Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Lähetä vastaus

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.4.2016 15:19

Väärä alue, täällä on kevarit. Tuol alempana on mopopuoli ^^

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.4.2016 20:58

Mäkistation kirjoitti:Minarelli noi kaikki DTR-tyyppiset koneet on valmistanut jostain 90-luvun puolivälistä alkaen. Käsittääkseni samoihin aikoihin siirtyi Italiaan tuotanto kun TZR125R "Belgarda" ja kilpuri TZR125R SP valmistus alkoi.

Muistaakseni RE/X oli valmistettu kokonaan Italiassa.

Tota vähä epäilen kun koneessa lukee että "made in japan" ja ite pyörässä "made in spain" :nörtti:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.4.2016 22:05

Muutamastakin paikkaa hakemalla löytyi tietoa että 1996 eteenpäin koneen olisi valmistanut Minarelli, samaa myllyähän sitten samoihin aikoihin käyttikin mm. KTM LC2 ja Sachs ZZ/ZX. RE-konetta löytyykin sitten mm. Derbi GPR/Gilera SC125

Toki voi olla että toi ns.RE moottori on sitten ihan taas japski, koko RE/X:hän perustuu oikeastaan DT230 Lanzaan, jota ei juuri ole näkynyt Australiaa kauempana. Tai konehan on periaatteessa sama kuin tuossa mun DT200WR:ssä, Lanzassa vain oli pidempi iskunpituus. Runko ja ulkonäkö vastaavat melkopitkälle myöhempiä RE/X-malleja.

Tuosta vielä kuva '98 DT230 Lanzasta:
Kuva


Ja se olikin tosiaan Epsanja eikä Italia se valmistusmaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.4.2016 15:31

Piru että ois siisti tollanen lanza. :D Sääli ettei oo tuotu australiasta muualle päin maailmaa.. :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.4.2016 20:19

Löytyykö noita ypvs o renkaita ihan tarvikeliikkeestä,vai suoraan yamahalta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.4.2016 20:42

Minkä kokosia suuttimia ootte käyttäny tollasessa 2005 mallin detsissä jossa on madallettu kansi 2mm ylikoko hiilikuituläpät ja arrowin putki ja tottakai ypvs käytössä

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.4.2016 21:38

290 itellä samalla setupilla, kannattaa hommata useempu suutin ja kokeilla millä toimii parhaiten. :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.4.2016 20:31

Jos tommosen 170cc athenan laittelis detsiin niin pitääkö alakertaa vahvistella mitenkään? Ja onko 36mm kaasari liian iso vai riittääkö 34mm?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.4.2016 15:10

Ei tartte alakertaa vahvistella, voihan sinne toki runkolaakerit ja kietarin vaihtaa. Ja mä en 34mm isompaa lähtisi laittamaan, ei se sataseiskakymppi oo aukoiltaan juurikaan vakiopyttyä kummallisempi. 32mm:kin piisais.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

13.4.2016 18:13

.
Viimeksi muokannut TurtleWax6000 päivämäärä 3.5.2020 23:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

13.4.2016 22:07

Aika jännä vika. Siirtäjä ei ole voinut mennä väärään väliin/asentoon jos lohkot ja vaihdelaatikko ei ole ollut levällään. Ainoa mekaaninen osa joka tulee mieleen ja vois vaikuttaa on vaihdepoljinakselin keskitinjousi, niitä meni porukoilla muutamia jo silloin back in the day, kun RE:t ja X:t oli alle 5v. vanhoja. Se majailee sielä kytkinkopan puolella, nätti vaihtaa jos on rikki. Öljyn en usko olevan syypää.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.4.2016 18:10

Osaisiko kukaan sanoa mikä voisi olla vikana Derbi GPR kevarissa (sama kone kuin piikkidetsissä) eli käynnistyy kerran tai kaksi ja sitten sammuu. Sen jälkeen ei edes lupaile ellei työnnä käyntiin eikä silloinkaan pysy käynnissä. Kaasari on puhdistettu pari kertaa jonka jälkeen pyörän saa käynnistettyä uudestaan mutta sammuu taas. Pyörä ollut siis toimiva ennen talvea ja ei pitäisi olla mitään muutoksia tehty kaasarin sisälle.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2016 21:15

Mikä vois olla detsissä vikana kun sateella ei kierrä loppuun alkaa pätkimään mutta kuivalla toimii normaalisti. Kokeiltu jo uutta ilmanputsaria,puolaa ja termostaattia.
Ja sit vielä et mitkä imukaulat menis detsin vakio kaasariin ku ois tarkotuksena saada pois ne muoviset pullot.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2016 21:50

Vaihda häiriönpoistaja. Jotkut sitä myös tulpanhatuksikin kutsuvat. Se Yammuissa yleensä alkaa kiukuttelemaan kostealla säällä.

Miksi sun pitäis YEIS-kammiot pois saada? Oon kerran kokeillut sellasta DT125X:ää josta oli tulpattu molemmat kammiot pois käytöstä ja se oli kyllä niin paska ajaa että en voinut kuin ihmetellä että kuinka joku moisella viitsii ajaa. Sillä saa kyllä hienosti DT:n pelaamaan kuin jonkun Hussen, rötää ja pärrää ja ottaa "hienon" tehopiikin ja vie bensaa helkkaristi. Ne kammiot on just se juttu miksi DT:ssä on niin tasainen veto läpi koko kierrosalueen (YPVS:n lisäksi), matala kulutus ja hyvä kaasuun vastaavuus. Että turhan takia niitä ei ole siihen laitettu.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.5.2016 11:47

Kuinka monta mm ootte madaltaneet kantta ja onko isokin hyöty?
Lähetä vastaus