Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.8.2014 15:51

siis itsekkin ihmettelen noita huippuja, mutta kun tässä on ollut depin putki jolle säädetty eli vakioputkella säädöt menny päin persettä ja nyt selvisi vielä että leipout mäntä oli ollut liian pieni... :roll: . Tiedä sitten minkälainen asentaja ollut ex omistaja. Jos jonkun putken saisin niin säädötkin parantuisi jonkun verran ja huiputkin nousisi. Tai sitten pienempää pääsuutinta koska tuo kiihtyy paremmin 3/4 kaasulla kuin täyskaasulla. Ja kyllä tässä alavääntöjä on ja sen takia tuo vakioputki on perseestä että piikki on aivan liian tasainen kun se saisi olla paljon repäisevämpi.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.8.2014 15:56

Jos haluut repäisevän piikin, lukitse YPVS auki.

Musta se oliskin idea ettei tule mitään ihmeellisiä piikkejä, vaan että kaikilta kierrosalueilta otetaan parhaat irti ja pyritään juurinkin tasaiseen ja ennustettavaan tehontuottoon.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.8.2014 22:44

En nyt sitä sano etteikö koko kierrosalueelta olisi hyvä olla tehoja mutta kun tuo on jotenkin niin ärsyttävän tasainen eikä juuri minkäänlaista piikkiä tunnu olevan :roll: . Tietysti nuo kaasarin säädotkin vaikuttavat ja siksi ehkä tuntuu huonolta putkelta kun on niin tukkoinen. Mutta esimerkiksi athena voisi olla hyvä putki?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.8.2014 15:33

HateCrew kirjoitti:pyritään juurinkin tasaiseen ja ennustettavaan tehontuottoon.

Se ei aina ole hauskaa. :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.8.2014 21:06

Samaa mieltä! :D Servon plus piuhaanhan se katkaisija vissiin pitäisi laittaa? ;)

E: Mulla kun on tuossa tankissa reikä ja tänään tuli rahaa niin rupesin miettimään, että mitenköhän voisi tankki(ja mahd. penkki) sopia vm. 2007 250 SX-F:stä?? Muuten kyllä Yammun yz-250f tankin hommaisin, mutta pitää katsoa kumpi lähtee halvemmalla. YZ:ssa näyttäisi olevan tankin kiinnitys etupuolella, joten pitäisi varmaan vähän modata, että saa kiinni. Kotarin tankin kiinnityksestä ei ole tietoa..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.8.2014 10:26

riksu26 kirjoitti:Samaa mieltä! :D Servon plus piuhaanhan se katkaisija vissiin pitäisi laittaa? ;)

E: Mulla kun on tuossa tankissa reikä ja tänään tuli rahaa niin rupesin miettimään, että mitenköhän voisi tankki(ja mahd. penkki) sopia vm. 2007 250 SX-F:stä?? Muuten kyllä Yammun yz-250f tankin hommaisin, mutta pitää katsoa kumpi lähtee halvemmalla. YZ:ssa näyttäisi olevan tankin kiinnitys etupuolella, joten pitäisi varmaan vähän modata, että saa kiinni. Kotarin tankin kiinnityksestä ei ole tietoa..


Eikös aina maata katkota, eli katkaisimessa ei kulje virta = katkaisin ei sula! Meillä ypvs-servo on kytketty siten, että kahvan run-off kytkin katkoo virtaa. OFF-asennossa servo on päällä :D

Meidän edellisestä moottorirempasta sen verta vielä, että sylinteri puhdistushoonattiin ja kansi tasohöylättiin (-0,20mm). Hintaa tuolle operaatiolle tuli 65 euroa. Kasausvaiheessa laitoin sylinterin alle tuplatiivisteen, niin ei ainakaan ole vaarana että mäntä ottaa kanteen kiinni. Hyvin on pelannut tuon jälkeen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.8.2014 12:55

Mites noin niiku veikkaatte meniskö ktm 125 excn keula helposti/olenkaan yamaha dteeseen :P

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.8.2014 13:16

En helppoudesta osaa sanoa, mutta saat sinä siihen ihan minkä tahansa keulan, kunhan ei ole peukalo keskellä kämmentä :)

Kannattaa vertailla exc:n keulan ja vakiokeulan mittoja.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.8.2014 13:20

Emäputken pituudet kannattaa kattoa että on lähemmäs samat sillon pitäs mennä laakerien vaiholla, mutta asia erikseen mahtuuko kääntymään niin jykevällä keulalla

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.8.2014 23:13

Kertokaas mielipidettä jos vaikka hommaisikin vm. 2009 YZ 450F tankin, penkin ja takahäkin, kun 165€ lähtisi. Penkin verhoilua yhdestä kohtaa hieman teipillä korjailtu, mutta sen voi vaikka vaihtaa.. Sopiskohan ne ison nelarin katteet mitenkään tämmöseen piikkiseen vajaatahtiseen??

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.8.2014 23:19

No mullahan oli -91 vuiden detsissä yz 250f tankki ja katteet eli samat ja hyvin ne sopii kun kunnolla muokkaa.

Mutta siis semmonen homma nyt tässä -06 detsissä että ennen piikkiä röpöttää vitusti ja hieman ongelmia päästä piikille ja ei kulje edelleenkään kuin sen 105-110 :roll: . Kiuhtyy kyllä hyvin mutta ei kulje mihinkään. Säädöt oikeastaan ainut syy miksi ei kulkisi tai sitten tuo vakioputki :s .

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.8.2014 23:22

YPVS toimii? Kuulostaa ihan niikun olisi jumissa/lukittu ala-asentoon.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.8.2014 23:26

Lähinnä vaan mietin takakatteitten takia, koska nelareissa on se levennys änkkää varten. Toinen vaihtoehto olisi, että hommaan pelkät tankin, penkin sekä etukatteet ja takakate/katteet sitten jostain muusta pyörästä.


Mulla teki tuollein kun ypvs ei ollut säädöissä, sekä ps oli liian iso. Kyllä se ypvs:n säätämisen jälkeen jo sen 122 meni sigmaan ja nyt sopivilla säädöillä varmaan sen n. 130 jos vinguttaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.8.2014 9:38

No kun just eilen säädin ypvs:än :D ja toimii ihan kunnolla, toki vaijereita vois vähä kiristää. Ja pääsuutin on kyllä aivan liian iso.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.8.2014 12:51

Kestääkö koiranluut jos tekee ne 6mm lattaraudasta? Kun vakiothan on 7mm...