BoosterplugNoin kahdeksan tunnin youtube ja interwebs salapoliisityön tulos taisi justiinsa kantaa hedelmää
Vastaus löytyi Tanskasta.
Eli powercommanderit, yuminashit ym saa nyt jäädä hetkeksi sivuun ja alla oleva kapistus on nyt tilattu 150€ ja ilmaisilla postikuluilla :
https://www.boosterplug.com/shop/booste ... -753p.htmlAsennusohjeet :
https://www.boosterplug.com/images/shop ... series.pdfhttps://www.boosterplug.com/images/shop ... lation.pdfLyhykäisyydessään tämä plugi asennetaan rinnan ilma - lämpötila anturin ja ecun väliin huijaten ecua, että imuilma olis kylmempää kuin se todellisuudessa olisi = seos rikastuu hieman ja tällä tempulla saadaan mieto AFR (ilma-bensa seos) muokattua.
"BPs do exactly what they say they do, nothing more nothing less. They enrich the fuel mix by 6% in the open loop fuel circuit. The closed loop circuit is unaffected. The temperature sensor does nothing more than maintain that 6% through all ambient outside temp ranges. This just makes it consistent in cold or hot weather conditions. Fuel consumption is unaffected because most of the time you are running in closed loop, controlled by the pre determined ECU map. This is at idle, and at steady cruise. The BP only works in Open loop when you are starting out, accelerating and frequently changing throttle positions as in city traffic. Some bikes benefit from it some do not. I have had 2, It worked wonders on my first bike, which is why I bought one for my Triumph, the experience was much different, there was an over rich condition and a decrease in performance. Much depends on which model bike you have and how you ride, but the booster plug on many recent bikes do little but make you run rich in open loop. having a decat, and open intake (snorkel removal) may lean out your bike a little, but as your dyno guy said you were well within safe operating range."Muutama klippi käytännön kokeilusta youtubesta esimerkiksi katalysaattorin poiston / putkiston muokkauksen jälkeisiin haasteisiiin :
https://www.youtube.com/watch?v=0CdbqoGwQ5Uhttps://www.youtube.com/watch?v=S87xS1lUYsghttps://www.youtube.com/watch?v=tUyxhIvGmnUhttps://www.youtube.com/watch?v=owUsc7ttsnYhttps://www.youtube.com/watch?v=UdkSSmpyanAAjattelin tuon "uuden" lämpötila anturin reitittää jonnekkin ohjauslaakerin nurkille hifistelymielessä koska vakio putsarikoteloon kuitenkin tulee moottorin huohotus = lämmintä ilmaa
Kokeilen tuota kuitenkin vakioputken kanssa ihan testimielessä minkälainen vaikutus sillä on. Ehkä diagnostiikkapistokkeesta vakio eculle resetti vielä kaiken kukkuraksi :
https://www.youtube.com/watch?v=ecISRHNFEOUPutkenvaihdon jälkeen teen varmaan toisen resetin vielä tieteen nimissä.
Asennuksen jälkeinen infohttps://www.bikepics.com/pictures/28156 ... monkey-z50Vakio lämpötila-anturin sijainti erittäin helppo johdotuksien puolesta. Pahoittelut vielä kääntämättömästä kuvasta, tuo bikepics ei oikein suostu yhteistyöhön..
https://www.bikepics.com/pictures/28156 ... onkey-z50jhttps://www.bikepics.com/pictures/28156 ... onkey-z50jSijoitin tuon lisä-anturin penkin alle
https://www.bikepics.com/pictures/28156 ... onkey-z50jVakioputkella, Takegawan suodatinelementillä tämä combo tuntuu persdynossa oikein toimivalta yhdistelmältä. Kiihtyvyys ja keskivääntöalue tuntui parantuneen ja pakoputken "papatus" katosi lähes kokonaan. Nyt tuota tulpan väriä pitää alkaa seuraamaan ja ehkä tehdä vielä ecu resetti kokeilumielessä.