI 100 PEVEKILLÄ! Tainu jäädä itse suojeluvaisto kohtuu :lol:

20.5.2009 10:12

Juba93 kirjoitti:yhtä juttuu en tajuu. MITE HELVETISSÄ JOKU USKALTAA AJAA YLI 100 PEVEKILLÄ! Tainu jäädä itse suojeluvaisto kohtuu :lol:


Helposti jos on suorat vanteet ja laakerit kunnossa. Eli jossei vanteitten puolesta tärrää tai vippaa niin ei oo 100 km/h vauhti vielä paha. On lähelle tuota nopeutta tullu itekki muutaman kerran hyväkuntoisella pv:llä ajettua eikä se niin pahan tuntosta ollu ja pysy housutki kuivana. Hidastaminen täytyy vaan toteuttaa vähän harkitummin näistä vauhdeista.

23.5.2009 19:55

Tuossa isäpuoli kerto kuinka joskus heidän nuoruudessaan sen kaverin Solifer smmä oli menny n. 100km/h rekan imussa. 65cc pytty oli ollu, muusta viristä ei kertonu. Yhen kesän oli toiminu ja sen jälkee oli menny paskaks mopo... :roll:

23.5.2009 20:32

Juba93 kirjoitti:yhtä juttuu en tajuu. MITE HELVETISSÄ JOKU USKALTAA AJAA YLI 100 PEVEKILLÄ! Tainu jäädä itse suojeluvaisto kohtuu :lol:


Eihän siihen hullu tartte olla, mutta se auttaa ;) .

25.5.2009 11:40

j@_ kirjoitti:100km/h rekan imussa.

Näit 130km/h rekan imussa kuulee vielki =D tahon nähdä sen rekan tiellä, minkä perässä voi vedellä tollast vauhtii.

25.5.2009 12:59

Onhan tuolla liikenteessä niitäkin rekkoja, joista on rajoitin poistettu ;)

25.5.2009 13:37

EVP kirjoitti:Onhan tuolla liikenteessä niitäkin rekkoja, joista on rajoitin poistettu ;)


Onhan niitä, tutullanikin on tuore Sisu josta on rajoitin pois ja konetta lastutettu himpun tehokkaammaksi, noin 780hv irtoaa. Kulkua piisaa 120-130km/h. Aiheeseen liityen, olen ollut tuon Sisun kyydissä noin satasen vauhdissa ja nähnyt kun skootteri ajaa ohi, ihan mopokilpi oli, eli ei mikään isompi. Meni vieläpä suht' kevyesti ohi.

27.5.2009 21:06

Braindead kirjoitti:
Juba93 kirjoitti:yhtä juttuu en tajuu. MITE HELVETISSÄ JOKU USKALTAA AJAA YLI 100 PEVEKILLÄ! Tainu jäädä itse suojeluvaisto kohtuu


Helposti jos on suorat vanteet ja laakerit kunnossa. Eli jossei vanteitten puolesta tärrää tai vippaa niin ei oo 100 km/h vauhti vielä paha. On lähelle tuota nopeutta tullu itekki muutaman kerran hyväkuntoisella pv:llä ajettua eikä se niin pahan tuntosta ollu ja pysy housutki kuivana. Hidastaminen täytyy vaan toteuttaa vähän harkitummin näistä vauhdeista.


Just tota pysähtymistä tarkotin ;) jollai lentokentällä tai yyber pitkällä suoralla missä ei oo risteyksiä välillä nii kyl se +100 ois iha jees mut mites jos tulee tiukka paikka? rumpujarrut vaa vinkasee ja kengänpohjat savuaa ja sitte rytisee :lol: Nii tai sitte ku nää pevekin pyörän laakerointi (ainaki kuuleman ja yhden kerran kokemuksen mukaan) ilkeeltä tuntuu ku laakeri menee solmuu ja tulee takapyörä ohjaus tosta satasen vauhista :lol: noissa tilanteissa kyl pevekki pysähtyy mut vähä turhanki nopiasti ;)

Suiza_88 kirjoitti:
Juba93 kirjoitti:yhtä juttuu en tajuu. MITE HELVETISSÄ JOKU USKALTAA AJAA YLI 100 PEVEKILLÄ! Tainu jäädä itse suojeluvaisto kohtuu :lol:


Eihän siihen hullu tartte olla, mutta se auttaa ;) .


Ton kyllä uskon :P ja oon sen parikertaa nähny mut en oo toimivaks totennu (onneks)

tääl päite yks kaverin kaveri ol kuulemma laittanu johonki rossipyörää 50cc kiinan moottorin ka viilannu siit pakoaukkoa ( :lol: ) isommaks ja isomman kaasarin, nii oli ajanu gepsii 98 kunnes ol eturatas lähteny irti ja osunu jalkaa :| Meni kaveri hiljaseks ku sanoin et mites se on siitä nelari koneesta pakoaukkoa viilannu :lol:

27.5.2009 21:17

Nusnus onhan kannessa pakokanava..

27.5.2009 22:35

jep, polttomoottorin perustekniikka ois hyvä tietää enneku pätemään rupee.

Sitten vielä tappaja pv:istä. Jos tuolta kantilta ajattelee että laakeri menee paskaksi.. kaverilla menikin gilerasta taka-akseli poikki 60 km/h vauhista että revi siitä. Se on ihan siitä kiinni millä pidolla osat on ollu, tottakai jos jollain pari kertaa maapallon ympäri ajetuilla vanteen laakereilla ajaa niin on todenäköistä että ne menee paskaksi lujissa vauhdeissa. Ihan niissä uudemmissakin mopoissa. Myös laakerikolat on tärkeää pitää kunnossa vaihtamalla laakerit ajallaan jottei kolat väljisty sillä väljät kolat tuhoaa laakerit.

Ja kuka nyt muutenkaan lyö rumpujarruja lujista vauhdeista pohjaan? siinä se vasta itsesuojelu vaisto onki jääny kohtuun. Ne on ihan hyvät lujemmistakin vauhdeista kunhan niitä osaa hyödyntää oikein. Jotkut kun päästää kaasun pois ja "moottorijarrutuksella" hiljennetään aluksi inhimillisimpiin vauhteihin ja siitä sitten jatketaan rummuilla. Kyllä sitä on taajamissa maanteitäkin jossa helposti vastaava onnistuu.

Näillä perusteilla väitän, että voi kyllä ajaa 100 km/h tunnissa vanhemmallakin mopolla kunhan asiat on kunnossa eikä se mitään seinähulluutta vaadi. Kyllä se keskustassa satasta ajaminen mopolla kun mopolla on ihan samanlainen itsemurha, jos risteyksestä tulee auto eteen ja sulla on 100 km/h vauhtia niin melko helposta heittää veivinsä..