Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.3.2016 23:25
Jos mopossasi on teknisiä ongelmia, kysy neuvoa täältä. Lue kuitenkin ensin tietopankin aiheeseen liittyvät artikkelit.
Tietopankki:Mikä on vikana?Tietopankki:Tekniset ongelmatVanha viestiketju luettavissa
täällä.
Helpottaaksesi vian paikallistamista, kerro nämä kysyessäsi:
- Mopon merkki, malli ja valmistusvuosi
- Viritykset ja muut muutokset
- Mitä olet jo yrittänyt tehdä
28.3.2016 23:23
Mikä vikana kun skootteri sammuu ja booaa pienillä kierroksilla? Skootteri on aerox 06 eli välillä toimii ja käy ihan hyvin mutta välillä sammuilee ja booaa pienillä kierroksilla tyhjäkäyntiä kestää ihan hyvin mutta kun antaa vähän kaasua niin booa ja sammuu vika on satunnaista ja ei yleensä tee kylmällä koneella?
29.3.2016 0:18
Kaasarissa saattaa olla jotain moskaa joka välillä tukkii bensan virtausta. Eli kaasari auki ja putsaukseen, puhdista myös bensansuodatin jos sellainen löytyy. Vaihtoehtoisesti jossain kohtaa on imuvuoto joka aikaansaa seoksen laihenemisen, tämän voit tarkistaa tutkimalla ilmanputsarin ja imukaulan kiinnitykset.
Ja moposkoottereille on myös oma alueensa jossa on viestiketju teknisiä ongelmia koskien, tämä on vaihdemopojen puoli.
29.3.2016 20:22
Kaasarin olen putsannut ja suodattimet. Huomasin että jos en aja ollenkaan isoilla kierroksilla eli n.4/5 ja täyskaasulla niin se ei tee sitä sammumista ja booaamista??
30.3.2016 19:07
Ei auttanut neulalaakerin vaihto... Nyt mietin vain että voisiko vika olla jossakin voiman siirrossa? mutta vaihteet menee hyvin päälle?
3.4.2016 21:28
Cpi sm lämpöleikkasi viimeviikolla, johtuen siitä, että jäähdytinnesteen sekaan pääsi öljyä.
Vaihdoin sitten uuden männän, toisen sylinterin, sylinterin ala ja ylä tiivisteet, kytkinpuolen stefan ja vesipumpun stefan. Putsasin myös jäähdytysjärjestelmän hyvin. Sitten nesteet koneeseen ja koke käyntiin. Toimi hyvin pari päivää, (n.50km) mutta sitten yhtäkkiä taas sama juttu, eli pikkumatkan jälkeen pamaus ja mopo sammui. (Rauhallista ajoa) Puristukset hävisi ja tällä kertaa männänrenkaat olivat jumittuneet uriinsa ja taas vain pakoaukon puolella naarmuja.
Mietin voisiko tämä johtua monta vuotta vanhasta öljystä jota löytyi tallista? (neste oil 2t super) Vai mikäs tässä nyt oikeen on vikana?
4.4.2016 16:55
Eli kyseessä Derbi drd limited edition 2008. Vaihdoin täysin tyhjennetyn vakioputken ja sen jälkeen on alkanut röpeltämään jos päästää ala kierroksille ja sen jälkeen ei ota enää millään kierroksia. Vaihteita vaihtaessa booaa ja täyskaasulla booaa. Mopossa on tällä hetkellä kyseinen tyhjä putki, jossa hukkaputki tukittu, tnt ilmanputsari, 115 suutin, neula laihimmillaan. Ostin uuden bensahanan eikä auttanut ja kaasaria putsailtu vähän väliä. Kaiken kokoisilla suuttimilla kokeiltu ja vakio ilmanputsarillakin. Osaisko joku sanoo mikä vikana?
6.4.2016 8:22
Kellään ideoita mistä voisi johtua, että kun keulii ja keula laskee alas jolloin koko mopo tärähtää, niin mopo saattaa sammua. Sen jälkeen ei yleensä lähde käyntiin heti mutta pienten räpellysten jälkeen on lähtenyt aina. Näyttäisi että kipinä katoaa hetkellisesti... Mistä voi johtua? Joskus kun tanko on vasemmalla ääriasennossa niin lyö maihin ( kaikki mittariston valot syttyy ja mopo meinaa sammua )
Kellään ideoita tähän?
6.4.2016 18:31
Jussuuf: ootko tarkistanu jo keulan sähköt?
7.4.2016 9:17
Mikähän mahtas olla vikana kun mulla on rieju mrx 08 ja kun kutosvaihteella ajaa pintakaasulla niin kulkee niin kovaa ku pitäski mutta jos laittaa kaasun pohjaan niin vauhti hidastuu. Virityksii on: rajotin porattu kuria pienennetty välit on 11/52 ja suutin 104.
7.4.2016 19:17
Mikäs pösössä vikana. Ei meinaa oikein lähteä välillä käyntiin, kone röpöttää pienillä kierroksilla ihan helvetisti ja nykii. 5/6 kierroksilla alkaa vasta pelaamaan normaalisti. Mopolla kiihyttäminen välillä helvetin tuskaa. Mopon saa kiihdytettyä, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja sitten uudelleen ykköselle kun kierrokset saatiin ylemmäs kakkosella. Peugeot xp street evo 3
7.4.2016 21:42
Tekee siis tuota 2/3 kaasulla ennen piikkiä.
Viimeksi muokannut Muurari päivämäärä 19.9.2016 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran
7.4.2016 22:25
Jos tulppa on vaihdettu, ilmanputsari ja kaasari puhdas ym. perusasiat tsekattu, sanoisin että menee rikkaalle. Tiputtaa neulaa alemmas ja katso vaikuttaako.
8.4.2016 14:36
Kaikki edellä mainitut hommat on tehty ja sokka ylimmässä
8.4.2016 21:51
Mitä muutoksia on tehty vai onko pyörä tehnyt tuota aina? Voisiko olla liian iso pääsuutin ( koko / kaasari ?) Piikkiä edeltävä "räpätys" jossa tehot hiipuu on myös joidenkin putkien ominaisuus. Tämä kaikki edellyttäen ettei sytytyspuolella ole löysiä liitoksia jotka oireilee tärinästä, tosin ne ei yleensä poistu kierroksien kasvaessa vaan pahee huippuja kohti.