Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

13.9.2012 17:59

pelle000 kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:Kuljetaa ympyrää tässä helkatin keskustelussa nyt ei jaksa enää :D Oonko minä jossain sanonu että siinä vakiopytyssä ois enemmä tehoo?:D Miten tuo pv kasikymppineen ja vakiovälityksineen nyt tähä mitenkää liittyy, tottakai siinä on enemmän tehoo kasikympillä :roll:

Juuri myönsit että 170cc:llä on enemmän tehoa kuin 125cc:llä, vaikka hetki sitten väitit toista, aiai. ;) 50cc p+ ja 80cc p+ ei ole mitään kierrospyttyjä.
Mitä vittua nyt oikeesti :lol: Voitko näyttää ku noin viisas kerta olet että missä olen sanonut että orkkis pytyssä enemmän tehoa?? Sanoin vain että se kiertää paremmin eikä ole niin vääntökamaa?? Ja nyt loppu tää pv keskustelu ne ei liity nyt mitenkään tähän..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

13.9.2012 21:53

juvee_ kirjoitti:
pelle000 kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:Kuljetaa ympyrää tässä helkatin keskustelussa nyt ei jaksa enää :D Oonko minä jossain sanonu että siinä vakiopytyssä ois enemmä tehoo?:D Miten tuo pv kasikymppineen ja vakiovälityksineen nyt tähä mitenkää liittyy, tottakai siinä on enemmän tehoo kasikympillä :roll:

Juuri myönsit että 170cc:llä on enemmän tehoa kuin 125cc:llä, vaikka hetki sitten väitit toista, aiai. ;) 50cc p+ ja 80cc p+ ei ole mitään kierrospyttyjä.
Mitä vittua nyt oikeesti :lol: Voitko näyttää ku noin viisas kerta olet että missä olen sanonut että orkkis pytyssä enemmän tehoa?? Sanoin vain että se kiertää paremmin eikä ole niin vääntökamaa?? Ja nyt loppu tää pv keskustelu ne ei liity nyt mitenkään tähän..

Jos ymmärsin yhtään aiheesta niin väännetään 170/vakiopytyn kanssa :D , vertailkaa pyttyjä samalla tavalla kun vaikka chevyn 454 missä on 500 hp ja jotain japanilaista wankelia missä on 700 ? , meni kyllä pahasti aiheen ohi mutta tuosta tyhmimmätkin huomaavat eron :D :lol:

# Niin meni. Siitä hyvästä varoitus. -jkoljo

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

13.9.2012 23:02

Sportivee kirjoitti:Oma mopo on dt:n isoveli joten kokeillaan onko vastaavia ongelmia ollut jollakin:
Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?

eipa menna asioiden edelle. tarkista tulppa ekana ts vaihda se uuteen. sori ku teksti vahan sekavaa puhelimen ja mototin valisen valtakamppailun takia :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.9.2012 18:54

Tämä käy deeteeseen? http://www.2strokeparts.de/shop/product ... ha-tdr-125

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.9.2012 20:20

pelle000 kirjoitti:Tämä käy deeteeseen? http://www.2strokeparts.de/shop/product ... ha-tdr-125
Jjep!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.9.2012 20:34

_rieska_ kirjoitti:
Sportivee kirjoitti:Oma mopo on dt:n isoveli joten kokeillaan onko vastaavia ongelmia ollut jollakin:
Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?

eipa menna asioiden edelle. tarkista tulppa ekana ts vaihda se uuteen. sori ku teksti vahan sekavaa puhelimen ja mototin valisen valtakamppailun takia :lol:


Tulppa tietysti vaihdettu ensimmäisenä, ei ollut vaikutusta. Tänään pidin sähköosia vuoronperään pakastimessa mutta en saanut paikallistettua viallista osaa. :lol:
Sellasen havoinnon tein että jännitteensäädin lämpenee selvästi, onko normaalia?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.9.2012 10:51

Huomenta. löytyykö keltään dt125r käämejä vuosimalli 97, oli omat sulanu...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.9.2012 12:53

Multa löytyy koko staattori vauhtiksen alle, johtoja uusittu ja kutistesukkaa laitettu. Ollut ajossa ja toimii täysillä, laita yv jos kiinnostuit.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.9.2012 7:40

Voihan ton imukaulan ihan huoletta paikata silikonilla ja superliimalla? Tullut näköjään halkeama, josta vetelee ilosesti ilmaa, ei ihme että suuttimen vaihto isompaan ei paljoa auta.. Tästä syystä hieman jää joskus kierrokset leijumaan ja sitten ku alle 4k kierroksissa vääntää kaasua nopesti, nii booaa :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.9.2012 14:40

Joo, miksei se silläkin onnistuisi. Itse todennut toimivaksi silikoonin jolla paikataan halkeama ja sen jälkeen päälle vulkanoituvaa teippiä, niin tulee luja ja ei ala vuotamaan vielä sillonkaan jos silikoonit pettäis.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.9.2012 23:54

EDU96E kirjoitti:Ensinnäkin kyseessä ei ole DT R, jos vuosimalli on 2006, eli joko RE tai X on detsisi malli (jos sulla sellasta edes on.. :lol: ) Suutinta ainakin isontaisin itse, jonnekkin lähemmäs 300 (kuuleman mukaan..) Booaileeko tai röpöttääkö? Kyllä yhen kaverin detsi menee ilman pakoaukonsäädintäkin 130..



Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?



Nyt on y.p.v.s vaijerit kiinni ja mennee tasaisella 120 alamäkeen 130, röpöttää tietyilä kierrosalueilla mutta jaksaa siitä lähteä hyvin kiihtymään mutta tehoalue jää pieneks koska tuntuu että kone ei anna kiertää enempää vaikka kyllä voisi kun olen muiden samoja dt yamahia katsellut. Ja on varmaan sitten re malli en tiedä ent. omistaja saattanut vaihtaa katteet koska niissä lukee 125r ja exelin vanteet on kiinni. :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.9.2012 10:43

Jospa se vaan ei mene kovempaa..

Mutta luultavasti sulla on väärän kokonen pääsuutin, niin ei kierrä/yläkierroksilla ei ole enään tehoa.. Itselläni kun ei ole säädöissä, niin menee nykyiset huiput 120-125 noin 3/4 kaasulla, eli varaa on vielä kunhan saa säätöihin. Tarkotan, että kun kääntää kaasun 3/4->4/4 nii kuulee vaa mite ottaa enemmä ilmaa, mutta nopeus ei kasva.
Jos sulla on kierroksia 2-3k ja väännät kaasun pohjaan mitä tapahtuu?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.9.2012 13:18

Mulla on muistaakseni puol senttiä lyhyemmät koiranluut detsissä ja korotti just sopivasti. Niin ja onhan tuota mittaakin sitten yli 180cm ja tosiaan jalat yltää ihan keveesti maahan ja ajoasento on aika passeli. Galleriasta löytynee joku kuva jossa on tuo korotus.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.9.2012 21:15

minulla tuo kulkee vaan 100 O.o on tt ja uusi mäntä sisässä ja vetoja löytyy joka alueelta, tuntuu vaan että tenku ei riitä 6 vaihteella kuin jonnekkin 7-8t rpm asti

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.9.2012 12:53

Wiltunik kirjoitti:minulla tuo kulkee vaan 100 O.o on tt ja uusi mäntä sisässä ja vetoja löytyy joka alueelta, tuntuu vaan että tenku ei riitä 6 vaihteella kuin jonnekkin 7-8t rpm asti


kato että ypvs toimii? iteltä irtos ajossa akun johto ni ei jaksanu kulkee ku ton 100kmh. Nyt kun ypvs toimii ni lähtee 7t-->kunnolla vetämään