Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.3.2016 20:33
Jukke- kirjoitti:Eli topicin ideana on toimia "neuvontapalstana" aloitteleville motot.nettiläisille jotka eivät näytä oppivan koskaan oikean topicin löytämistä. Eli täällä voi kysyä aiheesta kuin aiheesta, kunhan se liittyy mopoihin!
Vastaajat voivat myös neuvoa kysyjää johonkin valmiiseen topiciin vastaisuuden varalle!
Tehdään yhdessä motot.netistä parempi paikka!
Eikö kysymyksellesi löydy sopivaa viestiketjua? Mieltäsi askarruttaa jokin mopojen tekniikkaan liittyvä asia, mutta et tiedä mistä saisit siihen vastauksen? Olet tullut juuri oikeaan paikkaan, kysy kysymyksesi tässä topikissa. Tutustu kuitenkin ensin
Tietopankin tarjontaan, sieltä löytyy paljon artikkeleita kaikesta kaksipyöräisten tekniikkaan liittyvistä asioista.
Edellinen aihetta käsittelevä ketju nähtävissä
täällä.
15.3.2016 23:45
Heitänpä viestin tähän koska omat viestit-valikko.
25.3.2016 14:22
Kyselisin myös lisäksi sellaista että mikähän mahtaa olla kun ajelee mopolla (derbi DRD X-Treme) jonkin aikaa täysikaasulla niin alkaa kuulua selvää "sirinää/rahinaa" mielestäni magneeton kopan puolelta? ja samalla tuntuu että tehot kaikkoavat todella alhaisiksi koneen lämmetessä.
30.3.2016 19:31
Morjesta! Kävin just tankilla ja heitin ajatuksissani 3 litran bensan sekaan 3 desiä öljyä. Tankissa oli kyllä bensaa ja lisäsin vain tämän 3ltr bensaa 3dl öljyä. Uskallanko ajaa ja heitän sitten tankilla lirun bensaa lisää sekaan vai pitääkö pumpata kaikki pois?
30.3.2016 20:35
Aika rikkaalla seoksella kyllä mennään tuolla suhteella. Vaikka tankissa olisi ennestään ollut 3 % seosta vaikkapa kolme litraa, tulee noiden yhdistelmässä öljyn määräksi pyöreät 6 %. Jos mahdollista, kannattaa kyllä ottaa vaikkapa puolet seoksesta talteen ja tankata raakaa bensaa. Noin reilu seos karstoittaa suotta moottoria ja putkea ja osa päätyy varmasti palamattomana koneen läpi sotkien koko peräpään.
30.3.2016 20:54
Kyllä tuolla uskaltaa ajaa mutta kannattaa muistaa että ei ehkä ihan optimaalisesti toimi, perässä tulee iso savupilvi ja muut kahtoo vähä eppäilevästi. Putkeen myös kerääntyy karstaa ja palamatonta öljyä tulee putken päästä mopoosi ja ehkä jopa muitten päälle jos ajaa liikaa. Voit kyllä ajaa tankille ja lisätä pelkkää pensaa niin sen pitäisi auttaa. Itsellänikin tulee aika usein liikaa öljyä pensan sekaan joka johtaa siihen että putki pitää polttaa karstasta 6-12kk välein. Tänäkin aamuna kotoa lähtiessa eka kilometri perässä näkyi vain iso sininen savupilvi.
Mutta siis takasin aiheeseen, voit ajaa, yritä saada suhdetta alas.
30.3.2016 21:27
Kiitoksia vastauksista molemmille! Suunnitelmissa ajaa kouluun 5.5 km sieltä takaisin 5.5km ja sitten kodin vieressä olevalta bensa-asemalta hakea bensaa. Muuten lisäisin heti bensaa tankkiin, mutta tankki on ihan piri pinnassa. Lähetään huomenna kokeilemaan!
30.3.2016 21:48
Onko mitään muuta konstia olemassa millä saisia vältettyä välivapaata kuin, että opettelee vaihtamaan
. Tuntuu, että aina kun vaihan kolmoselta neloselle niin useimmin se vapaalle menee kuin vaihteelle. Kyseessä minarelli.
30.3.2016 22:04
Ei se pelkästään käyttäjän vika ole, Minarellin laatikon ominaisuus enemmänkin. Vaihteistoöljyjen vaihto tuo joskus apua ongelmiin. Ainakin yhdessä DT:ssä ongelma katosi kun mopolla vaihdettiin muutaman kerran ilman kytkintä. Liekö tasoittanut rattaita sen verran että loksahtivat jatkossa paikalleen, mene ja tiedä.
12.4.2016 18:46
Kysyn täälläkin, jos en väärän topicin takia saanut vastauksia. Peugeot xp Street evo 3 vm. 2007. Ajattelin vaihtaa kyseiseen vehkeeseen seitekymppisen pytyn. Kysyn tarviaako minun vaihtaa kansi? 2 tahti mopoista kokemusta, niin en tiedä.
20.4.2016 20:20
Nyt tarvitaan apuja! Kovana mekaanikkona (sarkasmi) ajattelin vaihtaa suuttimen, vaihdoin 90 tilalle 115. Yritin käynnistää, mutta ei käynnisty. Välillä oli ehkä 2s käynnissä, ja sammui. Vaihdoin takaisin 90 suuttimen, mutta ei auta. Säädöt voi olla pielessä. Mutta miten en saanut mitään eloa enään mopoon, vaikka niitäkin yritin säätää. kyseessä on Beta 2015 Track malli. Kiitos!
20.4.2016 21:40
Katos ny että sulla tuli neula kiinni kohoon ja ettei kohon tappi pudonnu mihkää.
21.4.2016 15:23
Retroilija kirjoitti:Katos ny että sulla tuli neula kiinni kohoon ja ettei kohon tappi pudonnu mihkää.
Mimmonen toi neula on ja misdä se on? Mahdollista saada kuvaa? Mahdollista saada kuvaa? Kiitos!
21.4.2016 15:36
Tässä vaiheessa kannattaa tutustua Tietopankin artikkeleihin
kaasuttimen säädöstä ja
yleisestä toimintaperiaatteesta.
21.4.2016 15:39
En nyt yhtään tiedä millanen kaasari noissa on, mutta Dellortoissa se on ainakin hieman lyijäriä ohuempi parin sentin pituinen neula joka menee kiinni kohossa olevaan koukkuun ja sisälle reikään. Jos neula ei ole kiinni kohossa, voi mennä bensapinta perseelleen.