Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Viestiketju on lukittu

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

26.6.2012 7:52

_rieska_ kirjoitti:No mitäpä luulet kuinka sopii... Tommosen kysymyksen johdosta voin todeta ettei varmaan kannata alkaa koko hommaan. Sähköt yzasta ja siihen valopuola kaveriksi niin saa valot, koneen sovittaminen, putken sovittaminen ja kaikkine koneen oheislaitteiden sovittelu.


Tarkoitatko nyt sovittamisella koneen asettamista paikoilleen ja pulttien kiristystä, vaiko kiinnikkeiden muokkausta/tekoa itse? :D :) Eli asettuukos se muuten suoraan paikallee? Kiinnikkeet samalla kohdalla?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

26.6.2012 8:49

EDU96E kirjoitti:Onkohan mulla sitten tehty rakenteellisia muutoksia etujarruun? On nimittäin aivan hyvä, ei tartte eikä saa olla yhtään ton parempi, pysähtyvyys on oikeasti hyvää... :roll:

Niin käytättekö detseissänne täyssynt. öljyjä?? Kertokaa ihmeessä...

Kokeiles huviksee esim kotarin/temmin bremboja, hitusen eri tasolla kuin joku piikki dt:n jarru. :roll:

Öljynä ite käytän teboilin 2-t bikeä, kai se on jotain täyssynteettistä, jolla ei ole oikestaan mitään väliä.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

26.6.2012 11:16

EDU96E kirjoitti:
_rieska_ kirjoitti:No mitäpä luulet kuinka sopii... Tommosen kysymyksen johdosta voin todeta ettei varmaan kannata alkaa koko hommaan. Sähköt yzasta ja siihen valopuola kaveriksi niin saa valot, koneen sovittaminen, putken sovittaminen ja kaikkine koneen oheislaitteiden sovittelu.


Tarkoitatko nyt sovittamisella koneen asettamista paikoilleen ja pulttien kiristystä, vaiko kiinnikkeiden muokkausta/tekoa itse? :D :) Eli asettuukos se muuten suoraan paikallee? Kiinnikkeet samalla kohdalla?

Niinniin, eli kone taisi jostain vm.stä sopia suoraan kiinni, oisko joku 88-89??, muun vuosimallin koneet saakin sitten ihan tosissaan rakennella runkoon kiinni. Luultavasti pakoputkelle joutuu rakentamaan uudet kiinnityspisteet, sitä yritin vaan kuvastaa että toisen pyörän tekniikan sovittelu vaatii PALJON muutakin työtä kuin uuden moottorin istuttamisen runkoon.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

27.6.2012 0:54

Mors!

Johan taas ton vehkeen kans tulee ylläriä.. ei ookkaan ypvs rikki, mitä v*ttua oikeesti? Missä vika, apuja? Ja saatana vinkkejä miten saa sulakkeen suojakuvun helvettiin et pääsis sulakkeenki tarkistamaan, ei mahdu sormet mitenkää irrottamaa niitä klipsuja.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

27.6.2012 1:47

Kuuluko neulansokan päällä olla 2 muovista prikkaa?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

27.6.2012 7:52

Eine välttämättömät ole mut hyvä että on, tukee paremmin sitä ylhäältä.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

27.6.2012 10:30

lrzu kirjoitti:Kuuluko neulansokan päällä olla 2 muovista prikkaa?
Eikös ne muoviset prikat pitäisi tulla sillee että yks on sokan alla ja yks päällä? Ne on kuitenki aika paksuja että sillä on väliä mitenkä ne siellä on..

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

27.6.2012 16:31

Ite juuri eilen ihmettelin että kuinka tuo neula oikein otetaan pois? (en ollu syöny kuuteen tuntiin joten en ehkä ollu fiksuimmillani) mutta olis kiva jos joku kertos vähän :)

Lisäks kävi eilen sairaan hauska juttu. Nonii, suutin vaihettu ja kaasari otettu ekaa kertaa täs pyöräs irti. (hirvee savotta) Sitte aloin pistää uutta ketjulukkoa kiinni kun edellinen otti ja hajosi (valmistusvirhe, ehkä) ja se ei mahu. Siis ketju oli 428 jakosta ja lukko oli 428:lle. ketju oli siis liian leveetä lukolle, ehkä puol milliä. Stormilla sanoivat että ei oo eri levysiä lukkoja eli tarvis nyt ostaa uusien ketjujen tilalle uudet ketjut :s

Saatan vaan nuijia sen "akselin" päädyn siihen kuntoon että ei saa/lähe irti.
sitten ku 20km ajanu mettään ni tietenkin pettää siitä kohtaa :lol:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

27.6.2012 17:37

Aviiton kirjoitti:No perkele mikäs sit tossa mun sotaratsussa on? Eikai näissä vehkeissä oo paljoo eroa toisiinsa? Ku oon miettiny sitä, että johtuuko se vakio tk suuttimesta? Hirveetä kakkaa rupee jo masentaa kyseinen vehje vaikka olenkin vasta 3 viikkoa ajanut.. :paha:

PS. YPVS lukittu yläasentoon koska servo on rikki :3 tai en ole varma, mutta otin ne vaijerit sieltä ylhäältä pois ja virtaa niin se servon kiekko vaan tärisee. Onko tosissaan vika servossa, koska näytti kyllä ihan terveeltä kun availtiin, kolvaukset kaikki ok. Lueskelin et sulake kannattaa tarkistaa, mutta eikös sitten menis muitakin sähköjä pimeäksi kun ypvs? Ja onko kuinka herkkiä esim. noi piuhat katkeilemaan?

No minä ainaki sanosin että jos et saa sitä servoa toimimaan ni laitat isomman tyhjäkäyntisuuttimen (vaikka suoraan joku 30) ja lyhennät vähä välejä ni se jaksaa vetää paremmin. :) mut jos se ei sitkää vielä kunnolla vedä ni kannattaa jo männän kuntoa tarkistella. :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

28.6.2012 13:28

Saako joku mitattua ton nr. 15 osan
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=2000&L=YA-DT-R-125&O=CLUTCH&F=YA-DT-R-125_am&L2=YA-DT-R-125_am

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

28.6.2012 20:02

Mikä mahtaa olla kun detsistä tulee öljyä YPVS kotelosta!! itse epäilen että stefa on vain väljää :s myös YPVS laippa klappaa jos vedät sitä itseesipäin tai työnnät eteenpäin ;) olisin kiitollinen jos joku hieman tietäväisempi ihminen kertoisi mistä johtuu.

tuli myös mieleen, jos se vuoto saattaa johtua 2-t öljystä, nimittäin viellä kun mopolla ajoin niin käytin motulin 710 2-t öljyä joka on täyssynteettistä esi/tuorevoitelulle suunniteltu. niin ei se mopossakaan tupannut palamaan kunnolla ja samaa tekee nyt piikissäkin. sylkee kaikki palamattoman öljyn vaimentimesta tai tällä hetkellä YPVS kotelosta :)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

28.6.2012 20:50

tomi-52- kirjoitti:Mikä mahtaa olla kun detsistä tulee öljyä YPVS kotelosta!! itse epäilen että stefa on vain väljää :s myös YPVS laippa klappaa jos vedät sitä itseesipäin tai työnnät eteenpäin ;) olisin kiitollinen jos joku hieman tietäväisempi ihminen kertoisi mistä johtuu.

tuli myös mieleen, jos se vuoto saattaa johtua 2-t öljystä, nimittäin viellä kun mopolla ajoin niin käytin motulin 710 2-t öljyä joka on täyssynteettistä esi/tuorevoitelulle suunniteltu. niin ei se mopossakaan tupannut palamaan kunnolla ja samaa tekee nyt piikissäkin. sylkee kaikki palamattoman öljyn vaimentimesta tai tällä hetkellä YPVS kotelosta :)


No se ypvs:n akseli on näköjää päässy väljistymään ja nyt puskee sitä öljyy sieltä. Aika reipasta sais öljynsaanti olla jos sitä sieltä vaan tulis. :D

PS. Eise öljystä johdu, kyllä ne kaikki öljyt pitäisi yhtä hyvin palaa.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

29.6.2012 18:21

musta tuntuu et kyllä se osittain öljystäkin johtuu, nimittäin mopossa kun sitä motulin 710 käytti niin jokasen ajon jälkeen sai pyyhkii vaimentimen ettei valu palamaton öljy ketjuille ;)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

29.6.2012 19:19

tomi-52- kirjoitti:musta tuntuu et kyllä se osittain öljystäkin johtuu, nimittäin mopossa kun sitä motulin 710 käytti niin jokasen ajon jälkeen sai pyyhkii vaimentimen ettei valu palamaton öljy ketjuille ;)

Kuinka rikas seos sulla on oikee ollu? Johtuu seoksesta eikä öljystä.

PS. Mahto savuttaa aika helvetisti?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

29.6.2012 22:07

Motulin öljyt ei kyllä ole ollenkaan huonoja, mee vaan peilin eteen ;)
Viestiketju on lukittu