Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Lähetä vastaus

Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2015 19:07

Uusitaanpas näitä, edelliset viestit löytyy Täältä

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2015 20:02

Minkä takia Detsi röoöttää kun yrittää piikille? Yläkierroksilla kaasua vääntäessä ei ongelmaa, mutta tasakaasulla alkaa röpöttää taas. :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2015 20:47

Neula liian rikkaalla? Laskeppa neulaa, eli nosta sokkaa ja kokeile parantuko

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.4.2015 11:04

Onko porukalla miten pysyny lämmöt kurissa 170cc pytyn kanssa? Nyt jo kun on vasta 15 lämmintä niin tuntuu ottavan lämpöjä aika vauhilla.
Onko joku viritelly toista syyläriä kiinni tms?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.4.2015 12:14

Toinen syyläri vaan kaveriks nii alkaa lämmöt pysymään kurissa. itseltäni sattuu löytymään jos tarvetta :nolo:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.4.2015 12:27

Meneekö helposti kiinni jos vaan siirtää sähköt pois siitä kiinnikkeen takaa? Letkuthan nyt on helppo tehä sekä kiinnitys, lähinnä tila mietityttää

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.4.2015 22:49

WR ja DT200R malleissa on tuplasyylärit vakiona, niitä sillointällöin näkyy maailmalla myynnissä. Ainakin DT200:n syylärit sopivat suoraan piikkiseenkin.

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-DT200WR- ... 20&vxp=mtr
Siinä olisi Kreikassa WR:n jäähdyttimet kaupan ihan kohtalaiseen hintaan.

Yksi vaihtoehto on tietysti soveltaa vaikkapa YZ:n syylärit, niiden asennus tosin taitaa vaatia jonkinverran kiinnikkeiden muokkausta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.4.2015 22:59

Mittaa jäähdytysnesteen lämpötila ajon jälkeen.

Välttämättä ei tarvitse toista syyläriä.. lämmöt voi saada kuriin jo pelkästään vaihtamalla esim. Maxima Coolaide RTR jäähdytysnesteet jäähdytysjärjestelmään (maksaa n. 10€ / 1.9L).

Omien kokemuksien perusteella voin vain kehua ko. ainetta.
Alentaa lämpöjä keskimääräisesti n. 8-10C (omissa 2-pyöräsissä, joissa jäähdytysongelmia).
Alle 0C lämpötiloilla ei saa käyttää (jäätyy).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2015 18:13

Tekeekö tällä 170 athenalla enää mitään? Naarmut tuntuu kynnellä.
Kuva

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2015 22:36

Pitäisikö jonkun kuvankin näkyä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2015 23:08

Pinnoite kadonnut tuon pakoaukon ympäriltä.

Uudelleen pinnoitus maksaa tuon kokoiselle pytylle 185,13€ sisältäen verot (21%).
Siihen sitten vielä päälle postikulut (n. 35€ antoivat arvioksi), uusi sylinterin tiivistesarja ja mäntäsarja.

Edit. Korjaan sen verran, että Airsalin tehtaalla siis tuon hintainen se uud.pinnoitus.
Hinta-laatusuhde kohdillaan.
Viimeksi muokannut .Juho päivämäärä 3.5.2015 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2015 23:24

AdBlock näköjään piilotti kuvan.

Olen J11:n kanssa samaa mieltä, pinnoite kadonnut melko tehokkaasti pakoaukon ympäriltä. Uudelleenpinnoitus tai uutta pyttyä.

Mulle muuten saa tarjota leikannutta 170cc pyttyä helyineen. Ajatus olisi kokeilla moinen putkittaa DT200 männälle. Jonkinlaista mörkömoottoria olen paperille hahmotellut.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.5.2015 16:05

Eikös tuo Athena 170cc pytty ole käytännössä isommaksi porattu DT125RE/X sylinteri? Toki erona se, että on alumiinia.

Wössnerillä näyttäis olevan tarjolla Yamaha DT200R mäntiä 65.5-74mm kokoisina.

Mikä kampura tulee sen pytyn kaveriks?
DT125:sen kampuran iskunpituus on vähän turhan lyhkänen yli 170cc moottorille.
DT200:sen kampuralla ja 74mm männällä kuutioita löytyis 245,1. :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.5.2015 20:20

Yamaha YFS200 Blaster mönkijän kampuran pitäisi ainakin teoriassa sopia paikalleen pienellä kampikammion avarruksella. Blasterin konehan on aika pitkälle sama kuin DT200LC:ssä, Blaster vain on ilmajäähy ja siellä ei ole tärinäntappoakselia. 70mm porausta olen kaavaillut, silläkin päästään jo sinne +200cc puolelle.

Athena on oikeastaan lähempänä juuri DT200R sylinteriä yksiosaisen YPVS akselin ansiosta.

On tuossa muutamia muitakin jänniä juttuja mielessä, jätän ne vielä salaisuudeksi. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.5.2015 16:25

Onko muuten uudessa ja vanhassa detsissä tehoilla/huipuilla eroja?
Lähetä vastaus