Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

7.8.2014 14:47

180cc ja kireämpi nokka tuntuvat olevan todella järkevä paketti. Mulla välit nyt riejussa 14&48 ja huiput reilu 130 km/h. 120 vauhdissa kierrokset 9t rpm, eli motarillakin on ihan kiva ajella. Vakioväleillä samoilla kierroksilla mentäisiin vain vähän reilua satasta.

Kulutus on näillä väleillä pienempi kuin kaverin kurittomassa riejussa. Wre husse fmf:llä jäi viivoissa sinne 110 km/h asti vaikka mun välit on vähän liioitellun pitkät.

Vakioväleillä (14/48) kiihtyy todella iloisesti 120km/h lukemaan jossa rajotin ottaa kiinni.

Edit: anteeksi sekoilu, vakio välit on 14&54.
Viimeksi muokannut SähköSiika päivämäärä 7.8.2014 16:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

7.8.2014 16:02

SähköSiika kirjoitti:Mulla välit nyt riejussa 14&48 ja huiput reilu 130 km/h.


SähköSiika kirjoitti:Vakioväleillä (14/48) kiihtyy todella iloisesti 120km/h lukemaan jossa rajotin ottaa kiinni.


Mites tämä on mahdollista? Kun 120km/h vauhdissa rajoitin nappaa kiinni niin jalkoja heiluttelemallako potkit vauhdin yli sataankolmeenkymppiin? Siinä saa räpylät pyöriä kuin Aku Ankalla... 8o :lol:

Re: Vs: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125

7.8.2014 16:11

Anteeksi sekoilu, vakio välit on tietenkin 14/54. En ole varma onko nuokaan vakiot, mun mielestä on d:
Tuli muuten mieleen että onko vakio imukaulan ja kannen liitoksessa pahakin porras? Eikö se imukaula kuitenkin ole saman kokoinen kun kaasarin kurkku, mutta kannen imukanava tuskin on?

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

12.8.2014 22:04

Murska Arska kirjoitti:{Sivun 4 ohjeet} nyt tyhjäkäynnin seokset on aika hyvin kohdallaan ja koneen pitäisi pysyä käynnissä ja käynnistyä helposti.

Mikä muu vois olla vikana, kun itellä ei tunnu tuo seos/tk ruuvin kiertäminen auttavan? Ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä (ilman ryyppyä) ja käynnistyminen on aina pienen työn takana. Aikaisemmin toiminut sekä tyhjäkäynti että käynnistyminen hyvin täysin samalla setupilla kuin nyt, mutta pikkuhiljaa alkanut käydä kokoajan huonommin ja huonommin.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

13.8.2014 7:42

Imuvuoto, kaasarin kalvo, liian pieni/iso tk suutin, venttiilien säätö, roska kaasarin kanavassa. Noi nyt ekana tarkistaisin.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

15.8.2014 1:42

Moro. Pitäis husquttimeen tehä 18t huolto ja siihen kuulu nokkaketjun -ja pyörän vaihto sekä nokkaketjun ohjurit normi öljyfilsuje ja muitte juttuje lisäks. Smc:llä ei noita ollu ni kannattaako tilata ulkomailta ja mistä jos sais halvemmalla :D ? Vai mennä kyselee muist liikkeist kuiteski sama kone yammus ja muis.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

16.8.2014 23:39

Kuinka kauan muut on ajanu sisään 180cc pyttyä? :)

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

16.8.2014 23:57

500km. Sisään ajossa kiihdytyksiä 4k-6k, 6k-8k, 8k-10k rpm. Jokaisesta kiihdytyksestä aina moottorijarrulla alaspäin ja ajoa rauhassa jottei pytyy kuumene liikaa. Näitä kiihdytyssessioita aina silloin tällöin. Ideana on saada painetta männänrenkaisiin jotta ne kuluvat sisäänajossa hyvin pyttyyn, ja saavutetaan paras teho. Eka öljynvaihto heti sisäänajon jälkeen. Näin tein itse, ja hyvin toimii.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

17.8.2014 15:53

Imu- ja pakoventtiilien oikeita välyksiä?

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

17.8.2014 17:27

Imu 0.10-0.14mm
Pako 0.20-0.24mm

Huoltomanuaali on ystävä.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

17.8.2014 22:36

Joo, sieltä mä ne ehinki kattoo, hetki meni netistä vaa löytää :D Johtuisko muute poksumine siit että käy laihalla? Kun mulla nyt 180cc kanssa pääsuutin vaan 138 ku isompaa ei löytyny lohjalta :D ( pitää tilata) ni mulla joka tapauksessa alko paukkumaan toi tossa illal ku meni alta 15 lämpötila.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

23.8.2014 14:54

Mulla on nyt tehny isomman pytyn ja kireemmän nokan kanssa käynnistäessä kick bäkkejä kylmäkäynnistyksessä. Kyselin ampsilta ja sanoivat että on normaalia tolla nokalla:
Kick back happened due the ignition burns remaining gas on the cyl, stage 2 cam got longer duration

Haluaako joku vähän selventää tota?

Suosittelivat ostamaan säädettävän cdi:n ja myöhästämään sytkää pari astetta.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

24.8.2014 13:26

Omalla enkulla suomennettuna jotenkin näin:

Takaisinpotku johtuu kun sytytys polttaa jäljellä olevan bensan pytyssä, tason 2 nokalla pidempi aika? Jotenkn näin :lol:

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

24.8.2014 13:46

Joo itekki ymmärrän nuo sanat, mutta ei tosta auennu silti miksi kireemmällä nokalla tekee tuota :D

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

25.8.2014 12:23

Kysynpähä nyt vielä täälläkin... Miulla on tommone Rieju Marathon 125 pro vm. -11. Siinä on semmoinen "ominaisuus" että se alkaa pätkimään ja nykimään kun ajaa pidemmän aikaa kaasu pohjassa tai tasakaasulla ja kun se on alkanut pätkimään niin se paukkuu putkeen ja lyö lieskaa ja booaa kun antaa kaasua. Saattaa myös sammua jos ei anna ollenkaan kaasua. Siihen on nyt vaihdettu uusi kaasarin kalvo ja puhisteltu kaasaria. Vaihdettiin ilmanputsari uuteen niin rupesi toimimaan paremmin. Suuttimet on nyt ps130 ja tk40. Alunperin oli 137.5ps mut sillä pätki tosi paljon. Vireinä on Leo Vincen slipari, cdi johtokuri pois, ilmanputsarin kuri pois, egr tukittu. Laitoin änkkään db-killerin takasi nii rupes pelittämään myös hieman paremmin. Kuluttaa myös edelleen melko paljon vaikka ajaisi ihan normaalisti. Kaveri sanoi että voisi johtua sylinteristä? Uudella männällä ajettu reilu 3000km. Teillä mitää ideoita mistä voisi johtua? Onko vika koneessa vai missä? Kiitoksia ja pahoittelut tästä spämmäämisestä mutta ois kiva jos rieju toimis moitteetta...