Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 16:47

Proxeissa on ollu paljon männän halkeemisia mutta ei itsellä ainakaan ollu mitään ongelmia. Ja kantta ei tarvii edes avata kun vaihtaa männän :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 18:10

Joo ja mie oon sitten kiinankeisari! Mistähän tuokin
Proxeissa on ollu paljon männän halkeemisia
mutina on saanut alkunsa, itse kun en ole nähnyt yhtään valmistusvian vuoksi rikkoutunutta proxia. Mutta mitäs jos ihan aikuisten oikiasti poikkeasit valtavirrasta ja laittaisit wössnerin? Kuuleman mukaan laatu on hyvää ja sehän taitaa olla vielä takomäntäkin (kilisee kylmänä :seko: )

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 19:49

Joo noni, rupesin tossa dalttoniin koneremppaa tekemään ja huomasin semmosen homman tota tasapainoakselin rattaan mutteria irrotellessa että perskeles se ratas pyörii sen kumisen/muovisen, mustan osan ympärillä. eli ei oo periaatteessa kiinni missään :D Itse kysymyshän oli että pitääkö rueta mehästämään uutta ratasta vai kuuluuko ton toimii noin ? epäilen :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 20:01

_rieska_ kirjoitti:itse kun en ole nähnyt yhtään valmistusvian vuoksi rikkoutunutta proxia

No niitä on ties miten monella täällä foorumilla halkeillu niin mistä muustakaan se vois johtua? :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 22:15

Jaa, saisko kuvaa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.12.2012 17:09

www.motot.net/galleria/kuva13667/
No siinä nyt esimerkki, mitäs itse veikkaisit syyksi?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.12.2012 17:50

Nuo proxit sattuu halkeamaa pakopuolelta männänrenkaiden yläpuolelta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.12.2012 19:58

Joo ja väärin säädetyllä pakoaukonsäätimellähän ei tietenkään voi olla osuutta asiaan :lol: Olen edelleen sitä mieltä että nuo kaikki kestää jos on omistajalla järki päässä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.12.2012 21:47

Mulla edellinen omistaja laittanut kuittien mukaan proxin sisään ja hyvin tuo tuolla on kohta 10tkm liikkunu :D Tuntuu vedot olevan vieläkin ihan hyvin tallella ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.12.2012 14:38

Jaahas, aina joku jaksaa vääntää ja kääntää :lol: Samanlaiseen keskusteluun olen jo aikasemmin ottanut kantaa mutta lyödään vieläkin oma lusikka soppaan kun ei se järki oo meikäläisenKÄÄN päähän vielä päässyt.

Mulla vahva mielipide että proxi on ihan ookoo perus paskaa joka ajaa asiansa mopoissa ja matalaviritteisissä laitteissa yleinsäkin. Ei se silti kovinkaan luotettava valukikkare ole korkeempiviritteisissä ja tästä on jonkin verran faktatietoa crossipiireistä. Toki jokunen hajoaminen voi mennä asentajan/mekaanikon piikkiin.. Mekaanikon piikkiin ei kyllä tätäkään tutun päänsärkyä saa; Äijä on laitellut pyöriä koko ikänsä ja tietää asioista paljon, ajattaa omaa poikaa kassarilla kisoissa josta meni mäntä päreiksi tai näkyi murtumia KOLME kertaa 17ajotunnin sisällä ja merkkihän OLI Prox. Eipä ollut asennuksesta tai säädöistä kiinni vaan että mäntä ei kestänyt. Kunnon mäntien (yleisesti takomännät) kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Omaan detsiin otin jonkun Proxin vastaavan joka oli halvempi, vertailin molempia mäntiä ja kyllä proxi hävisi laadussa selkeesti ainakin silmämääräsesti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.12.2012 15:35

Tuttu mp-korjaaja ajanut 20v crossia, poika ajaa vieläkin, aina ollut proxit sisällä, ei koskaan männän kanssa ongelmia. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.12.2012 23:36

Ois tarkotus ujuttaa detsoniin v-forcet niin minkäs vehkeen v-forcet oli lähimpänä tähän käypiä ? Suoraanhan tähän ei mene yhdetkään mutta jonkun mallin tais olla aika likellä? jostain muistan näin lukeneeni :DD

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.12.2012 1:43

No huskin/miton ja sitten oon kuullu kans että 85 YZ:sta kävis myös jotenki ::D.

Varmaan parasta kysyä yv:llä niiltä ketä on modaillu niitä vforceja kiinni.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.12.2012 2:49

Jep, kyseleppä vaikka käyttäjältä juvee_ ;) hän on muistaakseni modannut v-forcet jostain masiinasta detsiin, oliskohan olleet juurikin miton läpät?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.12.2012 18:08

Cagivastahan net on ollu, pitänee rueta mehästämään semmosia jos jollai sattus käytettynä olemaan, saa tarjotakkin jos on ;)