9.1.2010 14:26
larry93 kirjoitti:Joku kokeillu ettei toimi? Jos ottaa kärkiin menevästä johdosta sen impulssin. Ja mielellään perustelut kui ei toimi ilman akkua! On vaan vitullinen homma alkaa tohon vehkeesee laittaa akkua!
9.1.2010 15:22
9.1.2010 15:29
Krg kirjoitti:Sano sitten mistä saa asennettua tunturiin laturia
Impulssi tulee kärjiltä, eli tulee varmasti tasaista virtaa eikä voltit heittele kovin paljoa.
9.1.2010 15:36
kossusukka kirjoitti:...Eli vaikka mopon sähköt olisivat sen 12v ilman akkua ja tasasuuntauksen hoitaisi mittarin eteen, jännite on todennäköisesti hyvin heittelehtivää, esim. pienillä kierroksilla jännite putoaa ja mittari sekoaa/ei toimi...
9.1.2010 15:41
-Zone- kirjoitti:kossusukka kirjoitti:...Eli vaikka mopon sähköt olisivat sen 12v ilman akkua ja tasasuuntauksen hoitaisi mittarin eteen, jännite on todennäköisesti hyvin heittelehtivää, esim. pienillä kierroksilla jännite putoaa ja mittari sekoaa/ei toimi...
Regulaattori kytkentään vielä. Akkua ei ole ihan pakko laittaa, mutta olisi kyllä suotavaa, niin ainakin tasaista jännitettä tulee. Regulaattori hoitaa sitten sen, että mittarille ei ala tulemaan liikaakaan jännitettä, joka sekään ei ole kovin toivottua.
9.1.2010 15:49
9.1.2010 16:05
9.1.2010 16:11
9.1.2010 16:16
Krg kirjoitti:Tarkoitin mistä saa laturia tunturiin. Siinä ongelma. Tosin larry93 osti tänään auton kiekkamittarin, katsotaan sitten. Ei me tarvita sitä hiton akulta tulevaa virtaa valoa varten vaan patentoidaan se itse.
Pitääkö lukemat tuplata vai puoltaa??
9.1.2010 16:26
9.1.2010 16:27
Krg kirjoitti:onko dc tasavirta ja ac vaihtovirta?
9.1.2010 17:45
9.1.2010 17:48
Krg kirjoitti:onko olemassa sellaista hökkeliä joka muuttaa ac->dc?
10.1.2010 0:07
12.1.2010 0:08