Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.12.2012 21:25

Foomas kirjoitti:Cagivastahan net on ollu, pitänee rueta mehästämään semmosia jos jollai sattus käytettynä olemaan, saa tarjotakkin jos on ;)
Turhaa, eine sun detsiisi paljoa tuo mitään, ehkä hiukan kierrosherkkyyttä, sen saat läpät vaihtamalla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.12.2012 23:58

En minä niillä sen kummoisempia tehoja tavoittelekkaan ... Pitää vaan kokeilla saapikone tuohon ite laitettuu. :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.12.2012 22:33

Hiljasta on, johtuneeko joulusta, vaikea sanoa :lol:

Itseppä sain detsiin joululahjaksi uudet renkaat, eli Continental TKC80;set. Aivan huippu nappularenkaat, varmaan parhaat nappulat, mitkä ovat vielä mukavat asvalttiajossa :P . Koot ovat sopivat 110/80 18" ja 80/90 21". Takanen on hieman alkuperäistä leveämpi ja etunen myös jonkinverran.
Liian leveäthän ne ei sais olla, kun ei muuten asetu vanteille hyvin. Ei ihme, että detsin mittari on niin tarkka, kun porukka vaihtaa isomman etusen, niin korja mittarivirhettä hieman suuremmissa nopeuksissa.

Sitten ketjurataspaketti; 16-57 vakiovälitykset hommattuna, jotka tuntuu olevan aika hyvät. Tulee jonkinverran ajeltua sorateitä ja polkuja ja tuo 130km/h huippuja riittää hyvin :P

Uusi nopeusmittarivaijeri löytyy, niin näkee nopeudetkin :) Vanha katkesi..

Keulan stefat ja öljyt(15W) hommattu, saa hieman jäykemmän keulan, eikä enään vuoda.

Myös ehjä musta satula on ostettu vanhan rikkoutuneen tilalle.




Näillä eväillä ajokauteen 2013, vielä pitäs perää hitusen korottaa ja putki maalata, sekä ostaa vilkut/korjata vasen takavilkku..
Miten sen perän korotuksen kanssa tässä ärrässä, jotkut sanoo, että 5mm ja jotkut 15mm lyhyemmät koiranluut? Saa se perä muutaman sentin nousta, mutta ei mikään törkeen korkee.. :roll:

Eli tollanen EI OLE nyt hakusessa.. :lol: :lol:
Kuva

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.12.2012 23:06

Ei se keula siitä hirveemmin jäykkene noilla 15W öljyillä, mulla ainakin melko samanlainen pomppukeppi kuin vakionakin :D Ja mulla on muistaakseni 97 tai 95mm se koiranluiden reikäväli, omasta mielestä ainakin just sopiva. Käväsen jossain välissä mittaamassa ne.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 0:14

Juu, katselin noita pellen kuvia, niin 15mm lyhennys on aivan liikaa mulle, en tykkää noin korkeasta.

Ebayssa oli valmiita lyhkäsempiä koiranluita myynnissä detsiin, jotain 15e makso.

Ite kuitenkin aattelin tehä, kun on siihen välineetkin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 0:30

Eipä se ole iso homma esim lattaraudasta pilkkoa, kurkkaa tonne mun galleriaan, siinä on tosiaan 95 tai 97mm reikävälillä nuo koiranluut(en nyt muista kumpi oli) ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 10:28

Rajis- kirjoitti:Eipä se ole iso homma esim lattaraudasta pilkkoa, kurkkaa tonne mun galleriaan, siinä on tosiaan 95 tai 97mm reikävälillä nuo koiranluut(en nyt muista kumpi oli) ;)


Juu, komia peli näyttää olvan ;)
Reikäväli ilmeisesti mitattu reijän sisäreunasta toiseen, vaiko keskeltä?
Mikä on pituus koiranluilla vakiona?
Ja mites, kun mun detsi on ärrä, niin satulakin on erilainen ym. niin toimiiko samanlaiset muutokset?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 13:37

Rajis, myytkös änkkää mulle, tai vaihda myn arrowiin?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 14:47

Se on reikien keskeltä mitattu ;) Ja tosiaan ei mitään hajua onko ärrässä vakiona samanpituset koiranluut, kun re:ssä :D Voin tänään ottaa mitat molemmista :) Ja pelle, jos sulla on tän mallinen arrowi niin voisin vaikka vaihtaakkin :P

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 16:04

Rajis- kirjoitti:Se on reikien keskeltä mitattu ;) Ja tosiaan ei mitään hajua onko ärrässä vakiona samanpituset koiranluut, kun re:ssä :D Voin tänään ottaa mitat molemmista :) Ja pelle, jos sulla on tän mallinen arrowi niin voisin vaikka vaihtaakkin :P

juuri kuule tuo, mutta kevlar malli. ;) Ja välipillit pidettäis omillaan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.12.2012 20:19

tolle pelle000 ei kannata laittaa rahaa tilille , jos kauppoja tekee ..ei lähetä osaa

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.12.2012 17:13

Nyt lähtis detsi halvalla ennenkun on meikäläisen aivot verstaan seinillä :lol:

Eli ongelmana jatkuvasti joko kannentiiviste tai pytyn alatiiviste, joka tapauksessa vedet lentää tielle 24/7.

Mikä vittu tota sylinterin alapäätä vaivaa, on 2mm korotuslevy, uudet tiivisteet molemmin puolin, ristiin kiristetty ja oikea momentti TAI jos vielä laittaa vaikka tiivistesilikoonii joka saatanan pinnalle niin pakoaukon ja ypvs kiekon välinen alue kusee silti nestettä heti ulos, ei paljoa mutta menee märäks heti.. EI LUULISI että ois lohkot taikka pytyn tiivistepinta kiero, vai? tietysti kaikki mahdollista :x ...koropala on jotain peltiä, ei alumiinia, en usko että on merkitystä?.. Kaverilla tosin samanlainen laserleikattu koropala ja hänellä toimii moitteetta.

Viat alkoi ensin vähitellen kannentiivisteestä eli 100km ajolla piti lisätä noin desi vettä syyläriin, pikkuhiljaa pienemmillä ja pienemmillä kilsoilla sama. Sitten alko alapää kusemaan ja lopuksi kusi myös bensaa jolloin otin auki (aikasemmin ei ollut mahdollisuuksia).
Nyt bensat pysyy sisällä, käy "kuin kello" tyhjäkäyntiä mutta tehot on hukassa ja välillä röpeltää ihan sikana eikä silti savuta yhtään :D Eikä käy rikkaallakaan.
Kannesta sen verran että kesti 1000km ongelmitta ja molemmat tiivistepinnat koneistettiin, uusi tiiviste tottakai, kiristykset oikein tottakai. Täytyy kai koittaa sitä alkuperästä tiivistettä nyt..........

-Kiinnostais koittaa jotain muuta putkea välillä, laita YV jos kiinnostais vaihtaa omas arrowiin :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.12.2012 16:01

Ostin tossa syksyllä käynnistyspolkimen osat detsiin ja nyt kun aloin asenteleen niitä, niin huomasin, että ei tainnut ihan ihan kaikki osat tulla :lol: Mitäs kaikkea tohon vielä kuuluu? Ja jos jollain on myydä nuita osia niin saa pistää yv:tä.
Kuva
Edit: Mikä tuo valkonen ratas on :0 Ja ilmeisesti mun pitäs vielä hommata tuo valkosen rattaan alapuolella oleva isompi ratas?
Kuva
Pahoittelen isoja kuvia :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.12.2012 22:37

Tuo valkonen ratas on kierroslukumittariin liittyvä ratas, eli pyörittää sitä toista ratasta joka pyörittää vaijeria jne..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.12.2012 22:46

Foomas kirjoitti:Tuo valkonen ratas on kierroslukumittariin liittyvä ratas, eli pyörittää sitä toista ratasta joka pyörittää vaijeria jne..

osota alemmasta kuvasta minkä rattaan tarvii ostaa että saa kiksin toimimaan?