Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

19.3.2013 17:26

Lähtä mp-racingille sähköpostia ;)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 15:32

Lääässi kirjoitti:Kokeileppa laittaa nyt vaikka se sokka sinne toisiks alimpaan loveen.


Laitettu sokka toisiks alimpaan lovee. Ei mtn vaikutusta. Voiskohan se mitenkään repiä ilmaa siitä kohokammion tiivisteen välistä kun siitä se ainakin vuoti vähän bensaa.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 16:21

mistähän kannattaisi lähteä säätämään kun kaasariin laitettu tt setti ja röpöttää pienellä ja puolikaasulla nin perkeesti :s toiseksi ennen piikkiä röpöttää täyskaasulla n 5sec ennenko ottaa piikin...

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 17:38

PePe1 kirjoitti:mistähän kannattaisi lähteä säätämään kun kaasariin laitettu tt setti ja röpöttää pienellä ja puolikaasulla nin perkeesti :s toiseksi ennen piikkiä röpöttää täyskaasulla n 5sec ennenko ottaa piikin...


Laihemmalle

tu_pi kirjoitti:Laitettu sokka toisiks alimpaan lovee. Ei mtn vaikutusta. Voiskohan se mitenkään repiä ilmaa siitä kohokammion tiivisteen välistä kun siitä se ainakin vuoti vähän bensaa.


Epäilen suuresti.. Voi toki olla mahdollista. No voiko olla mahollista että bensahanassa tukos? Tai jossain bensaletkuissa? Tai kenties tyhjä tankki? ;)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 17:48

Epäilen suuresti.. Voi toki olla mahdollista. No voiko olla mahollista että bensahanassa tukos? Tai jossain bensaletkuissa? Tai kenties tyhjä tankki? ;)[/quote]

Ei pitäs olla mitään tukoksia. Hanasta tuleee bensaa ihan normaalisti ja bensaletku ei oo tukossa. Ja tankissa on bensaa :)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 19:31

http://www.dirtbikebitz.com/dep-stroke- ... -7264.html

sopiikohan tuo depin paisari pyörääni ( husqvarna sms 125 2010) ? :roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 20:06

tu_pi kirjoitti:Epäilen suuresti.. Voi toki olla mahdollista. No voiko olla mahollista että bensahanassa tukos? Tai jossain bensaletkuissa? Tai kenties tyhjä tankki? ;)


Ei pitäs olla mitään tukoksia. Hanasta tuleee bensaa ihan normaalisti ja bensaletku ei oo tukossa. Ja tankissa on bensaa :)[/quote]

Alkaa kieltämättä menemään mieleenkiintoiseksi kun kaikki on olevinaan kunnossa mutta kierrokset nousee. Vähä alkas olla kiire ku pitäs saaha pyörä myyntiin mutta ku ei pelitä!!! :x :x :x :x

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 21:38

emetsu kirjoitti:http://www.dirtbikebitz.com/dep-stroke-header-expansion-pipe-p-7264.html

sopiikohan tuo depin paisari pyörääni ( husqvarna sms 125 2010) ? :roll:


sopiihan tuo

tu_pi kirjoitti:
tu_pi kirjoitti:Epäilen suuresti.. Voi toki olla mahdollista. No voiko olla mahollista että bensahanassa tukos? Tai jossain bensaletkuissa? Tai kenties tyhjä tankki? ;)


Ei pitäs olla mitään tukoksia. Hanasta tuleee bensaa ihan normaalisti ja bensaletku ei oo tukossa. Ja tankissa on bensaa :)


Alkaa kieltämättä menemään mieleenkiintoiseksi kun kaikki on olevinaan kunnossa mutta kierrokset nousee. Vähä alkas olla kiire ku pitäs saaha pyörä myyntiin mutta ku ei pelitä!!! :x :x :x :x[/quote]

Minkäs värinen on sytytys tulppa..? :s

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 21:55

Lääässi kirjoitti:
emetsu kirjoitti:http://www.dirtbikebitz.com/dep-stroke-header-expansion-pipe-p-7264.html

sopiikohan tuo depin paisari pyörääni ( husqvarna sms 125 2010) ? :roll:


sopiihan tuo

tu_pi kirjoitti:
tu_pi kirjoitti:Epäilen suuresti.. Voi toki olla mahdollista. No voiko olla mahollista että bensahanassa tukos? Tai jossain bensaletkuissa? Tai kenties tyhjä tankki? ;)


Ei pitäs olla mitään tukoksia. Hanasta tuleee bensaa ihan normaalisti ja bensaletku ei oo tukossa. Ja tankissa on bensaa :)


Alkaa kieltämättä menemään mieleenkiintoiseksi kun kaikki on olevinaan kunnossa mutta kierrokset nousee. Vähä alkas olla kiire ku pitäs saaha pyörä myyntiin mutta ku ei pelitä!!! :x :x :x :x


Minkäs värinen on sytytys tulppa..? :s[/quote]

No tulppa on ihan uus ni paha sanoo. Onkohan miten kaukaa haettua että vetäs ilmaa bensaletkusta ku siinä on pieni vekki ja pikkasen vuotaa siitä? :s

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 22:28

tu_pi kirjoitti:No tulppa on ihan uus ni paha sanoo. Onkohan miten kaukaa haettua että vetäs ilmaa bensaletkusta ku siinä on pieni vekki ja pikkasen vuotaa siitä? :s


No voi olla, mutta epäilen :/ laita vaikka teippiä ympärille ja polje virrat pois pari kertaa ja käynnistä sitten... kannattaa kokeilla

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

20.3.2013 22:37

No voi olla, mutta epäilen :/ laita vaikka teippiä ympärille ja polje virrat pois pari kertaa ja käynnistä sitten... kannattaa kokeilla[/quote

Mitäs tuolla haetaan? tai siis niikun mitä meenaat että auttas?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

21.3.2013 0:04

Jos tulee kohokammin tiivisteen välistä bensaa niin aineen pinta on vitusti liian korkeella.

Bensan pinta ei pitäs olla lähelläkään tiivisteen tasolla - ja ei siis ime ilmaakaan bensan läpi suuttimeen jos kassuun tulee muuten normisti bensaa.

Nyt sain viriplaikat (force,dep,38mm flät)
Suutin nyt 230, kuulsotaako järkevältä?
Saan huomenissa käyntiin ja kokeileen mutta mitä muilla on?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

21.3.2013 0:41

Laittelin omaan husseen nyt tollasen Mikuni Tm(x?) 38 kaasarin kiinni. 250cc Suzuki rm kaasari alunperin. Tk suutin 55 ja pääsuuttimessa kaks lukemaa? toinen 300 ja toinen 500. 500 vois olla sellanen mitä käytetään kaks puolikkaissa mutta toi 300 se luultavasti on kun käy aika pahasti laihalla isommilla kierroksilla. Heittääköhän joku 380-400 paljonkin oikeasta suuttimesta? Wr husseen pitäs kai laittaa 400 niin vähäsen pienempi tai saman kokonen vois olla passeli?
Huomasin muuten että tosta puuttuu kokonaan tyhjäkäynnin säätöruuvi, ja ite en huomannu että sille olis ollu joku paikka tossa, mites mä tosta nyt tyhjäkäynnin sitten säädän? Vaijerista kun säätää niin kääntäessä nousee kierrokset, kun laittaa taas tarpeeks tyhjäliikettä vaijeriin niin toimii normaalisti. Muistaakseni joku täältäkin joskus oli laittanu tollaseen tyhjäkäyntiruuvin mut mihin kohtaan se kuuluis?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

21.3.2013 12:22

noh, katoppa onko siinä luistissa sitä viistettä siinä alapäässä mitä vasten tk-ruuvin kärki pitäis tulla. Ja onko koko kaasarissa edes reikää sille tyhjäkäynnin nopeusruuville?

Noista suuttimista niin itellä mikuni Tm38 kaasarissa WR tekniikan kanssa 420 pääsuutin nyt kiinni ja on vähän liian iso, jopa -5 / -10 pakkasille, kesäksi isken varmaa 400 ps kiinni

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

21.3.2013 16:15

Lääässi kirjoitti:
Mixutti kirjoitti:


Oon tätä aikasemminki kyselly, mutta Mistäs helkatista vois tää tämmönen pätkiminen johtua ? Tapahtuu myös ajaessa ja on tosi häiritsevää.. :s


Mahtaiskohan käydä rikkaalla?


En nyt keksi miten vois rikkaalla käydä ainakaan säätöjen/suuttimen puolesta kun joskus samoilla toimi toimi hyvin. N. Viime kesän puolesta välistä asti on kaikenmoista kokeiltu mutta ei mikään tepsi :s kellään ideoita?