Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

23.8.2012 22:07

Missä vika, kun gpr alkoi pätkiä ja pitää outoa ääntä kiihdytyksen jälkeen, jossa kierrokset nousi vain 8000, jonka jälkeen ei noussut vaikka kaasua kuinka paljon väänsi. alkoi pätkimään ja siitä äänestä en tiedä yhtään :O, kuitenkin sain ajettua n. 5km kotiin.. matkalla kierrokset koko ajan noin 6000. ja tyhjäkäynti ei pysynyt kunnolla, ja kun pyörän ajoin tien sivuun kiihdytyksen jälkeen se sammui. ilmeisesti myös tiiviste menny änkän ja välipillin välistä. se tuskin vaikuttaa? Miettisin että oisko niinkin helppo juttu ku tulppa? Vastatkaa kiitos! :D

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

2.9.2012 18:09

Mulla kävi mopossa sama homma ja katottii nii tulppa oli iha jee mut vaihettii nii alko pelittää ihan hyvi

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

17.10.2012 16:46

Tulpasta kiinni

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

18.4.2013 16:18

Jeees, ite tuli hommattua -05 GPR. Tutkiessani pärrää paremmin huomasin että jäähdytysneste oli päässyt niin vähiin että paisuntasäiliö oli ihan tyhjä. Tämän johdosta, käyttääks pyörä punasta vai vihreetä jäähdytysnestettä?

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

18.4.2013 21:43

No mitenköhän jos otat mukin ja lirautat jostain letkun päästä vähä ainetta siihe....

ei vittu mikä kysymys :lol:

Jos ajat vaan kesällä niin lisäävaikka vettä sillai että sitä on siellä säiliössä ja käytä niin näät muuttuuko se vesi punaseksi vai vihreeksi, loput varmaan arvaatkin :eek:

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

18.4.2013 22:14

:eek: letkun päästä... Jos vaan otat sen vesipumpun kopan alimman pultin irti ja avaat paisarin korkin, niin tulee nesteet pihalle ;)

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

19.4.2013 10:31

Kiitän rieskaa asiallisuudesta ja neuvosta! ;)

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

20.4.2013 17:05

Miten tuon ilmanputsarin kuristusholkin saa oikein irti? yritin puukolla vaikka miten väännellä ja naputella sitä irti mutta ei mitään, näyttäs olevan ihan saatanan tiukassa

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

20.4.2013 19:19

Onko siellä semmonenkin?

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

20.4.2013 19:22

_rieska_ kirjoitti:Onko siellä semmonenkin?

Juuh :D siinä ilmanottoaukossa on semmonen pitkula holkki, joka ei meenaa mulla ainakaan lähtee millään irti :D

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

12.5.2013 22:22

moro mikäköhän on gpr:ssäni vm-07 saattaa sammua yhtäkkiä niiku vääntäs virrat kiinni mutta lähtee kylläki köyntii heti.. ongelma ratkes vähän ku vaihto 8 tulpan pyörä on tt ei sammu vauhisa mutta kun alkaa starttaa niu ei lähe ku käyttää virrat kiinni nii lähtee tai sitten ku käyttää nii sammuu?

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

12.5.2013 22:25

ja nyt pukkas nesteet pihalle :S paljonkos teillä kerää tt:nä huippuja?

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

24.5.2013 13:26

Vaikuttaako käyntiin lähtemisessä, jos jäähytysnesteen seassa on roskia? Aattelin että kiertääkse kaasarin kautta jotenki ja menis roska sit sinne ? :P kiitti jos joku vastais, enne ku rupeen purkaa.

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

25.5.2013 2:43

No ei totta tosiaan vaikuta käynnistymiseen, mutta ei siellä nesteen seassa ole tapana säilyttää viime syksyn lehtisatoa.

Re: Derbi GPR 125 viritys/tekniikka

28.5.2013 17:35

nonnee tuli vaihettua mäntä ja isompi suutin ja 9 tulppa mutta sillon tällön tekkee vielä sitä että sillon tällö sammuu :/