Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Viestiketju on lukittu

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

15.4.2015 20:36

deeteemiäs kirjoitti:Mitä putkia ootte detseissänne käyttäny? Mikä on ylipäätään hyvä putki?
Kuriton vakioputki ja vanhanmallinen giannelli on ollut itselläni kiinni.
Kyllähän tuo Giannelli on pirteämmän olonen repivämmän piikin ansiosta, mutta vakioputki pesee sen loppujenlopuksi 10-0 vääntöjen ansiosta. Kulutuskin ollut sekalaisessa ajossa noin litran pienempi.

Vakioputki vetää alhaalta asti ja sillä pääsee melkolailla yhtä kovaa kun tolla Ginullakin. Vakiovälityksillä 130-135kmh mittariin (ei muuten heitä ihan älyttömästi vähän korkeammalla eturenkaalla) vakioputken kanssa.

Viimekeväänä vaihdoin smotojen tilalle enskarenkaat ja Giannellin tilalle vakioputken. Oikein säikähdin mökkitiellä kokeillessa, kun veti alhaalta ihan toiseen tapaan ja nosti keulaakin.

Tehoton se on kadulle kuitenkin, ei se paljon muutu vaikka kaks heppaa saiskin ylös lisää. Jos jotain hyvää voi teharin puolesta sanoa, niin ohitus sujuu ehkä hieman paremmin.

E: Niin, tuota Ginuahan oli kahden mallista. Vanhanmallinen lämpöraudanpaikoilla ja uudenmallinen ilman. UM-ginussa lienee paremmin vääntöä.

Se nimenomaan tuntuu sillä Ginulla pirteämmältä, mutta todellisuudessa tehoero on melko pieni.
Viimeksi muokannut Maekine päivämäärä 16.4.2015 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

15.4.2015 20:46

En kyllä tiiä millä raktorilla oot ajanu jossei alavääntöä gianellillä löydy piikkiseks :D Eipä paljoo vakioputkea tee mieli ainakaan oikein säädetyllä pakoaukonsäätimellä...ja onhan tuo nyt pirteämpi pyörä teharilla vaikkei se loppujen lopuks tehoa juuri tuo.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 0:01

Gianelli mullakin on. Kyllä tosta ainakin tehoa ja vääntöä irtoaa kun keula kevenee sen verta.. Ohipuhaltavilla m-renkailla meinasi kolmosella vielä keulaa nostaa kun valoista lähti. Tiedä sitten lähteekö vähän tuota paremmin kun saan nuo uudet renkaat kiinni :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 9:48

prizee mulla on -05 ja mulla on just nakit irti voin mitata tänään koulun jälkee ne paksuudet.


Oorait miten teillä muka kolmosella vielä meinaa nostaa keulaa ku itellä ei nosta ees kakkosella pelkästä kaasusta:D kyllä sais aika hyvi riuhtasta että nousis tolla kakkosellakaa :D en siis osaa keulia mutta tarkotus ois opetella. Käyny jo pari kertaa nykimässä

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 12:27

Sellasen DT:n minäkin haluan nähdä joka oikeesti kolmosella kaasusta nostaa etupyörää ilmaan ilman mitään kytkinkikkailua ja riuhtomista.

Ettei menisi ihan OT:ksi niin tässäpä taas yksi pieni tech-story:
Kun putsaatte kaasaria, putsakkaa se todellakin kunnolla. Serkkupojan Terapia-DT alkoi viimeviikonloppuna oikuttelemaan keskialueella ja päättipä pätkiä yläkierroksillakin. Otettiin kaasari käteen ja pohja auki, ei näkynyt mitään kummallista suuttimissa tai muuallakaan.
Päätettiin kuitenkin syynätä koko kaasari perinpohjin läpi ja irroteltiin kaikki mahdolliset osat siitä pois. Neula/suutinputken irrotettuani yllätys oli suuri kun neulaputken ulkopuoli oli täynnä kaikenmaailman mujua, kyljissä olevat reiätkin olivat totaalisen tukossa. Kaasari ultraäänipesurin kautta puhaltelun jälkeen kasaan ja taas rokkasi.
Pientä pätkimistä ainavain oli ilmassa mutta ilmeisesti tankin alla oleva toisiopuola alkaa olla finaalissa, liittimet olivat aika pahasti hapettuneet ja tulpan johtokin vaikutti aikalailla öljyllä kyllästetyltä. Uutta puolaa odotellaan Saksasta saapuvaksi.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 16:45

Semmonen detsi vois kyllä olla ihan jees.. :)

Edelleenkin saa kaupitella niitä ypvs rattaita! :) Olisin todella kiitollinen jos joltain löytyisi! Pääsisi sentään +100km tankillisella ja olisi jopa mukava ajella :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 21:10

Mä koetan huomenna katella niitä rattaita kun tallille menen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 21:23

Ostinpa kiksin detsii tässä...ongelmana on sellane että puuttuu se "väliratas" sieltä kytkinkruunun alta. Eli se mihin kiksin rattaan pitäis ottaa.
Saa kaupitella yyveellä jos löytyy ylimääräsenä!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.4.2015 21:27

Mäkistation kirjoitti:Mä koetan huomenna katella niitä rattaita kun tallille menen.

Iso kiitos sulle! :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.4.2015 1:29

Mikähän vois olla vikana kun ypvs on säädetty oikein ja tekee tarkistusliikkeen normaalisti, mutta kun laittaa käyntiin niin ei aukea kokonaan, vaan jää kuristamaan pakoaukkoa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.4.2015 1:57

ei aukea tyhjäkäynnillä vai kierrättäessä? joutokäynnillä sen ei kuulukkaa olla auki ja jos tappikierroksilla jää auki nii oisko jotenki vääri kasassa vai rupesko yhtäkkiä tekee noin?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.4.2015 2:23

Kierrättäessä ei aukea kokonaan, vaan jää paikalleen vähän ennekuin olisi auki koko pakoaukko. Ja tarkistus liikkeen kun tekee niin silloin on auki kokonaan. Eikä ole kasattu väärin, kun aikasemmin toimi ihan hyvin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.4.2015 22:42

Mikäs tossa detsissä vois olla, ku valojen johdoista tulee n.1v ja kun kierrättää nii menee miinukselle?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2015 19:08

Uus triidi: viewtopic.php?f=98&t=87048
Viestiketju on lukittu