Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
28.8.2019 11:32
Osaisko kukaan auttaa? Omistan evo 2 miton ja se tuntuu A1 tehoiselta, vaikka kaikkien kurien pitäisi olla poissa. Tässä vähän tekniikkaa.
Tietääkseni vakiokansi, mäntä ja pytty.
mäntä on tuliterä.
Mikuni TM35 kaasari (280 suutin muistaakseni)
vanhan omistajan mukaan tecnigas putki
Ducati energia CDI
NGK BR10EG-tulppa
800077331 imukaula
TT-imuputket
Pyörä tosiaan tuntuu tekevän sen 14-16 hepokattia. Vikaa on yritetty etsiä ilman tulosta. Kiertää ihan ylös asti ja kaasu avautuu täysin. Pakoaukonsäätimen toiminta tarkistettu. Puristukset testattu, 6 baaria.
4.9.2019 7:39
Tilannepäivitys: Vanha omistaja on ilmeisesti asentanut mitoon tasalakimännän 200C-kannen kanssa. (Kupukansi) Luultavasti tästä johtuu 6 baarin puristuspaineet ja puuttuvat tehot.
Löysin myös YouTubesta muiden tekemiä puristustestejä, joissa he saivat 10+ baarin puristuspaineita.
1.10.2019 13:40
Mitossa on nyt uusi mäntä: Vertex 2-renkainen kupumäntä. Pyörä käy selvästi laihalla kaikilla kierrosalueilla, ja kaasun asennoilla. Pääsuutin 300, neula rikkaimmalla asetuksella.
Suunnitelmissa hommata 330 ja 350 pääsuutin, ja hioa neulaa.
Ei tunnu tehokkaammalta kuin aikaisemmin.
4.10.2019 12:21
Uudella 350 pääsuuttimella pyörä käy selvästi rikkaalla, seuraavaksi testataan 330 suutinta ja toivotaan että sillä olisi hyvät säädöt. Kierrokset välillä leijuvat vielä vajaassa 3 tonnissa lämpimällä moottorilla.
Neulan hionta jatkuu, ehkä jopa uuden neulan hommaaminen olisi järkevää.
Mito ei vieläkään tunnu tekevän tehoa.
Puristukset testattu uudelleen, tällä kertaa noin 8.9 baaria painetta.
5.2.2020 20:12
Jäbän pyörässä on ducatin sähköt ja ihmettelee missä voima on... Kannattaa hankkia vanhemmat sähköt niin kulkupuoli korjaantuu, toisekseen joissain cagivoissa on CTS lukittu kiinni vakiona.
26.2.2020 14:56
MX_125 kirjoitti:Jäbän pyörässä on ducatin sähköt ja ihmettelee missä voima on... Kannattaa hankkia vanhemmat sähköt niin kulkupuoli korjaantuu, toisekseen joissain cagivoissa on CTS lukittu kiinni vakiona.
On ducatin sähköt mutta on nähty mitoja jotka tekee tehoa niillä sähköillä. CTS toimii ja avautuu niinkuin kuuluukin. Epäilen että sytytyksessä se vika on, kuulostaa siltä, että seos syttyisi melkein puoliksi putkessa
18.8.2020 13:51
Niin ne on ne Ducatin SP sähköt ei nämä euro2 ducatit... Kannattaa vaihtaa vanhemmat sähköt suoraan, zeeltronic on myös yks vaihtoehto mutta noissa leviää vauhtipyörät muutenkin käsiin ja sitten ollaan vaihtamassa staattoria jne.
Tässä vielä kuva jos et toisesta kerrasta usko että se ongelma on syttykäyrässä, sulla on tuo normaali Ducati Energia käyrä sun pyörässä.... Ihan yleistä tietoa että nuo on miton pahimpia vuosimalleja, edes SP525 ei oo noin huonolla syttykäyrällä.
keräsenpoika on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 18.8.2020 13:51