Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 9:39

k3mp0 kirjoitti:voi ajaa vakioluistilla, ite en oo ajanu mutta monet on käyttäny.


vihdoinki joku jakso vastaa, kiitti! :lol:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 14:56

Mitä ootte mieltä minkä vahvuset öljyt laittasin keulaan? Keulittua ja muuta semmosta tulee tehtyä aika paljon. Olisko 10w vai jopa vahvemmat? Entäs onko noissa alkuperäsenä jotkut 5w? :roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 18:44

pitääkö tulpan väri kahtoo siitä ihan tulpan kärestä? Kärki semmonen ruskee mutta siellä sisäpuolella on semmonen valkee kohta. Haittako?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 19:34

15W öölit oli itellä. vakiona 7.5 ja ite tykkäsin napakasta keulasta mutta ei ollu liian kova et pysty ajaa jotai kevyttä enskaakin jne..

ja tosta näät miten tulppaa luet.

http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=516.0

ja tääkin on hyvä

http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark ... talog.html
8)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 20:23

moro! Ostin tt setin ja teharin ja nyt tuli mieleen että pitääkö osien asennuksen jälkeen kalibroida pakoaukon säädin? pyörä on husqvarna sm 125 vm 2011.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 21:09

bevekki kirjoitti:Hehheh :D



Tuo 480 on juuri sopiva ps. Tk paksulla oska seisruuvi täysillä. Hioin sitten neulaa rikkaammaks siitä 1/4 osa kaasun paikkeilta ja nyt pelaa.


Husse saakin röpöttää matka ajossa. 2t kun on huono ajaa piikillä tasakaasulla ilman että vetää laihalle.... Joten heitä vaikka suoraan 185 ps ja osta silti se 175 varuiksi.
Tuskin männälle mitn käyny tossa leikkaamisessa, vaihda vaan seuraava mäntä vähän aijemmin sisään....


Meni ihan pilalle koko peli kun laittoi ton 175 suuttimen kiinni. Ei kierrä kakkosellakaan vielä täysiä kierroksia vaan alkaa pätikiä. Sitten kun kolmosella päästään tehopiikille asti niin ei sitten enää olekkaan mitään potkua. Vääntö tosin lisääntyi mukavasti. Ja tilauksessa muuten tuli suuttimia 175 ja 185 väliltä joita taitaa olla turhaa edes koittaa muita.

Onnistuin myös tyrimään asennuksessa kun yritin päästä helpommalla irroittamatta kaasaria tuon kohokammion pohjassa olevan muovisen nipan poikki (vissiin ylivuotoletkun nippa), onko tuolla mitään muuta käytännön merkitystä kuin että jos sieltä nyt sattuu bensaa tulemaan niin se valuu suoraan kaasarin alle?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.5.2013 22:18

Pattee kirjoitti:moro! Ostin tt setin ja teharin ja nyt tuli mieleen että pitääkö osien asennuksen jälkeen kalibroida pakoaukon säädin? pyörä on husqvarna sm 125 vm 2011.

ei kun on mekaaninenja sitä ei voi ees kalibroida. käsin saa säädettyä kyllä

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.5.2013 19:42

Laitoin hussen täystehoseks äsken eli tt hilppeet ja tt putken kiinni ja nyt alkoi valittaa ecu 2 ja öljyvalo vilkkuu? Välillä valittaa myös ecu 5 joten mikäköhän mahtaa olla vikana ja mistä johtuu? Ennen toimi kaikki hyvin kun oli a1 tehoissa... Pyörä on vm 2011

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.5.2013 21:28

Mikä on hussessa vikana kun ottaa tehokuopan piikin kohdalla pyörässä kiinni tt-setti ja tt-putki ja neulan prikka toiseksi alimmaisessa lovessa

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.5.2013 21:28

Mikä on hussessa vikana kun ottaa tehokuopan piikin kohdalla pyörässä kiinni tt-setti ja tt-putki ja neulan prikka toiseksi alimmaisessa lovessa

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.5.2013 22:00

Pattee kirjoitti:Laitoin hussen täystehoseks äsken eli tt hilppeet ja tt putken kiinni ja nyt alkoi valittaa ecu 2 ja öljyvalo vilkkuu? Välillä valittaa myös ecu 5 joten mikäköhän mahtaa olla vikana ja mistä johtuu? Ennen toimi kaikki hyvin kun oli a1 tehoissa... Pyörä on vm 2011

Kaasuasennon tunnistimen valo. Oot varmaan laittanu vahingossa vähän eri asentoon sen kun oot kasannu. Kääntele sitä kaasuasennon tunnistinta(itellä ainaki rupes toimimaan sillei)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.5.2013 12:22

Osaisko joku kertoo, että onko normaalia kun kohotan kevyesti etupyörää A1 hussella joka on vuosimallia 2011. Ja kohotuksen jälkeen pysähdyn, niin ylivuotoletkusta alkaa valumaan bensaa :).
Ja osaako joku sanoa tollaseen a1 huskiin jotain suuntaa antavia kaasarin säätöarvoja:)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.5.2013 12:30

Oletan, että toi kevyesti keulan kohottaminen takoittaa kuitenkin ihan keulimista niin silloin kaasari pääsee sen verran pystyyn että tulee ylivuotoletkusta bensaa.
Ja A1 säädöt on varmaan tehtaalta jo ihan hyvät (ei oo pahemmin tullu vakiohussella ajettua, mutta eiköhän ne oo jotenki mietitty), mutta voihan sitä itse säätää jos siltä tuntuu =)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.5.2013 19:28

Rokkijumalaz kirjoitti:
bevekki kirjoitti:Hehheh :D



Tuo 480 on juuri sopiva ps. Tk paksulla oska seisruuvi täysillä. Hioin sitten neulaa rikkaammaks siitä 1/4 osa kaasun paikkeilta ja nyt pelaa.


Husse saakin röpöttää matka ajossa. 2t kun on huono ajaa piikillä tasakaasulla ilman että vetää laihalle.... Joten heitä vaikka suoraan 185 ps ja osta silti se 175 varuiksi.
Tuskin männälle mitn käyny tossa leikkaamisessa, vaihda vaan seuraava mäntä vähän aijemmin sisään....


Meni ihan pilalle koko peli kun laittoi ton 175 suuttimen kiinni. Ei kierrä kakkosellakaan vielä täysiä kierroksia vaan alkaa pätikiä. Sitten kun kolmosella päästään tehopiikille asti niin ei sitten enää olekkaan mitään potkua. Vääntö tosin lisääntyi mukavasti. Ja tilauksessa muuten tuli suuttimia 175 ja 185 väliltä joita taitaa olla turhaa edes koittaa muita.

Onnistuin myös tyrimään asennuksessa kun yritin päästä helpommalla irroittamatta kaasaria tuon kohokammion pohjassa olevan muovisen nipan poikki (vissiin ylivuotoletkun nippa), onko tuolla mitään muuta käytännön merkitystä kuin että jos sieltä nyt sattuu bensaa tulemaan niin se valuu suoraan kaasarin alle?

Itelläki on nyt 175 ja eikä sekään oikeen ota piikkiä kakkosvaihteella ellei ole just huudattanu konetta ja kolmosellaki saattaa hetkellisesti tukehtua bensaan. Ja tosiaan kaikki yli 175 on aivan liian isoja. Pistä 170? Nipan katkeamisella ei mitää väliä.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.5.2013 23:16

JontteH kirjoitti:
Rokkijumalaz kirjoitti:
bevekki kirjoitti:Hehheh :D



Tuo 480 on juuri sopiva ps. Tk paksulla oska seisruuvi täysillä. Hioin sitten neulaa rikkaammaks siitä 1/4 osa kaasun paikkeilta ja nyt pelaa.


Husse saakin röpöttää matka ajossa. 2t kun on huono ajaa piikillä tasakaasulla ilman että vetää laihalle.... Joten heitä vaikka suoraan 185 ps ja osta silti se 175 varuiksi.
Tuskin männälle mitn käyny tossa leikkaamisessa, vaihda vaan seuraava mäntä vähän aijemmin sisään....


Meni ihan pilalle koko peli kun laittoi ton 175 suuttimen kiinni. Ei kierrä kakkosellakaan vielä täysiä kierroksia vaan alkaa pätikiä. Sitten kun kolmosella päästään tehopiikille asti niin ei sitten enää olekkaan mitään potkua. Vääntö tosin lisääntyi mukavasti. Ja tilauksessa muuten tuli suuttimia 175 ja 185 väliltä joita taitaa olla turhaa edes koittaa muita.

Onnistuin myös tyrimään asennuksessa kun yritin päästä helpommalla irroittamatta kaasaria tuon kohokammion pohjassa olevan muovisen nipan poikki (vissiin ylivuotoletkun nippa), onko tuolla mitään muuta käytännön merkitystä kuin että jos sieltä nyt sattuu bensaa tulemaan niin se valuu suoraan kaasarin alle?

Itelläki on nyt 175 ja eikä sekään oikeen ota piikkiä kakkosvaihteella ellei ole just huudattanu konetta ja kolmosellaki saattaa hetkellisesti tukehtua bensaan. Ja tosiaan kaikki yli 175 on aivan liian isoja. Pistä 170? Nipan katkeamisella ei mitää väliä.


Täytyy testata toi 170 jos se olisi sitten sopiva kompromissi.

Pitäisi kylmmitonnin huolto tehdä kanssa tähän vehkeeseen, s-postilla kyselin paljoko maksaisi, vähintään 350e< joka tuntuu melko kalliilta jos ne vaihtaa siellä männän, jarrunesteet ja palat, öljyt ym. Eli taidan itse tehdä, ei kai se niin paljoa haittaa sitten myydessä vaikka ei olisikaan täydellinen huoltohistoria? Kannattaako muuten ostaa ihan alkuperäismäntä? (asso vai Wössner?) Vai näitä Proxeja tai Wisecoita? Tako vai valumäntä? Valumäntä vai ei lämppäisi niin helposti mutta tako kestää sitten isompia tehoja? Että jos enemmän rupeaa virittelemään kun tt ja yläkierrosputki niin takomäntä kehiin? Ja mikä koko n.10000 ajettuun peliin? Vai pitääkö jotenkin yrittää mitata ne välykset ettei mene liian tiukaksi koska sittenhän leikkaa ainakin näin ankarassa väärinkäytössä kun mitä pyörä nyt joutuu kokemaan :D