Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.5.2013 15:17

Kokeiltu isommilla suuttimilla mutta ei todellakaan toimi niillä. 250 suuttimella ei ees käynyt enää kunnolla. Tulppa oli noilla säädöillä kahvin ruskea lenkin jälkeen, mutta ei silti kiertänyt / kulkenut kunnolla. Helvetin tukkoisen tuntuinen oli. En tiedä johtuiko se paskasta kipinästä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.5.2013 15:52

Kolmetoista kirjoitti:Onkos kellään parempaa kokemusta Athenan putkesta? Tekis mieli vaihtaa tuo DEP johonkin vähän alakiertosempaan. Arrowissa on mun mielestä aika komeet äänet mutta onko se rosteria eli ruostuuko? Athenan putkee oli näköjään vaan mustana myynnissä, jossai bike-equipment paikassa oli myös kromisena, onko siinä hyvät äänet? :) Tolle pitää antaa DEPin kans kenkää niin perkeleesti että lähtee ja käsittääkseni tuosta voi saada sen 170-200 euroa käytettynä eli sais vaikka tilata uuden Arrowin MPT:ltä.

Jos sulla on kiinnostusta päästä Depistä eroon niin mulla ois tarjota Giannellia vaihossa ;) laita yv jos kiinnostaa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.5.2013 15:56

Olisko kenelläkään tietoa mistä saisi dt:n keskiöitä vanteisiin, huvittaisi tilata smotot mutta eikö olisi kätevintä jos löytäis jostaki dtn keskiöt ja teettäisi niille smotot niin ei tarvisi säätää jarrulevyjen/rattaitten kanssa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.5.2013 21:14

Ostetaan athenan putki!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.5.2013 19:25

Tässä pari kuvaa tosta pytystä:
http://aijaa.com/NlRnHU
http://aijaa.com/zLdXNw
http://aijaa.com/Zo876z

Vanha omistaja oli laittamas tuota roskiin mutta sanoin että voin kyllä ottaa sen pyörän mukana. Tekeekö tuolla mitään? Tosiaan mukavat naarmut tuossa ainakin on. Kuvat meni vähän epäselviksi jostainsyystä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.5.2013 1:45

Kolmetoista kirjoitti:Tässä pari kuvaa tosta pytystä:
http://aijaa.com/NlRnHU
http://aijaa.com/zLdXNw
http://aijaa.com/Zo876z

Vanha omistaja oli laittamas tuota roskiin mutta sanoin että voin kyllä ottaa sen pyörän mukana. Tekeekö tuolla mitään? Tosiaan mukavat naarmut tuossa ainakin on. Kuvat meni vähän epäselviksi jostainsyystä.

onko 170cc? voin ostaa pilkkahinnalla pois. :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.5.2013 2:00

En kyllä yhtään tiedä.. Tuskinpa. Tuo mun DT on entisen omistajan toimesta rempattu täysin 2500km sitten, mietin vaan että kuinkahan monta kertaa on leipassu kun noin huonokuntoinen Athenan pytty tulee mukaan :lol: Tuota ennen on täytyny olla vielä se alkuperäinen :D

Tuota YPVS:ää en oo vieläkään kerenny kattoa nyt kun vielä tulin kipeeksi, ihme juttu kun välillä lähtee niin perkeleen hyvin ja välillä taas meinaa YZF-R125 jätellä. Yks tuttu pienkonekorjaaja sanoi, että se YPVS:n rulla pitäis olla jonkun hahlon kohdalla? En oikein ymmärtäny mitä tarkoitti, mutta pitää parannuttua avata tuo koppa ja säädellä vaijereita molempiin suuntiin ja käydä kokeilemassa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.5.2013 2:07

Kolmetoista kirjoitti:En kyllä yhtään tiedä.. Tuskinpa. Tuo mun DT on entisen omistajan toimesta rempattu täysin 2500km sitten, mietin vaan että kuinkahan monta kertaa on leipassu kun noin huonokuntoinen Athenan pytty tulee mukaan :lol: Tuota ennen on täytyny olla vielä se alkuperäinen :D

Tuota YPVS:ää en oo vieläkään kerenny kattoa nyt kun vielä tulin kipeeksi, ihme juttu kun välillä lähtee niin perkeleen hyvin ja välillä taas meinaa YZF-R125 jätellä. Yks tuttu pienkonekorjaaja sanoi, että se YPVS:n rulla pitäis olla jonkun hahlon kohdalla? En oikein ymmärtäny mitä tarkoitti, mutta pitää parannuttua avata tuo koppa ja säädellä vaijereita molempiin suuntiin ja käydä kokeilemassa.

No sano nyt edes hinta millä myyt. :) ja sanoha, vaihatko johonki deeteen osaan?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.5.2013 10:25

http://aijaa.com/JiLPBC - mistä saa tohon menevän kärjen, että sais kaasarin putsattua kunnolla ja vaihdettua imukaulan tiivisteen?

Lisäksi oisko kellään vinkkejä miten sais kaksi koneen kytkinpuolen pulttia irti. Kummassakin hajonnut päät. Pultit pyöreet eli ei hylsyavaimella aukeaisi, vaikka olisivat ehjät.

Ja onko kellään tietoa siitä, että pitääkö opetusluvan opettaja olla isä tai äiti vai käykö esim. isäpuoli?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.5.2013 10:59

MlETTINEN kirjoitti:http://aijaa.com/JiLPBC - mistä saa tohon menevän kärjen, että sais kaasarin putsattua kunnolla ja vaihdettua imukaulan tiivisteen?

Lisäksi oisko kellään vinkkejä miten sais kaksi koneen kytkinpuolen pulttia irti. Kummassakin hajonnut päät. Pultit pyöreet eli ei hylsyavaimella aukeaisi, vaikka olisivat ehjät.

Ja onko kellään tietoa siitä, että pitääkö opetusluvan opettaja olla isä tai äiti vai käykö esim. isäpuoli?

Noi vittupillu-pultit on aiva perseestä, itte olen vain jyrsinyt tuon keskitapin paskasksi, ja sitten normi kärjellä avannut. :) Sahaa pultin päihin railot, sitten avaat ne ruuvimeisselillä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.5.2013 13:21

Jossain motonetissä tai Hong Kongissa myydään mun mielestä sellaisia settejäkin missä on työkalut tollaisiin. Derbin imukaulassa on kans tuollaiset saatanan ihme pultit, tehty oikein niin ettei vaan saa irti ilman ongelmia :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.5.2013 19:20

Kolmetoista kirjoitti:Tuota YPVS:ää en oo vieläkään kerenny kattoa nyt kun vielä tulin kipeeksi, ihme juttu kun välillä lähtee niin perkeleen hyvin ja välillä taas meinaa YZF-R125 jätellä. Yks tuttu pienkonekorjaaja sanoi, että se YPVS:n rulla pitäis olla jonkun hahlon kohdalla? En oikein ymmärtäny mitä tarkoitti, mutta pitää parannuttua avata tuo koppa ja säädellä vaijereita molempiin suuntiin ja käydä kokeilemassa.


Siinä vaijerien liikuttelemassa, kopan alla olevassa kiekossa on semmonen hahlo jonka kuuluu olla taaempana olevan reijän kohdalla. Mutta vain silloin, kun käännät virta-avaimesta ja surahdus kuuluu, sen jälkeen. Tällöin pakoukonsäätimen laippa on täysin auki.

Hahlon kuuluisi olla juuri reijän kohdalla. Käynnistettäessä hahlo menee oikealle alas ja servon säätelemänä nuosee kohti reikää kaasua käännettäessä tarpeeksi.



Perkele, kun rupesi tänään pakoputki jostain väliköstä vuotamaan. Ihmettelin vain, kuin äänistä tuli hieman sellaiset tehoputkimaiset metallisen räpättävät. Ei mitään mahdotonta meteliä pidä, sen verran kuitenkin että häiritsee, kun ei ole tottunut. Ja tietenkin kaikki työkalut jäi mökillle :|
Sisäänajot kuitenkin nyt ajeltu ja liikkuuhan se timmillä männällä paljon paremmin kuin ennen. 130km/h pääsee tasaisella, suurinpiirtein oikeaa nopeutta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.5.2013 20:17

DOdii kävin tossa penkittää detsin pariviikkoa sitte:D heppoja lähti 23hp ja vääntöö melkee 16nm. viriä on siis gianellin putki ja ypvs käytössä.. :lol: mutta lisää tehoa kaivataan! eli onko ehdotuksia mitä palikka tähän vois laittaa.. :seko: 32-35 mikunin kaasari löytyy tallista,mutta vähän epäilyttää että miten saan tungettua kiinni.. EHDOTUKSIA KIITOS:)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.5.2013 20:30

elikkäs, paljon teillä vie suunnilleen dalttonit bensaa ? itellä semmosta perus ajelua eli kaupungilla kiertelyä ja välillä maantietä ilman hirveää piikittelyä mutta kuitenkin välillä vähän tiukempaa kiihyttelyä niin tuntuu 5 litraa kelpaavan helposti sataselle..?

arrowin putki , tk30 ja pääsuutin 190. hiukan avarrettu putsari.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.5.2013 21:24

Foomas kirjoitti:elikkäs, paljon teillä vie suunnilleen dalttonit bensaa ? itellä semmosta perus ajelua eli kaupungilla kiertelyä ja välillä maantietä ilman hirveää piikittelyä mutta kuitenkin välillä vähän tiukempaa kiihyttelyä niin tuntuu 5 litraa kelpaavan helposti sataselle..?

arrowin putki , tk30 ja pääsuutin 190. hiukan avarrettu putsari.

Oma kuluttaa 7litraa rennossa ajossa, viriä löytyy 170cc, 34mm koso yms.yms.yms. :)