Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Viestiketju on lukittu

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.6.2012 18:18

Uutta ongelmaa pukkaa... Nyt on saatu vehje käyntiin ja liikkeelle, mutta n.2 min ajon jälkeen keittää vedet :eek:

Vesipumpun ratas pelaa, vesitiet ovat auki ym ym..

Tähän samaan vielä tälläinen kysymys..

Kun mäntä on halkaisijaltaan 57.5mm leveä niin kuinka isot renkaat siihen pitää ostaa?
Tuli tälläinen vain mieleen kun ostin 66mm leveälle männälle 66mm leveät renkaat ja ne renkaat olivat liian isot..

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.6.2012 23:57

Ettei vaan kävis helevatan laihalla, imuvuoto tai aivan liian pienet suuttimet? Ei niihin nyt mitään salatiedettä pitäisi ujuttaa, joten 57,5mm männälle ainakin itse lähtisin tilaamaan saman kokoisia mrenkaita.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.6.2012 20:53

onkos kukaan tuota sylinteriä korotellu? mitenkä paksu sen koropalan pitäis olla? 2.0mm vai 1.5mm kumpi parempi? :D varmaan pitää alapäähän laittaa sitten kaks tiivistettä tai sitten tuubien kanssa läträä

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.6.2012 23:22

Aika jännä juttu, jos on noin vähän vääntöö... Omalla detsillä voi ajaa kutosella vaikka 80 km/h matkavauhtia, eikä hyydy ylämäkeenkään ja lähtee siitä vielä vääntään kohtuu hyvi...


Paljonko saa lisää kiihtyvyyttä sataseen jos lyhentää välityksiä vaikka 1-2p edessä? Jos nyt mene 9-10s 0-100km/h...?


No omassa nyt on vireinä gianellin putki (todennäköisesti vielä vanhanmallin) 270ps ja ypvs lukittu auki koska servo on paskana. Saattaisiko tk vaikuttaa jotain, se on nimittäin vakio vai onko detsin vakiovälit liian pitkät?

EDIT; Kyllä se kiihtyvyys nousee jonkin verran, mutta asia erikseen haluuko konetta huudattaa kokoajan? Eise detsi sentää formula ole... ainakaan pitäisi olla :lol:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

17.6.2012 15:50

Mitäs gurut sanoo siihen että minkäkokoista pääsuutinta täytyy kaasariin hommata kun on kiinni 180cc hilppeet? Vai kannattaako hommata suoraan isompi kaasari? Kaasarina on siis mikunin 28mm, eli vakio
Viimeksi muokannut Tartso päivämäärä 19.6.2012 11:24, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

17.6.2012 16:34

Mikähän mahtaisi olla 97 detsissä vikana ,nostaa satasen vauhissakin melkee punaselle.Siis alle 6rpm lämmöt pysyy vähän ylikeskivaihees ja vähänkin yli 6000rpm nousee.
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1353672 Voisiko olla lämpömittarissa vikaa ,kun mulla nousee heti alussa ,kun virrat laittaa niin jo tohon Laajemmalle alueelle.Tuossa mun detsissä on Vihree/punanen vaan tuo lämpömittarin sisus.Kaverilla ei liiku mittari yhtään kun vasta lämmetessä menee selvästi alle puol välin.

Tässä jo mitä todettu ehjäksi.

-Vesipumppu toimii.
-Kansi oikaistu ja laiettu alkuperäinen kannentiiviste 2.4kilon momenttiin.
-Termostaattina toimii nsr 125 termostaatti otettu vaan tuo kumi suoja pois ,että sai mahtumaan
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... ts_id=4444 ja laitettu tiiviste massaa ettei pääse heilumaan.
-Letkut ei kovetu,syyläri lämpenee.
-Jäähdytys neste on korrektia 50/50 suhteessa ja normaalin väristä.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

17.6.2012 19:09

Onko kenelläkään haljennut pakoaukon säädin sylinteristä(laippa siis)? Elikkäs yv jos jollain on ylimääräinen pakoaukon sääditimen laippa myytäväksi... ? ja mitä kytkin jousia suosittelette? :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 13:11

Nyt ei kyllä ymmärrä mikä laippa, jos sitä mustaa vaijerikiekkoa meinaat, niin on sama ostaa uus originaali ku ei maksa ku 15e. Detsi with taiwaanimäntä leikkas sit kiinni... Kertokaapa tietoviisaat mitkä on liian tiukan välyksen oireet?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 15:43

_rieska_ kirjoitti:Nyt ei kyllä ymmärrä mikä laippa, jos sitä mustaa vaijerikiekkoa meinaat, niin on sama ostaa uus originaali ku ei maksa ku 15e. Detsi with taiwaanimäntä leikkas sit kiinni... Kertokaapa tietoviisaat mitkä on liian tiukan välyksen oireet?




Se laippa mikä menee itse sylinterin sisään pyöri siel kierrosten mukaan?? :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 15:59

Nettivaraosassa tais yks olla, jollain liikkeellä...

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 21:04

Meneekö tzr kansi ja pakoaukonsäädin dt:n pyttyyn?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 21:20

lrzu kirjoitti:Meneekö tzr kansi ja pakoaukonsäädin dt:n pyttyyn?

pakoaukonsäädin ei mene

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 21:52

Ja kantta en välttämätttä vaihtais, kun se on melko erilainen... Mm. palotila on ihan erilainen jne.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

18.6.2012 23:56

Mitä eroa on muuten vanhanmallin (-03 alaspäin) kun uudenmallin (-04 ylöspäin) ypvs:n servoissa? Itse kun luulin, että on samat mutta eivät näköjään ole? ;o

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

19.6.2012 12:09

Äkkii ennenku zone kerkii :lol:
-03 alaspäin CDI on viisijohtoinen ja uudemmissa vain 3 johtoinen.
Uudemmassa yks menee maihin, yks johonki mihin tulee 12volttia ja kolmas tulee siihe cdi:ltä tulevaan muistaakseni keltamustaan johtoon... Muistaakseni niin se meni, kun itse laitoin uudemman mallin cdi:n -03 detukkaan ja tuollaitte sen kytkin kiinni ja toimi hyvin. Kiitos siitäkin Zonelle :)
Viestiketju on lukittu