Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 19:38

itE totesin matalaviritteisemmäksi eli takahelma on tuplat leveempi kuin org joten en sitä ostais..

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 20:21

juu no sitte kun mun pytty tuli just hoonauksesta ja sieltä ilmoittivat että mitta on nyt 54.01, ja 24mx:ältä saa wössnerin takomäntää A koko 53.95 eli välykseksi jäis 0.06mm. onko liian pieni?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 20:35

Takomännälle se 0,07 mielellään.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 21:01

mistäs ihmeestä löydän nyt 54.01 pytylle sopivan männän? prox on kuulemma huono laatunen, vertex on matalaviriteisempi ja wiseco wössner ynnä muiden takomäntien pienin koko on 53.95 joka on mun pytylle liian suuri. ainoa mitä ite keksin on SMC:ltä alkuperäinen mäntäsarja mutta niiden sivuilla ei saa valita männän kokoa?!?! ja onko alkuperänen valu vai takomäntä?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 21:17

Alkaa Pikkuhijaa iskee pieni ketutus. Pyörä Valmistu Viikonloppuna ja hommana ei ollut enään kun kaasarin säätö tuolle 38 mikunille minkä tohon ostin. Mutta sitten iski se kaasuvaijeri ongelma. Tämän illan tappelun jälkeen voisin todeta että Husse 1, Minä 0. Vaijerin öljysin läpikotaisin ja kaikki mahdolliset säätövarat laitoin niin että luistin saisi mahdollisimman alas kaasarissa. Silti ei laskenut kun 1/3 -> puoleenväliin. Eli huutaa edelleen tyhjäkäynnillä koska saa aivan liikaa ilmaa. Kaikki osat kasattu oikeen ja tarkistettu ettei jumita kaasukahvan takia. Kumminkin vaijeri toimi vakiokaasarilla jota mulla ei kylläkään enään ole. Meinasin nyt että tilaan WR mallin kaasuvaijerin ja isken sen tohon kiinni. Vaikka WR/SM vaijerit olisivat samaa kamaa ja pituudeltaan samoja ni meinasin että silti sen tilaan. Jos ei sen kanssa ala toimia ni toi kaasari lähtee mäkeen..

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 21:20

Petezyy kirjoitti:Alkaa Pikkuhijaa iskee pieni ketutus. Pyörä Valmistu Viikonloppuna ja hommana ei ollut enään kun kaasarin säätö tuolle 38 mikunille minkä tohon ostin. Mutta sitten iski se kaasuvaijeri ongelma. Tämän illan tappelun jälkeen voisin todeta että Husse 1, Minä 0. Vaijerin öljysin läpikotaisin ja kaikki mahdolliset säätövarat laitoin niin että luistin saisi mahdollisimman alas kaasarissa. Silti ei laskenut kun 1/3 -> puoleenväliin. Eli huutaa edelleen tyhjäkäynnillä koska saa aivan liikaa ilmaa. Kaikki osat kasattu oikeen ja tarkistettu ettei jumita kaasukahvan takia. Kumminkin vaijeri toimi vakiokaasarilla jota mulla ei kylläkään enään ole. Meinasin nyt että tilaan WR mallin kaasuvaijerin ja isken sen tohon kiinni. Vaikka WR/SM vaijerit olisivat samaa kamaa ja pituudeltaan samoja ni meinasin että silti sen tilaan. Jos ei sen kanssa ala toimia ni toi kaasari lähtee mäkeen..


varma että johtuu vaijerista? ettei ois esim väärä luisti?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 21:25

Luisti oikee ja kaasari toimivana ostettu. Liikkuu ilman vaijeria kaasarissa normaalisti.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 22:51

Petezyy kirjoitti:Luisti oikee ja kaasari toimivana ostettu. Liikkuu ilman vaijeria kaasarissa normaalisti.

Yks voi olla että kaasuvaijeri on menny poikka ja korjattu itse vanha. Toimii siis muuten kaasu normisti paitsi jää luistin ylös? Kokeile silleen että laitat pelkän kaasuvaijerin kiinni ja jätät kaasarin roikkumaan siihen ja otat kaasukapulasta vaijerin irti.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

8.4.2013 23:13

Kokeiltu toikin jo. Nopeesti Rämppäämällä vaijeria palauttaa puoliväliin, muuten tohon 1/3 kiinni kohtaan

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

9.4.2013 0:05

Mikähä mahtais hussella olla hätänä ku pikkuhiljaa tyhjäkäynti huononi tässä parinpäivän aikana ja lopussa ei koko tyhjäkäyntiä pyörinyt mutta muuten kyllä toimi. Käyntiin lähti paripäivää sitten iha ensmäisillä polkasuilla, siitä pikkuhiljaa huonommin ja huonommin ja nyt hävis kipinä kokonaan. Uutta tulppaa oon kokeillu ja sähköjä katellu läpi mutta ei tuolla mitään näkyny. Alko tekemään tätä ku tossa vaihoin korkeemmat raiserit ja käytin tankkia irti ku piti kaasuvaijeri vetää erikautta, ja mielessä kävikin ekana että jos samassa joku sähköhärpäke otti siitä ihteensä.. :roll:
Pyörä on siis vuosmallia 07..

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

9.4.2013 18:45

Voiko tuon solenoidi venttiilin ottaa huoletta pois ettei rupeis kaiken maailman ecut vilkkumaan? kyseessä 08sm. ja vielä kerran vaikka moni on varmaan kysynyt: mitkä oli öljypumpun ja kaasuasennon tunnistimeen tulevat vastukset? :)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

9.4.2013 18:46

Täsä mietin et ku käytin pytyn hoonis ja on kokoo b. Sain vahingos a-koon mp racingilt ( :lol: ) nii on varmaa liia väljä tonne ku sehä on 0,01 pienempi ku b-koon eli 53,94.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

9.4.2013 19:23

No pyydä oikeeta kokoo ku kerta he mokasivat? En laittas sisää.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

9.4.2013 19:24

http://www.motot.net/talli/osat/id51955/


OSTAKKEE POIS!!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

9.4.2013 20:13

En.