Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.8.2016 15:53
Tuli tehtyä koneremontti vähän vanhempaan dt:seen. Uusittiin kaikki laakerit ja stefat, kampiakselin laakerit ja mäntä.
Kone kasattiin ja lähti käyntiin moitteetta. Ongelmaksi tuli kuitenkin se, ettei kone vedä oikein kunnolla, enkä tarkoita täyskaasulla. Tyhjäkäynti käy moitteetta, mutta kun lähtee ajamaan niin kiihtyy kuin mopolla ajaisi, eikä kierroksia saa nousemaan yli 5000 eikä nopeutta yli 70. Ypvs toimii. On kokeiltu säätää kaasutinta, mutta ei tunnu auttavan. Suuttimeen en ole koskenut, liekköhän se siinä se vika... Pytty porattiin millin ylikokoon.
Ennen remonttia pyörä toimi täydellisesti. Missähän on mennyt pieleen, taikka missähän vika olisi?
13.8.2016 16:44
Onhan YPVS säädetty oikein eli tarkistusliikkeen jälkeen vaijerikiekon hahlon pitäisi osua sylinterissä olevan reiän kohtaan.
Ja toinen, onhan YPVS:n akseli varmasti oikein päin, ettei peitä pakoaukkoa miltei kokonaan?