Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.10.2011 16:35
Keskustelua mopon kaasuttimista. Kaasarin valinta, vaihto, säätäminen ja muu aiheeseen liittyvä. Pääsuuttimeen liittyville asioille on olemassa
oma viestiketjunsa.
Lue Tietopankin aihetta käsittelevät artikkelit ennen kysymistä.
Yleisohjeet kaasuttimen vaihtoon2T kaasuttimen säätäminenVanhat viestit löytyvät
täältä.
15.10.2011 13:59
Mikäs näissä PWK:issa on tuon kohokammion ja kaasarinkurkun välisen letkun tarkoitus? Kohokammion pieni paineistus?
15.10.2011 14:14
Mun käsityksen mukaan siinä on Powerjet -suutin(tehosuutin) joka antaa enemmän soosia täyskaasulla/kovilla kierroksilla?
21.10.2011 23:36
Saisko
tohon vaijeriryyppyä ku ei vakiona näytä olevan...muuten en tarvis mut mopo on Räsä nii sielt katteiden alta on varmaan vahän kiva sitä vipua säädellä
Vai olisko
tuo parempi? Ainakin vähän halvempi näyttäs olevan mut saako tohonkaan sitä vaijeriryyppyä? Niin tarkotushan on ostaa Malossin MHR Team 80cc sylinteri siks noin isoja kattelen
22.10.2011 10:01
Saa ainakin tuohon PWK:hon.
23.10.2011 12:54
Derbi DRD PRO -08.Virit täysin tyhjä vakioputki , dellortton 19 mm kaasari
http://www.mc-scatter.com/kaasutin-dell ... p-843.html ,rajoittamaton cdi, powerfiltteri ja jonkun sortin sylinterisarja (pytyssä lukee stage6)
Kun kaasuttimen ryyppyvipu on ylhäällä,niin ryyppy on ilmeisesti päällä.Suuttimena on 94
Vipu ylhäällä kone kiertää kunnolla ja toimii normaalisti.
Vipu alhaalla ei ota kierroksia,käy vain tyhjäkäyntiä.
Kaasutinta olen säätänyt,mutta millään säädöillä ei korjaantunut.
Onko suutin liian iso tai pieni?
23.10.2011 14:02
Kokeile 100-110 suuttimella.
Kannattaa ostaa niitä suuttimia kunnolla, esimerkiksi 100,102,105,108,110,115 jne.
25.10.2011 1:36
On käytössä 21phbg ja kattelin, että samaa kaasaria saa, myös kaasutin"sarjana", johon kuuluu mm. ryyppyvaijeri. Ryyppyvaijeri on kyllä todella kireä, mutta vaijerin irroittaminen kahvasta, ei tuonut juurikaan eroa. Ajattelin nyt kysyä, että onko tosiaan tarpeellista vaihtaa, myös ryyppyvaijeri samalla, kun kaasuttimenkin vaihtaa.
25.10.2011 19:01
Mitä tehä, kun e-nox on derbissä ja röpöttää hemmetisti eikä kierrä hyvin. ryypyn vipu ylhäällä kulkee paremmin, onko sillon ryyppy päällä? Kaasari 14mm, pääsuutin 85 ja neula keskellä.
27.10.2011 16:15
Seppoman kirjoitti:Mitä tehä, kun e-nox on derbissä ja röpöttää hemmetisti eikä kierrä hyvin. ryypyn vipu ylhäällä kulkee paremmin, onko sillon ryyppy päällä? Kaasari 14mm, pääsuutin 85 ja neula keskellä.
Kokeile isommalla suuttimella ~90, itsellä ainakin sopiva. Mikä derbi kyseessä?
27.10.2011 16:19
Mitä eroja
tässä ja
tässä kaasarissa? Ja miten tuon racingin letkut menevät, ku sellasen varmaan kaverilta ostan?
27.10.2011 23:33
Pääsuuttimen saa vaihdettua nopeammin, neulan säätö nopeampaa ja taitaapi olla vaijeriryyppy mukana.
Bensaletku taitaa olla ainoa minkä saa kiinni, saattaa olla tuoreöljyn/alipaineen paikka mukana kans, uskoisin ettei ole.
28.10.2011 0:24
Tuossahan lukee että siinä on molemmat, turevoitelu- ja alipaineliitännät
. Racingissa siis.
28.10.2011 0:32
Onko kellään tietoo toimiiko Dellorto PHVA:n (useimpien Derbien vakiokaasari) neulaventtiili Dellorto PHBG:ssa?
28.10.2011 10:20
Ja tuorevoiteluahan ei kannata siihen laittaa? Vaan bensan sekaan.