Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.1.2015 23:52

Kyllä se pelaa kuhan on puhas ja akussa virtaa. Tossa viime viikolla just kahen vrk seisonna jlk laakista käyntii -20pakkasil

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.1.2015 0:39

Itsellänikin seisoo detsi yöt pihalla ja aina lähtee startilla käymään ! :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.1.2015 23:34

Mitä läppiä/läppärunkoja porukalla on detsissä?
Ihan vakioita vai? Onko detsii ees saatavailla kokonaisia läppärunkoja?
Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa :):)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.1.2015 0:13

Multa löytyy honda cr:n muokatut v-force 3:set detsistä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.1.2015 8:27

Miten pelittää ja kuinka helposti menee kiinni :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.1.2015 4:20

Mulla on nykyään nuo nixu97 V-forcet, Luulin aluksi että oli ihan bolt-on kamaa mutta pitää viilata lohkoja aika rankalla kädellä :lol: Että kannattaa mieluummin ostaa vaikka jotkut hiilikuituläpät jos ei haluu lohkoja alkaa viilaileen. Toimii tt tekniikalla hyvin ja tuo vähän kierrosherkkyyttä :)

Sitten ois tämmönen kyssäri että onko kukaan tilannut tuolta oemmotortparts sivuilta osia ?? Eli tuo sivu _> https://www.oemmotorparts.com/

Että onko kuinka nopee toimitusaika ja onko luotettava sivu ? Pitäs detsiin katteet tilailla :P

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.1.2015 13:25

Ookkei eli melkee joutaa ostaa vaikka polinin hiilarilevyä

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.1.2015 21:47

Itsellä rupesi ajossa tänään palaamaan tuo koneen ylikuumenemisvalo. Pysähdyin tien sivuun ja sylinteri ei kuitenkaan ollut epänormaalin kuuma. Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Ilmeisesti anturissa tai liittimessä joku vika?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.1.2015 4:21

nytt o näin että minulla on juuri porattu pytty ja uus mäntä ja kaikki toimii paitsi kun ajan ei tulee piikki. mutta miksi? :paha:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.1.2015 15:44

Panosta hiukan kielioppiin.

Eihän pakoaukonsäädin ole lukittuna/jumittuneena kiinni? Silloin Detsi ei ota oikeen minkäänlaista piikkiä ja huippunopeuskin jää jonnekkin 100-110km/h tuntumaan.

Tulppa on helppo ja melko edullinen uusia (suosittelen B9EG). Jos on pahasti säädöt pielessä, niin silloinkaan ei välttämätä ota kunnon piikkiä. Sillon tosin syynä voi olla myös imuvuoto tai tukkeutunut ilmansuodatin.

Putkikin voi olla tukossa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.1.2015 23:44

Mikäs 91 vuoden detsissä kun kytkinkruunun ja siinä keskellä olevan (kytkinkori?) kiristää, nii se kytkinkori ei enää pyöri vapaasti? Yritetty räjäytyskuvista kattoa mut ei tunnu löytyvän kasausvirhettä. Käyntiin lähtee kyllä, mutta kytkin on helvetin jäykkä, eikä se tee mitään. Vaihteen kun laittaa sisään nii lähtee liikkeelle, ku ois laittanu vaihteen päälle ilman kytkintä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.1.2015 17:04

Nyt on semmonen juttu että syyläri ei pysy täytenä ja paisuntasäiliö nousee puolesta täyteen eikä tipu. Takaiskarin vieressä on joku ylivuotoletku(tai huohotus) josta aina sammuttaessa vuotaa jäähdytysnestettä. Kulutus on noussut n. 1,5 litraa aivan samanlaisella ajolla. Lisäksi ylikuumenemisvalo voi syttyä ihan noin vaan mutta kierrättämällä sammuu. Esimerkiksi olin kaupan pihassa pitämässä tyhjäkäynnillä niin syttyi. Lisäksi tuntuu että menisi tukkoon vähästäkin tasakaasusta tai tyhjäkäynnillä olosta, eli ei lähde puhtaasti piikille. Tulppa on musta vaikka säädöt pitäis olla kohdallaan. Liittyykö nuo jotenkin toisiinsa vai? :nolo:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.1.2015 18:32

Kannentiiviste paskana ! Eiku kantta irti ja uutta tiivistettä ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.1.2015 20:58

Unohtamatta kannen tiivistepinnan oikomista..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.1.2015 14:41

Itsellä mennyt kannentiiviste ja koskaan en oo tiivistepintaa oikassu :) Hyvin vaan esim asentonilla puhdistaa tiivistepinnan ja uusi tiiviste+Jotain tiivistemassaa niin ei oo sen jälkeen alkanu koskaan vuotamaan... Että ei sitä aina välttämättä tarvi suoristaa :)