Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2012 23:54

No jos ne menee hyvin molemmat uriinsa niin sillon ne on oikein. Jossei meinaa mahtua jompaan kumpaan uraan, niin silloin tiedät että se on se toinen ura. Jos tajusit :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

1.10.2012 18:07

onko porukalla kestänyt kuinka kauan noilla airsalin 70cc? onko menny koneesta laakereita yms? itellä nytte n 12tkm ajettu detsi ja 70cc ,arska ,piperi kiinnni niin ajattelin vaan että missä kohtaa täs jotain remppa kannattais harkita varmaa jossai 15tkm?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

1.10.2012 22:41

15 tonnia taitaa olla aika yleinen missä rempataan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

2.10.2012 20:08

Pitäskö kirjottaa alotusviestiin airsalista kattava tietoisku kun tätä samaa asiaa hyvinki pitkälti toistetaan, eli koska airsali on väljä? paljonko saa vielä ajaa ennen remppaa kun konella ajettu xxxxx ? mitä tarvii vahvistaa etc... ? Tai sitte piretään homma entisellään, koska tässä topicissa ylivoimaisesti eniten keskustellahan justiinsa Airsal, Barikit tyyppisistä sportti pytyistä :D

EDIT: genessä 13-48 välit ja huiput oli 108 km/h gps ???!!! koitan vielä 14-48 ja 15-48 välejä, mutta mitäs helvettiä ? :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 20:22

Kuinka suuri ero airsal 80ccllä ja airsal 70ccllä on? Aika halvalla näyttäs saavan tuolta gearpartsista nyt!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 20:33

Muistelisin että 70cc:ssä olis joku n. 12hp, ja 80cc:ssä n.15-16hp? Pitäs kumminkin kestää ihan vakiokampurallakin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 20:51

Ja tuo 80cc on vääntöpytty, 70cc kiertää paremmin. Tuo 80cc voisi yasuni cross putkella toimia ihan hyvin, ei liian ylävääntönen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 20:52

Jos tohon 80ccn kyytipojaksi ostaisi enoxin niin miten toimisi? Onko tehoalue liian alhaalla, siis tuossa putkessa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 21:40

Sen luulisi olevan ihan sopiva, yasuni paremmin suunniteltu ja toteutettu, itsellänikin tg, 80cc versio mutta tehoalue vähän turhan alhaalla 70cc airsalille, ja ducatin sähköt ottaa vastaan piikiltä kaasusta rykiessä :) Seisaalteen se sitte nouseeki helposti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 22:23

Mikkä kaasarin säädöt on ollu kavereilla kellä on ollu 80cc airsal? Itsellä on 80cc airsal, enox putkena, 21mm kaasari, vakio ilmanputsari vähän modailtuna? menee 14-53 väleillä tällä hetkellä 95 mittarii? eiks pitäs mennä enemmä? Ja sitten yläkierroksilla kun antaa mennä ihan loppuun nii alkaa röpöttää ja muutenki vähä röpöttää jos koittaa kunnolla lähettää? suutin 98? neulan asennosta en tiedä? :s

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.10.2012 22:38

Mulla on 70cc:llä 19mm phbg, w6 neula (sokka 2/4), 90ps, röpöttää vielä pikkusen mutta ei pahasti. Melkein talveksi joutuu laittaa yhe loven alemmas neulan sokkaa. Mullakin menee tolla joku 78 lyhyellä vingutuksella. 16'' vanteet ja 12/53 välit. Noh nyppiipä ykkösellä kaasusta ja ei huuda :) Kumma kun 50cc pytyllä, 21mm kaasarilla meni kovempaa, lähdöt oli kyllä eri luokkaa.

Maapertaja koita 90ps ja neula lovi ylemmäs, voisi toimia :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.10.2012 1:29

taitaa olla liian pieni suutin....

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.10.2012 1:42

Itellä 70 airsal, stage6 24mm pwk jossa 115 suutin piperillä.
Aijemmin oli 19mm racing lortto jossa 125 suutin :)
Ja lähtee sen verran, että nelari kemmu jää 0-100 ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.10.2012 15:54

Ja a1 tehoses 4t kevaris se 15 hp ja 70cc airsali parhaimmillaan 12 hp :D Mutten mä sitä väitä jotteiko ne 4t kemmut jäis ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.10.2012 15:56

4-tahti Yamaha WR, tehoja on papereissa 15hp, mutta vakiona penkityksessä vain 13hp. Joten helposti saattaa jäädä.