Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 13:56

ei ole mikunissa 100suutin 1mm koska 280 ei menny millin terä ees läpi :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 14:26

Mikunissa ilmoitetaa suutinkoot virtausarvoina ja lortossa taas millimetreinä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 14:32

Jaanii ku mikunil just oli se että se on virtausarvo se luku elikkä paljonko soossia kulkee minuutissa läpi.
Dynojetin, Keihinin ja lorton suuttimet ovat ainakin milleinä samat.. :p
Mutta kylläny millin terä menee 280 suuttimesta läpi ellen noita joitain taulukoita väärin kattonu.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 19:21

Minkäslainen tötsä tossa DT;n ilmanputsarissa on, vai onko? Mitäs NGK:n tulppia ootte noissa pyörissänne käyttäneet, B8ES,,,??

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 19:36

EDU96E kirjoitti:Minkäslainen tötsä tossa DT;n ilmanputsarissa on, vai onko? Mitäs NGK:n tulppia ootte noissa pyörissänne käyttäneet, B8ES,,,??


löytyy heti penkin alta semmone snorkkeli mutta sen jälkee kyllä on ääntä.
Tulppana se millä hyvin toimii ittellä ollu br9es tai br9eg ja sitte jotai denson vastaavia

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 21:40

voevoe kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:Minkäslainen tötsä tossa DT;n ilmanputsarissa on, vai onko? Mitäs NGK:n tulppia ootte noissa pyörissänne käyttäneet, B8ES,,,??


löytyy heti penkin alta semmone snorkkeli mutta sen jälkee kyllä on ääntä.
Tulppana se millä hyvin toimii ittellä ollu br9es tai br9eg ja sitte jotai denson vastaavia


Onko muuten vakiolle(siis kuriton) passeli suutin 250 sen tötsän poiston jälkeen?


Paljonko DT;n kaasuvaijerin paksuus?! Kertokaa äkkiä!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 23:20

Clutch kirjoitti:
Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.


Katottu, ja toimii täydellisesti

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2012 23:50

hei eikö täällä saa vastauksia kysymyksiin? Muutama sivu taaksepäin tuli laitettua kysymys että jos kiksinmekanismin muoviosa on sulanut haittaako käyttöä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.7.2012 8:03

Tartso kirjoitti:
Clutch kirjoitti:
Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.


Katottu, ja toimii täydellisesti


Suurempi lämpöarvoisempi tulppa? Mun mielestä asia on justiin päinvastoin, eli ei käy niin kuumana, vaan viilempäänä. Viileempi termostaatti? Itellä jäi kasariin menevä jäähytysnesteen letku löysälle ja vuoti sieltä tavaraa pois, mikä aiheutti kuumenemisen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.7.2012 14:12

-JJari- kirjoitti:hei eikö täällä saa vastauksia kysymyksiin? Muutama sivu taaksepäin tuli laitettua kysymys että jos kiksinmekanismin muoviosa on sulanut haittaako käyttöä?

Jos meinaat sitä kumia joka on kenkää vasten polkastaessa, niin eipä se erityisemmin haittaa paitsi sun kenkäs kuluu puhki nopiammin :lol: . Jos taas jotain muovia sieltä kytkinkopan sisältä niin tuskin toimii oikein.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.7.2012 14:36

EDU96E kirjoitti:
Tartso kirjoitti:
Clutch kirjoitti:
Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.


Katottu, ja toimii täydellisesti


Suurempi lämpöarvoisempi tulppa? Mun mielestä asia on justiin päinvastoin, eli ei käy niin kuumana, vaan viilempäänä. Viileempi termostaatti? Itellä jäi kasariin menevä jäähytysnesteen letku löysälle ja vuoti sieltä tavaraa pois, mikä aiheutti kuumenemisen.


Tässä vehkeessä ei ole termostaattia, kaasarin jäähdytysletkuista puhumattakaan.. Ja kaikki letkut katottu huolella ettei vuoda ym..
Viimeksi muokannut Tartso päivämäärä 30.7.2012 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.7.2012 22:39

tietääkö kukaan tai onko kellään kokemusta että meneekö tzr poljin ja mekanismi detsiin suoraan? kiiitos! :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.7.2012 21:30

Tota, kun tässä YZ 125 1979vm. imukaulassahan jää kaasari hieman etukenoon, niin onko siitä haittaaa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.7.2012 22:06

pelle000 kirjoitti:Tota, kun tässä YZ 125 1979vm. imukaulassahan jää kaasari hieman etukenoon, niin onko siitä haittaaa?


Miksi olisi? Omassa -82 deeteessä sama juttu ja ei ole menoa haitannut..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 9:24

Jossain määrin ihmettelen miten kaks viimestä heppua kirjottelee Dt topickiin kun molempien pyörässä taida olla yhtää samaa osaa? Eikä tekniikaltaankaan samoja
Tää piikkinen Dt topick tarkottaa 88-07 mallisia.