Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.12.2013 1:55
Mikä on detsissä vikana ku tuppinurin kiihdytysten jälkeen laittaa kytkimen pohjaan nii kierrokset laskee hitaammin,ihan ku kävis laihemmalla?Bensaa tulee ainakin tankista kaasariin tarpeeks nopeesti ja kaasutin on kerran putsattu paineilmalla, ei vaikutusta.Suutin 102 ja virit Enox
2.12.2013 2:51
Miten vois saada estettyä kaasun jäätymisen?
Nyt talvella ku on vähäkään pakkasta, derbin kaasu jäätyy aina. Kotona voi viedä talliin lämpeneen että se sulaa, mutta kun lähtee käymään jossain nii pois lähtiessä on ehtinyt se kaasu taas jäätyä
-> ei saa käyntiin eikä voi ajaa.
2.12.2013 14:06
Nizzeeee kirjoitti:Mikä on detsissä vikana ku tuppinurin kiihdytysten jälkeen laittaa kytkimen pohjaan nii kierrokset laskee hitaammin,ihan ku kävis laihemmalla?Bensaa tulee ainakin tankista kaasariin tarpeeks nopeesti ja kaasutin on kerran putsattu paineilmalla, ei vaikutusta.Suutin 102 ja virit Enox
Kylmät kelit tullu jo sinnepäin? Isompaa suutinta talveksi.
2.12.2013 21:10
teki samaa kesällä eli ei pitäis olla suutin,muita ideoita?? Ryypyllä laiheneminen tapahtuu nopeammin,joskus booaakin kun on ajanut tuppinurin
2.12.2013 21:12
ainopp kirjoitti:Miten vois saada estettyä kaasun jäätymisen?
Nyt talvella ku on vähäkään pakkasta, derbin kaasu jäätyy aina. Kotona voi viedä talliin lämpeneen että se sulaa, mutta kun lähtee käymään jossain nii pois lähtiessä on ehtinyt se kaasu taas jäätyä
-> ei saa käyntiin eikä voi ajaa.
Kaasuvaijerissa vettä,kuivaa jotenkin ja öljyä
2.12.2013 22:00
Lukkosula on ihan jees ainetta, voitelee ja syrjäyttää kosteuden
2.12.2013 23:44
Nizzeeee kirjoitti:teki samaa kesällä eli ei pitäis olla suutin,muita ideoita?? Ryypyllä laiheneminen tapahtuu nopeammin,joskus booaakin kun on ajanut tuppinurin
No miksei se suutin ois voinu olla kesälläki liian pieni..?
Tai pieni imuvuoto..
3.12.2013 19:01
ei ollut kesällä liian pieni,imuvuoto voi olla. Tänään huomasin että kun ajaa tuppinurin ja laittaa kytkimen pohjaan ja käyttää ryyppyä päällä sekunnin ja ottaa pois niin kierrokset laskee normaalisti.
3.12.2013 19:35
Itellä oli viimetalvena ihan sama juttu ja seosruuvia kiinnipäin pyörittämällä korjaantui.
3.12.2013 22:41
varpaat_suussa kirjoitti:Itellä oli viimetalvena ihan sama juttu ja seosruuvia kiinnipäin pyörittämällä korjaantui.
Kiitos,ongelma ratkesi,ja seuraava välkkyi jo peilissä
4.12.2013 0:25
Osaakos kukaan sanoa mikä polinissa on ku ei mene vapaalle jos on käynnissä, mutta kun sammuttaa niin menee ihan normaalisti?
Pyrkii myös vähä eteenpäin ykkösellä kytkin pohjassa.
4.12.2013 10:52
Kytkin ei irrota kunnolla, voi johtua myös tuo vaihdeongelma tästä. Eli kytkimen säätö auttanee...
6.12.2013 17:52
vähän siitä kytkinkahvasta kiristin niin kyllä menn nyt vähän paremmin vapaalle mutta taitoa siihen tarvii
kun kytkimen painaa pohjaan niin alkaa kuulumaan semmosta sivuääntä kytkinkopasta. ihan kun joku hankaisi jonnekkin, semmoista surinaa??
E: ei vieläkään irroita kytkin
8.12.2013 0:17
Mistä johtuu, että kone yskii kaasarista liekkiä välillä? Ajossa, kaasu pohjassa, ei kaasua ollenkaan ja paikallaan, ei vaikutusta, saattaa yskiä molemmissa tilanteissa. Eli ikäänkuin sytytys olis pielessä, mutta sen ei pitäisi kyllä olla pielessä.
Tuollaista alkoi nimittäin tekemään tässä pari päivää sitten.
Ja sit sellainen pienempi juttu, että kaasuvaijerin vaihdon jälkeen kaasu ei aina palauta vaan jää joskus pohjaan vaikka päästää kahvasta... Onko vika vaijerissa vai kahvassa?
8.12.2013 2:23
Luistin jousi taitaa olla ainoa asia mikä sen kaasun palauttaa paikoilleen?
Eli kaasarissa tai vaijerissa ehkä ongelmaa.