Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.9.2012 14:34

Mihin kierrosukuun asti detseissä on tehoa ? 8o Omani, kun kiihytyksessä tuntuu 9k jälkeen vetävän huonosti, jolloin mielellään vaihtaa isompaan, jolloin taas mennään, eli veto siis loppuu 9k jälkee.. Kiihtyvyys ja kulkupuoli kyllä hyvää, mutta johtuuko tuo vaan YVPS;stä ja kohtuullisen alavääntösestä putkesta vai mistä? Kiihtyvyys siinä normaali 10s ja kulkuja 125-130.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.9.2012 15:09

Alhaalla ne tehot näissä detseissä on, tehoaluetta voi muuttaa juurikin tehoputkella, mutta se sitten näkyy alareservissä. Itsellä tuntuu tehoalue jatkuvan 1-5 vaihteilla 10-11k asti athenan pytyllä ja sitten 6 vaihteella ei enää kierrä kuin sen 9-10k.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.9.2012 13:27

Mulla olis sellainen ongelma että DT X -06 oli vuotanut tässä kesän aikana jonkinverran öljyä tonne eturattaan suojaan, eturattaaseen yms...
Mistähän tuo vuotaa? Kun en itse pääse katsomaan sitä vasta kun viikon päästä niin ajattelin kysäistä mitä olisi odotettavissa :(

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.9.2012 13:48

Teemupoika kirjoitti:Mulla olis sellainen ongelma että DT X -06 oli vuotanut tässä kesän aikana jonkinverran öljyä tonne eturattaan suojaan, eturattaaseen yms...
Mistähän tuo vuotaa? Kun en itse pääse katsomaan sitä vasta kun viikon päästä niin ajattelin kysäistä mitä olisi odotettavissa :(



Vetoakselin stefa kusee , joko pultti löysällä/paskaa välissä tai stefa vain paskana..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.9.2012 14:59

Joo, stefa siellä on paskana, kannattaa tietenkin kokeilla jos vaikka korjaantuis ihan vaan kääntämällä se holkki (tiedät mitä tarkoitan hetikun olet irrottanut eturattaan) toisinpäin, jos se on vaikka kulunut uralle. Ei se stefakaan ole kallis, alle 10e oem.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 14:26

Prrrkele. Tankissa reikä. Gianellin putki on hakannut tankkiin lommon, ja sen jälkeen pohjaan on tullut reikä. St*****ksfdklfdsksfd. Kyllä osaa ottaa pattiin. Ja vuotaa ihan urakalla!! Tankkiin laitat 1 desi bensaa, vuotaa alle minuutissa melkei kaikki pihalle.. Oisko kellää neuvoja korjata tota peltitankkia ilman hitsausta, kun vehkeitä ei löydy :(

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 15:27

V_H kirjoitti:Prrrkele. Tankissa reikä. Gianellin putki on hakannut tankkiin lommon, ja sen jälkeen pohjaan on tullut reikä. St*****ksfdklfdsksfd. Kyllä osaa ottaa pattiin. Ja vuotaa ihan urakalla!! Tankkiin laitat 1 desi bensaa, vuotaa alle minuutissa melkei kaikki pihalle.. Oisko kellää neuvoja korjata tota peltitankkia ilman hitsausta, kun vehkeitä ei löydy :(

Kemiski.

MYYKÄÄ MULLE LEIPONUT DEETEEN PYTTY, MAX. 57mm!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 15:39

Kiitos vastauksista edelliseen kysymykseeni!

Nyt ois sitten viel hakusessa uudet ketjut ja rattaat 520 jaolla, niin osaisko joku kertoa jonkun halvan paikan netistä taikka ihan liikkeen mistä sais tilattua kunnolliset ja laadukkaat ketjut ja rattaat.

Hinnalla ei oikeastaan ole väliä haluasin vain mahdollisimmaan hyvän hinta/laatu suhteen.

DT 125X -06

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 16:16

Ei kemiski pysyny.. Bensahan liuottaa sen pois.. (?)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 16:31

No eikä liuota, tosi kovishan survoo kemiskiä imukanavaankin ja suuntaa huuhtelut sillä. Puhdista alue kunnolla ja tee siihen semmonen "tulppa" eli että siellä sisäpuolella on sitä töhnää sen verran ettei se paikkaus mahdu tulemaan sieltä ulos. Niin ja anna kuivaa kunnolla ennenko laitat pensaa tankkiin. Totta puhuakseni kun 10e sijoitat kemiskiin niin sillä hintaa ammattilainen räkäsee siihen paikan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 16:42

Lasikuidutat sen tankin tiiviiksi , tullut autonkin tankkeja kuidutettua... , ja stormilta? tai duell

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.9.2012 21:46

Itellä kans hinkkas putki tankin pohjaan reijän. Hain työkalukaupasta tankin paikkausainetta. On pitäny koko kesän. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.9.2012 8:53

No prrkele. Pakko sille kemiskille sitte vielä antaa mahollisuus (:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.9.2012 22:05

Kertokaas 170cc:n hyvät ja huonot puolet? ;) Olen vakavasti harkitsemassa ko. sarjan hankintaa, leiponeen vakion tilalle.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

13.9.2012 7:23

pelle000 kirjoitti:Kertokaas 170cc:n hyvät ja huonot puolet? ;) Olen vakavasti harkitsemassa ko. sarjan hankintaa, leiponeen vakion tilalle.
Vääntöä piisaa mutta ei kierrä. Mitä oon parilta täällä kuullu nii huiput tippunu aika rankasti ku ei vaa kierrä, mut en tiiä onko se ollu vaan asentajasta kiinni :roll:
Jos et tavottele tehoja vaan mukavuuttaa enemmänkin niin athena.
Ja ainiin ku se on pinnotettu pytty nii ei oo varaa paljoo leivottaa sitä :D