Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.5.2014 14:41
Kato missä kunnossa se kumikurkku on.
14.5.2014 15:15
Riejun imukaulan ne ihmeruuvit saa auki muistaakseni torxilla
14.5.2014 15:50
ei jumalauta!
just ku olin saamassa tota mopoa täydelliseen kuntoon, ni sit alkaa yhtäkkiä booaamaan yms.!
ja vikana olikin lohkosta irronnut palanen (?!?!), jonka takia läppäventtiili oli käytännössä vaa 3:lla pultilla kiinni. siin ollu tietyst joku halkeama ni tärinän takia irronnu sit lopullisesti.
mitä tolle nyt voi tehdä?? jotain patentti-ideoita?
en todellakaan ala purkamaan tota konetta enää ja vaihtamaan mitään osaa siitä! rahatilanne tällä hetkellä niin pahasti pakkasen puolella ton mopon takia, et ei ole varaa ostaa edes desiä bensaa!
palanut varmaan 1 500€ tohon mopoon ja tossa lopputulos.
14.5.2014 16:26
Kemiallisella metallilla jos pystyt jotenkin ulkopuolelta paikkailemaan? Tai tunnet hitsarin tms joka voisi palan täpätä takaisin kiinni?
15.5.2014 15:05
Ei lähe torksilla ne imukaulan ruuvit, ku siinä keskellä sellanen ihme metallinpalanen, muuten kattoisin
15.5.2014 17:54
Kyllä niitäkin torksiavaimia saa jossa on kolo. Ihmettelen kyllä että niin helvetin hankalaks tehty
15.5.2014 19:30
JA tämä "ihmeavain torxi jossa on kolo" on nimeltään reikätorxi. Sen keskinastan voi myös napauttaa irti niistä pulteista.
15.5.2014 21:16
Vedän varmaan vaan rautasahalla ne sellaseks että saa talttapäällä auki
Sit uudet ruuvit vaan, jos ees tarvii
16.5.2014 18:17
minkä takia miulla alkoi vuotamaan ilmausnippa tosta ajp:n 2-mäntäisestä jarrusatulasta? ihan niinkuin se olisi kokoajan hiukan auki tms. yhtäkkiä oli tullut tuollainen vika.. muistaakseni ilmauksen jälkeen. ei oo koskaan ennen käynyt näin, joten kysyn nyt viisaammilta.
vaihdoin ilmausnipan toiseen - ei vaikutusta. kuitenkin paineet pysyy (suht) hyvin jarrujärjestelmässä.
tää olis kuulunut paremmin "jarrutopikkiin", mut täällä saa ainakin nopemmin vastauksen.
ja millä voisin kokeilla korottaa tankkia takaosasta (n. 3-5mm), jotta se ei olisi niin lähellä kaasuvaijeria / kiinni kaasuvaijerissa (hirttää herkästi).
tällä hetkellä siellä tankin alla on joku kumiputken päkäle, mutta tankki jäi n. 2-3cm korkeammalle.
20.5.2014 7:18
Voi olla todella tyhmä kysymys, mutta kysyn nyt kumminkin;
Jos alan rullaamaan kovasta vauhdista (siis kaasu kokonaan pois) enkä paina kytkintä
niin voiko se vahingoittaa moottoria?
Jos joku osaa selittää miksi/miksi ei niin siitä vain
20.5.2014 9:36
Kakstahdissa saa liian vähän voitelua moottorin käydessä samalla nopeudella, kuin kaasu pohjassa ja voi aiheuttaa vahinkoa.
Laitoin kaverin detsiin nappirajottimen, eikä meinaa toimia. Voiko olla, että kun moricci on ohitettu ledillä (sinivalkoinen johto, sama johon rajottimen laitoin (onko oikea?)) niin se ledi ohittaa myös sen nappirajottimen? Vai missä vika?
20.5.2014 15:01
Kyllä sitä voi rullailla kunhan vaan vaihde on tarpeeksi suuri eikä kauheen pitkiä aikoja moottorijarruttele.
20.5.2014 15:05
En oikeen tajunnu tota "tarpeeksi suuri vaihde" kohtaa
Niin siis joo, tarpeeksi suuri vaihde täytyy olla päällä mutta suhteessa mihin, vauhtiin?
Eli jos haluan rullata 5-10kmh niin 1 vaihde täytyy olla päällä? :p
20.5.2014 15:27
Meinattiin varmasti sitä ettei nyt millään 12k kierroksilla moottorijarruttele. Eli pienillä kierroksilla, jos nyt haluaa moottorijarrutella. Eihän sen periaatteessa pitäs konetta hajottaa jos ei kilometrii jarruttele, mutta ite ainakin sitä vältän koska kakstahti ei sillon oikeen sitä voitelua saa ja kun jarrutkin on keksitty.
20.5.2014 15:45
En oikeen kässää miten saan järkevästi hidastettua esim liikennevaloihin, kiihdytys onnistuu mutta hidastamisessa on ongelmia :p