Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.5.2013 21:06

Mikäköhän detsissä nyt taas vikana satana, rupes tänään röpöttämään eikä jaksanu enää oikein vetää. Oisko ilmanputsariin mennyt vettä, tuli nimittäin suhteellisen paljon ja tää nyt ollu eka kerta kun on tehnyt näin. Männällä ajettu bout. 400km. Röpötys tuntuu suuntautuvan vain ennen piikkiä, röpöttelyn jälkeen ottaa kyllä piikin. Tyhjäkäynti ja kaikki tuntuu muuten toimivan. Helvetti jos oon taas mäntä menny, rupee koht kolottaa :D Voisko tulpasta olla kyse, suhteellisen rikkaalla seoksella on nyt menty.. tuorevoitelun lisäksi hieman lisää öljyä tankkiin.

Nyt on siis uus mäntä taas, 56,40 koossa oleva mäntä oli moparin mielestä ottanut YPVS:ään kiinni. Onko 0,4mm ylikoossa tämä mahdollista edes vielä? Itse oon kuvitellu, että puhutaan vasta milleistä kun sitä laippaa pitäs hioa.. oli myös kansipahvi palanut, miksi käynyt nii kuumana? Eipä nyt oo tehnyt, mutta pieni kuumotus taas perseessä, et mäntä sanonu sopimuksen irti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.5.2013 21:34

Haukka-Pv kirjoitti:Vika on siis siinä, että 0-80 km/h kiihtyy hyvin, mutta 80 km/h eteenpäin rupeaa vauhti hyytymään, kun vaihtaa vitosta ja kutosta silmään. Täystehosen detsin pitäis kait kulkea se 130 suhteellisen helposti, mutta 110 km/h olen tolla päässyt ja viimenen 10 km/h kiihtyy todella hitaasti. Vertasin kiihtyvyyttä myös youtube videoihin ja totesin saman asian. Pyörässä on 270 suutin ja kuriton vakioputki. Kiertää vaivatta 10,5k pienillä vaihteilla, mutta nelosesta alkaen sinne on enää vaikeaa päästä, vaikka kuinka vinguttais. Pyörässä on vakiovälit, sgp-kannetiiviste (ei vuoda) 300km ajettu mäntä ja rempat just tehtynä. Ei käy myöskään rikkaalla. Ja kytkin ei luista.


Apuja?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.5.2013 12:36

Joku laahaa ja pahasti? pyörän laakerit ok? jarrut ei laahaa? 8o

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.5.2013 15:39

miksi detukka työntäessä suhauttelee putkee koko ajan.. saa liikaa bensaa vai mikä ongelmana ?.. + ypvs kolisee aikas paljon.. onko huono juttu ?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.5.2013 12:49

Käytä se ypvs päätykoppa auki ja kiristä se akselin läpipultti, tuskin siellä muu kolisee.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.5.2013 13:14

Kato läpät ja staattori, esim kaverin hussessa oli staattori irronnut niin suhautteli vaan putkeen eikä lähteny millään käytiin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.5.2013 15:51

nyt olen kaasarin puhistanut, uuden tulpan ostanu, 240 suuttimen vaihtanu ku oli 260, imukaulan & läpät puhistanut, boostbottlen tark, puolan laittanu kunnolla... jos ei kohta ala toimimaa ni on kumma vika...

(koneremppa just tehty & toimi se 800m kunnes rupes paukkuu.)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 0:36

EDIT: pyörä saatu viimeinki käyntiin nätisti ja vika oli vauhtipyörän kiilassa joka on menny rikki + vauhtipyörän mutteri irronnut.. mistähän mahtaa saada uuden kiilan tonne detukkaa ??

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 0:39

Maahantuojalta ja sitä viestiä voi muokata..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 0:48

Rajis- kirjoitti:Maahantuojalta ja sitä viestiä voi muokata..


voisitko laittaa sivun ni kattelen sieltä.. eikö muka minkää mopon kiila mee suoraa ?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 1:14

No en tiiä vaikka meniskin, mutta ostasin kyllä orkkiksen kun ei varmaan kovin kallis ole. Yamaha-centerille soittoa tai sähköstä kyselyä ja tuolta voi katella suuntaa antavaa hintaa.
ps. edellistä viestiä ei tarvi lainata
Edit: tuolla maksaa 2,80e, centterillä varmaan vähän kalliimpi, mutta tuskin paljoa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 13:39

Kuinka R;n ja RE;n putket eroavat toisistaan, meneekö RE:n tehari vanhempaan R-malliin? Onko eroa muodoissa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 14:06

Eikös jotkut kiinnikkeet ollut erilaisia tms? Muistaakseni kuitenkin menee aikalailla bolttiksena, joku asiasta enemmän tietävä voi varmistaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.5.2013 15:26

Jäiköhän niistä putken kiinnikkeistä yks vissiin eri kohtaan, jos ottaa esim. RE:n putken R:ään mutta kiinni se menee ja pysyy hyvin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.5.2013 9:17

Kellään kokemusta OKOn 32mm kaasarista? http://www.ebay.com/itm/OKO-32MM-FLAT-SLIDE-Racing-Carby-SCOOTER-ATV-QUAD-Carburator-/151047945636?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item232b28bda4&vxp=mtr
Toihan on Keihin PWK kopio :P Millasta on laittaa säätöihin ja millasta tehon lisäystä siitä voi odottaa? Virejä täl hetkel arrowi, ypvs ja portattu pytty ja mäntä.