Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2013 14:55

onkos r mallin dt kansi samanlainen ku uudenmallisessa koneessa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2013 15:03

vesbeli kirjoitti:onkos r mallin dt kansi samanlainen ku uudenmallisessa koneessa?

Joo.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2013 16:26

Eikös nuo R ja RE mallit ole täysin samanlaiset, lukuunottamatta muoveja, tankkia, satulaa, mittaristoa ja koneen sähköstarttitsydeemiä..?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2013 18:19

Kaverilla on 03 dt ja itsellä oli 04, niin kyllä niissä oli sisältä ihan erinäkönen kansi. Ulkosesti toisessa tais lukee Y-1 ja toisessa Y-2, en varmaksi muista.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.3.2013 0:22

tarviiko tuorevoitelulle tehdä jotain jos vaihtaa 32mm kaasarin? kyseessä dt125x

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.3.2013 1:15

Jos uudessa imukaulassa ei ole tuorevoitelulle nippaa niin siihen pitää tehä sellanen tai poistaa tuorevoitelu käytöstä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.3.2013 2:32

olen katellut mikuni tm 32 kaasutinta dt:see vai olisiko joku muu kaasutin parempi? :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.3.2013 11:56

http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... 19978.html

Minkäslainen putki tuo on detsiin? Aika halpakin näkyy olevan..
Minkälainen ajettava ja onko suurikin ero kurittomaan vakioputkeen?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.3.2013 0:05

Ostetaan kiertokanki vikainen kampi-akseli ,jonka saa kietarin vaihdolla pelaamaan !!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.3.2013 14:28

Jälleen kerran stressattaa/huolehdittavaa/ongelmia männän suhteen.. Väljä oli kuin mikä ja sylkkä piti viedä mopariin. Parin muun osan mukana se kummiski sitte lähti jonnekkin toiseen huoltopaikkaan, jossa sitten se hoonautettiin.. Mites siis tulen hoitamaan männänoston? Peukku perseessä ja toinen keskellä kämmentä niin apuja! Kiitos :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.3.2013 15:09

Selvität mihin kokoon hoonattu ja sitten siihen ostat 0,06-0,07mm välyksellä olevan männän.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 15:00

mikä on vikana kun dt:ni ei lähde käyntiin muutako bensaa kaasariin syöttämällä ja ei käy silloinkaan kuin tyhjäkäynnillä ja vain muutamia sekunteja. onko suutin väärä vai mikä voisi olla vikana ku bensaa ei tahdo saada.kaasarina toimii dellorton 32 mm .

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 15:09

Kaasari varmaan tukossa, ala järestään käymään sitä läpi, eli suuttimet, neulaventtiili, koho, kaasarin kanavat jne.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 15:27

Tietääkö kukaan Lahden lähialueelta koneistamoja, joissa vois ton sylinterin mittauttaa, ehkä porata ja hoonatakkin? Millainen hintahaarukka edellämainituilla toimenpiteillä yleensä on?

Ja jos sais jotain osviittaa tohon pääsuuttimen ostoon, minkä kokonen pitäs olla jos suunitelmissa on tehoputki, johtokikka, ja hieman vakiota pienemmän välitykset (jos niillä on edes jotain merkitystä).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 15:48

Siitä pääsuuttimen koosta on jauhettu paskaa varmaan joka ikisellä sivulla... Jos ei oma järki riitä kaasarin säätämiseen ja sen perusperiaatteisiin (kumma kyllä siitäkin on jupistu kerran viikossa ja ohjeet säätämiseen löytyy tietopankista) , on viisainta kiikuttaa se mopo liikkeeseen. Jätkä asuu sielä poron kuseman päässä hesasta ja ruikutat jotain koneistamoa siitä läheltä, moposporttiinkaan ei sieltä ole pitkästi. Mee nyt ittees ihan oikeasti ja tsemppaa vähän, seittemänvuotias serkkupoikakin on oma-aloitteisempi...