Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.3.2013 16:22

pelle000 kirjoitti:
piilorasva2 kirjoitti:Kuva

Minkälainen ilmanputsari systeemi tuohon kannattaa laittaa? vakio ilman putsarin kaulaa joutuisi työstämään helvetisti ennenkuin se olisi tiivis jne.. kaasarihan on mikunin vm 36..

Tässä kuvaa koko pärrästä vaikka kukaan tuskin haluaisikaan nähdä sitä :)

[imghttp://i1174.photobucket.com/albums/r605/Khalle535/Konekiinni2_zps5abc511c.jpg[/img]

Nätin värinen runko! Piperi. :)



Mites sadekeleillä ? ja muutenki kun on pölyä nyt keväällä ilmassa..?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.3.2013 16:43

Ei niitä edellisiä viestejä tarvi lainata! ;)

Piperi on oikein hyvä kun pitää puhtaana ja öljyssä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.3.2013 16:56

Itellä piperi, ja ihan hyvä putsari on. Pitää vain muistaa kunnolla öljytä se, niin ei pölyä/hiekkaa ime koneeseen. Ei ole kyllä tullut ajeltua hirveässä kaatosaateessa omalla pärrällä, mutta hyvin pelaa ainakin rauhallisemmassa sateessa. Kunhan nyt ei tykitä tahallaan mistään vesirapakoista. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.3.2013 21:19

Kaatosaateessa ajanut, vitunmoisista lätäköistä samalla, matkaa oli 15km, hyvin toimi loppuun asti. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.3.2013 22:51

Tehkää mitä lystäätte, mutta ite en siitä vakiputsarista luopuis.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.3.2013 19:13

meinasin laittaa vakio 28mm kaasarin tilalle 34mm mikunin niin eikö tuorevoitelua pitäisi säätää isommalle? mutta sittenkun katoin sitä tuorevoitelu kiekko juttua mistä voi säätää niin se oli jo pykälässä 2 nii mitä voin asialle tehä ? :roll: oon miettiny että toimisiko se jos annan tuorevoitelun olla ja laitan aina bensansekaan öljyä?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.3.2013 20:50

Olen aika varma ettei tule tarviimaan sen enempää öljyä. Mutta jos haluat varmuuden niin laita pikkusen aina tankatessa 2-tahtiöljyä bensan sekaan...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.3.2013 21:55

Mitä mikunin kaasaria suosittelisitte, TM32, VM32, VM34 vai TM34? Vireinä siis tötsä pois, johtokikka tehty ja arrowin kokoränni. Kaveri suositteli litteäluistista eli jompikumpi tm, mutta päätinpä silti kysyä täältä herrojen mielipiteet :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 0:50

TM32, jos perusvireille tulossa (putki ja ypvs maadotettu), mutta jos rupeet laittaan enemmänkin viriä (kanavat kohilleen ja pieni avarrus niihin, squish-välyksen optimointi yms.) niin sitten TM34. Myöskin Dellorton 34 VHSB on varsin varteenotettava vaihtoehto.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 9:36

Kiitän! Vielä sellaista että saako ton TM32 mahtumaan siihen vakio imukurkkuun/kaulaan vai kannattaako suosista ostaa yz'tan oma? Ja pitääkö öljypumppua säätää?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 14:52

Joko avarrat oman imukaulan tai ostat avarretun, jossa tuorevoitelunippa valmiina. YZ imukaulassa ei ole tuorevoitelulle paikkaa, joten vähän joutuu askartelemaan. Vakioilmanputsarikoteloon sopii tuo 32mm kaasari vallan mainiosti kun hieman lämmittää kuumailmapuhaltimella sitä ensin.

E: Katsoppas tämä ilmotus ja soittelet tälle. On meinaa 32mm detsin imukaula myynnissä tuolla! Niin ei sun tarvi ruveta "pilaamaan" alkuperästä kaulaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 18:00

Tuo ilmotuksen imukaula ei taida olla Dt:n vakio, eikä siten tule sivulle kuten detsin vakiokaula. Joten vakioilmanputsarin laittaminen saattaa jäädä haaveeksi, koska takaiskari tulee eteen. Mutta piperihän tunnetusti käy joka paikkaan. :D

Jostain olen kuullut, että TZR:n rr-malleissa on isompi kaasari+imukaula kuin normi tetsareissa. Onko jollakin tarkempaa tietoa? Eli tuon linkin isompi kaula on peräisin varmaankin sellaisesta.. Omistan nimittäin itsekin juuri samanlaisen kaulan, ja kaasariin ei saa menemään vakioputsaria kiinni sitten millään, vaan joutuu leikkamaan piperiä lyhyemmäksi, ja iskemään sen kiinni. :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 21:01

paljon pitäisi laittaa öljyä bensasekaan jos laittaa vakiokaaasrin tilalle 34mm mikunin ja tuorevoitelu on käytössä? ku mietin että jos joku 1dl aina kun käy tankkaa? :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 21:02

Paljoko irotaisi tehoa, jos deeteeseen asennuttaisin 170cc:n, 35mm kaasuttimen, arrowin putken, pipercrossin, 32mm imukaulan sekä hiilariläpät? 34hv renkaalta?

jud33 kirjoitti:paljon pitäisi laittaa öljyä bensasekaan jos laittaa vakiokaaasrin tilalle 34mm mikunin ja tuorevoitelu on käytössä? ku mietin että jos joku 1dl aina kun käy tankkaa? :roll:
Säädät sen pumpun uudelleen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.3.2013 22:32

mut se pumpun lovi juttu on jo pykälässä 2 vai pystyykö sitä joteki muuten säätämään sen lisäksi ? :eek: